#iskola

Zoknik, buborékfóliák, korai kezdés és kulcsra zárt termek – így oldják meg az iskolák a mobiltilalmat
 

Zoknik, buborékfóliák, korai kezdés és kulcsra zárt termek – így oldják meg az iskolák a mobiltilalmat

Kreatív módszerekkel próbálnak megoldást találni a magyarországi iskolák, hogy betartsák a mobiltelefonok tiltását kimondó belügyminisztériumi rendeletet. Akad olyan intézmény, ahol elég a táskában tartani a kikapcsolt mobilt, máshol korábban kell bemenni, hogy legyen elég idő egyenként aláírni az átvételi elismervényt. És akad olyan iskola is, ahol arra is felkészültek, ha a diák feljelenti a pad alatt mobilozó osztálytársát.


Olyan hőség lehet sok tanteremben, hogy felnőtteket nem engednének dolgozni ilyen állapotok között
 

Olyan hőség lehet sok tanteremben, hogy felnőtteket nem engednének dolgozni ilyen állapotok között

Magyarországon rövidített órákat kért egy szakszervezet a kormánytól a hőség miatt, olasz kollégáik októberi iskolakezdést szeretnének, amin a szülők kiborultak. A magyar szabályok szerint irodai munkát nem lehetne 31 fokosnál melegebb helyen végezni, de az iskolákban más a helyzet. És a mostani időjárás már nem egyedi, egyre több forró szeptemberünk lesz.







„A Madách igazgatóján állt bosszút a mobilokat kitiltó, betarthatatlan szabály miatt saját csapdájába esett BM”
 

„A Madách igazgatóján állt bosszút a mobilokat kitiltó, betarthatatlan szabály miatt saját csapdájába esett BM”

Tüntető diákok, szülők és tanárok a Madách Imre Gimnázium kirúgott igazgatójának visszahelyezését követelik, és a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke szerint is bosszúból, példát statuálva távolította el őt a minisztérium. Totyik Tamás a kiváltó okról, a kormány mobilhasználatot az iskolákban tiltó rendeletéről a HVG-nek azt mondta, az nemcsak korszerűtlen, hanem betarthatatlan is.


Iványiék diákjainak három napja van, hogy új iskolát találjanak a kormányhivatal döntése után
 

Iványiék diákjainak három napja van, hogy új iskolát találjanak a kormányhivatal döntése után

300 gyermeknek, valamint 50-60 pedagógusnak és iskolai munkatársnak van három napja arra, hogy új óvodát, iskolát, munkahelyet keressen, miután a fővárosi kormányhivatal törölte a nyilvántartásból Iványi Gáborék iskoláit és óvodáját. Főként sajátos nevelési igényű és rászoruló gyerekekről van szó, akik már valamilyen intézményből eljönni kényszerültek, úgy kerültek a MET intézményeibe.






Legtöbbször csak a hangjukat emelték fel az iskolaőrök, de néha a gumibotot is – összesen 234 esetben intézkedtek
 

Legtöbbször csak a hangjukat emelték fel az iskolaőrök, de néha a gumibotot is – összesen 234 esetben intézkedtek

Már iskolaőrre is várólista van: 806 nevelési-oktatási intézmény – köztük 40 nem állami is – jelentkezett a programba, de iskolaőrből csak 731 van. A most zárult tanévben az iskolaőrök 234 esetben intézkedtek. Jobbára szóban, de 46 alkalommal kényszerítő eszközt is használtak: olykor bilincset, gázspray-t és gumibotot is.







Kreatív gondolkodásban megelőzik a lányok a fiúkat, de az iskola sok gyereket cserben hagy  
 

Kreatív gondolkodásban megelőzik a lányok a fiúkat, de az iskola sok gyereket cserben hagy  

A legutóbbi PISA-vizsgálat eredményei szerint a magyar diákok kreatív gondolkodása nagyjából az OECD-átlag körüli. A kreativitás fejleszthető, ezt egy tíz éve futó magyar program egyértelműen bizonyítja. Hogy segít a kirekesztés elleni küzdelemben és egyben a matekban is egy kitalált diáktárs? Mit keresnek román művészek az erdélyi magyar iskolákban? Hogy lehet a valószínűségszámítást a könyvtárban gyakorolni? Interjú Németh Szilviával, a Kreatív Partnerség Magyarország vezetőjével.