Megjelent az új készpénztörvény! Milyen kötelezettségekkel kell számolniuk a cégeknek?
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
A magyar fogyasztóknak csak harmada számára fontosak az interneten szerzett vásárlási információk. Ezzel jelentősen elmaradunk az európai piacoktól. Saját vásárlói tapasztalatait tíz magyar internethasználó fogyasztóból hatan osztják meg másokkal, valamelyik közösségi portálon keresztül.
Magyarországon legtöbben szórakoztató elektronika, háztartási gép, szórakozás, utazás, élelmiszer és ital esetében vásárlása esetén alapozzák a világhálón szerzett információkra. Tíz magyar fogyasztóból hatan tették fel a netre tapasztalataikat a megvásárolt árukról vagy az általuk igénybe vett szolgáltatásokról.
A megkérdezett magyarok legnagyobb része, 32 százaléka válaszolta, hogy ha szórakoztató elektronikai készüléket vásárol a következő év során, akkor választását valamelyik közösségi portálon szerzett információra alapozza vagy más, terméket illetve szolgáltatást bemutató, értékelő web oldal közléseire támaszkodik. Utána következik az elektromos háztartási gép (31 százalékos említéssel), szórakozás (26), utazás/üdülés (23), élelmiszer és ital (20). További sorrend: ruházati cikk, divatáru (19), pénzügyi termék, bankolás (18), partnerkeresés (17), játék valamint étterem (16-16), szépségápolás/kozmetikum (15), autó (11), babaápolás (8), ékszer/kiegészítő (7).
A magyarokhoz képest az internetes információk jóval nagyobb arányban befolyásolják a fogyasztók vásárlási döntéseit a többi vizsgált európai piacon. Például huszonnyolc európai országban átlagosan csaknem háromszor annyian alapozzák autó és ékszer vásárlását a világhálón olvasott információra, mint nálunk. De éttermeknél, kozmetikumoknál és babaápolásnál is a magyarországihoz viszonyítva több mint kétszeres az európai átlagos arány.
Európa huszonnyolc országában a válaszadók átlag 48 százaléka mondta, hogy a következő egy évben Interneten olvasott információkra alapozza szórakoztató elektronikai készülék vásárlását is, és utazás, üdülés kiválasztását is. Hasonló értelemben egyaránt 46 százalék nevezte meg az elektromos háztartási gépekről, valamint a szórakozásról szóló, netről szerzett információkat. Ruházati cikkek és divatáru vásárlásánál 39 százalék az átlagos arány, élelmiszernél és italnál, továbbá étteremnél pedig 38-38 százalék.
Magyarországon a megkérdezettek 59 százaléka jelezte, hogy tapasztalatait közzétette vagy megosztotta másokkal. Huszonnyolc ország átlagában pedig 73 százalék. Ebből a szempontból Európában legaktívabbak az ukrán (89 százalék), török és orosz (84-84), román (81), valamint görög és spanyol internethasználók (78-78). Legkisebb a termékekről, szolgáltatásokról chatelők aránya Dániában, Hollandiában és Lettországban; arányuk mindhárom országban 57 százalék.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.
Még mindig nem örök, de a most várhatónál hosszabb és egészségesebb életet ígérnek a longevity módszerei.
Karácsony Gergely azt mondta, hogy az övé a politikai, illetve a jogi felelősség és szívesen bíróság elé áll, hogy ott védje meg az igazát.
Sokszor kipróbált eszközökkel, ígéretekkel és kedvezményekkel igyekszik visszacsábítani híveit a választások előtt az Orbán-kormány.
A lyuk beomlott, és maga alá temette a 17 éves Riccardo B.-t.
Az eddigi vizsgálatok szerint mindkét hajtómű üzemanyagszabályozói ki voltak kapcsolva, ami magyarázhatja, miért zuhant le a gép.