#iskola



Butítják vagy fejlesztik gyerekeinket a számítógépek?
 

Butítják vagy fejlesztik gyerekeinket a számítógépek?

Negyven németországi tudós a napokban azzal a javaslattal állt elő, hogy a német iskolákba és óvodákba járó 4–11 év közötti gyerekek körében állítsák le a digitális eszközök és tananyagok használatát, mert a számítógépek negatív hatással vannak a fejlődésükre. A petíciót német és nemzetközi körökben is többen támadták. A témával kapcsolatban Németországban élő magyar szülők és pedagógusok is megszólalnak. A Deutsche Welle riportja.

Deutsche Welle Deutsche Welle


PISA-felmérés: még soha nem volt ilyen rossz a magyar diákok teljesítménye matematikából
 

PISA-felmérés: még soha nem volt ilyen rossz a magyar diákok teljesítménye matematikából

Még soha nem értek el olyan alacsony eredményt a magyar diákok a PISA-teszteken, mint tavaly, és olvasás-szövegértésből is csak 2015-ben voltunk ilyen mélyen. A visszaesés majdnem minden országban tetten érhető. A magyar oktatási rendszer méltányossága továbbra is az egyik legrosszabb. Cikkünkben térképen és területenként rendezhető táblázatban mutatjuk az eredményeket.


„Nem kell még temetni az iskolát”
 

„Nem kell még temetni az iskolát”

El kellene felejteni, hogy az iskola pusztán azért van, hogy egy szakmára felkészítse a gyerekeket, helyette az oktatásnak arra kellene fókuszálni, hogy a mai gyerekek (minden gyerek!) jóllétben, boldogságban éljen. Magyarország ettől a gondolkodástól olyan távol van, mint a finn pedagógusképzés a hazaitól. Ott tízszeres a túljelentkezés, itt lasszóval sem találni tanárjelöltet.

B.I. B.I.

Egyre nehezebb azt az iskolát építeni, amelyről mi itt álmodunk – interjú a Piarista Gimnázium igazgatójával
 

Egyre nehezebb azt az iskolát építeni, amelyről mi itt álmodunk – interjú a Piarista Gimnázium igazgatójával

Két hét alatt büszke piarista diák lesz a gyerekből a jó közösség és a színvonalas képzés révén – mondja Horváth Bálint, a budapesti Piarista Gimnázium igazgatója. Ugyanakkor az iskola falai között zajló intenzív hitélet miatt a gimnáziumot inkább a vallásos családok gyerekeinek ajánlja. A tanárhiányról és a híres öregdiákokról is kérdeztük a fiúiskola vezetőjét. Az interjú a csütörtökön, november 30-án megjelenő HVG Rangsor Középiskola 2024 című kiadvány számára készült.








Vasfüggöny #4: Van-e élet az SZFE-ügy után?
 

Vasfüggöny #4: Van-e élet az SZFE-ügy után?

Kulturális podcastunkban színház, film és színészet után három színioktatóval jártunk utána, milyen állapotban van a független szakma utánpótlása. Megkeresésünkre Vidnyánszky Attila nem válaszolt, az SZFE új rektora, Sepsi Enikő pedig "nem akarta felhánytorgatni a múltat".

hvg.hu hvg.hu