#iskola




„A Madách igazgatóján állt bosszút a mobilokat kitiltó, betarthatatlan szabály miatt saját csapdájába esett BM”
 

„A Madách igazgatóján állt bosszút a mobilokat kitiltó, betarthatatlan szabály miatt saját csapdájába esett BM”

Tüntető diákok, szülők és tanárok a Madách Imre Gimnázium kirúgott igazgatójának visszahelyezését követelik, és a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke szerint is bosszúból, példát statuálva távolította el őt a minisztérium. Totyik Tamás a kiváltó okról, a kormány mobilhasználatot az iskolákban tiltó rendeletéről a HVG-nek azt mondta, az nemcsak korszerűtlen, hanem betarthatatlan is.


Iványiék diákjainak három napja van, hogy új iskolát találjanak a kormányhivatal döntése után
 

Iványiék diákjainak három napja van, hogy új iskolát találjanak a kormányhivatal döntése után

300 gyermeknek, valamint 50-60 pedagógusnak és iskolai munkatársnak van három napja arra, hogy új óvodát, iskolát, munkahelyet keressen, miután a fővárosi kormányhivatal törölte a nyilvántartásból Iványi Gáborék iskoláit és óvodáját. Főként sajátos nevelési igényű és rászoruló gyerekekről van szó, akik már valamilyen intézményből eljönni kényszerültek, úgy kerültek a MET intézményeibe.






Legtöbbször csak a hangjukat emelték fel az iskolaőrök, de néha a gumibotot is – összesen 234 esetben intézkedtek
 

Legtöbbször csak a hangjukat emelték fel az iskolaőrök, de néha a gumibotot is – összesen 234 esetben intézkedtek

Már iskolaőrre is várólista van: 806 nevelési-oktatási intézmény – köztük 40 nem állami is – jelentkezett a programba, de iskolaőrből csak 731 van. A most zárult tanévben az iskolaőrök 234 esetben intézkedtek. Jobbára szóban, de 46 alkalommal kényszerítő eszközt is használtak: olykor bilincset, gázspray-t és gumibotot is.







Kreatív gondolkodásban megelőzik a lányok a fiúkat, de az iskola sok gyereket cserben hagy  
 

Kreatív gondolkodásban megelőzik a lányok a fiúkat, de az iskola sok gyereket cserben hagy  

A legutóbbi PISA-vizsgálat eredményei szerint a magyar diákok kreatív gondolkodása nagyjából az OECD-átlag körüli. A kreativitás fejleszthető, ezt egy tíz éve futó magyar program egyértelműen bizonyítja. Hogy segít a kirekesztés elleni küzdelemben és egyben a matekban is egy kitalált diáktárs? Mit keresnek román művészek az erdélyi magyar iskolákban? Hogy lehet a valószínűségszámítást a könyvtárban gyakorolni? Interjú Németh Szilviával, a Kreatív Partnerség Magyarország vezetőjével.