#kkv

Egyre kevesebb cég adna cafeteriát
 

Egyre kevesebb cég adna cafeteriát

Újból csökkent a cafeteriában gondolkodó vállalkozások aránya, jelenleg a cégek csupán 44 százaléka tervez valamilyen béren kívüli juttatást nyújtani dolgozóinak. A különböző cafeteriaelemeket tekintve továbbra is az Erzsébet-utalvány a leggyakrabban alkalmazni kívánt juttatási forma, amit a munkába járás költségtérítése és a SZÉP Kártya követ. Míg az ipari cégeknél ugrásszerűen megnőtt, a szolgáltató szektorban számottevően visszaesett a cafeteriát nyújtó vállalkozások aránya – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból.

hvg.hu hvg.hu


Mindenki kaszál, aki a szigetlakók útjába kerül
 

Mindenki kaszál, aki a szigetlakók útjába kerül

A Szigetet szervező cég folyamatosan panaszkodik, hogy nem megy a bolt. A közeli áruházláncot azonban ellepték a fesztiválozók, a HÉV-állomáson levő gyorséttermek, palacsintázók dugig vannak fiatalokkal, egy benzinkúton annyira megugrott az italfogyasztás, hogy egy új hűtőt állítanak be erre az egy hétre, egy burgerező üzemeltetője is boldog.

Varga Szabolcs Varga Szabolcs

Szlovák közvilágító cégbe fektet a Corvinus
 

Szlovák közvilágító cégbe fektet a Corvinus

Hatvanmillió forintot fektet a GREP Green Public Lighting Zrt. szlovákiai leányvállalatába a hazai kkv-k térségi terjeszkedését támogató Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt., amely 5 éves időtartamra szerzett kisebbségi részesedést a révkomáromi székhelyű Grep Slovakia s.r.o.-ban

hvg.hu hvg.hu

Nagyot szakítanak a kkv-k a közbeszerzéseken
 

Nagyot szakítanak a kkv-k a közbeszerzéseken

Az első félévben 6944 eredményes közbeszerzést folytattak le az ajánlatkérők, ez 32,3 százalékkal több az egy évvel korábbinál, míg a nyertes ajánlatokban szereplő 1164 milliárd forintos érték 21 százalékkal magasabb a tavalyi első félévi adatnál.

MTI MTI

Nagyon bíznak a kormányban a cégek
 

Nagyon bíznak a kormányban a cégek

A hazai vállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásait mutató K&H kkv bizalmi index jelenleg -10 ponton áll, ami közel négy éve a legjobb eredmény. Legutóbb a gazdaságpolitikával, a vállalati hitelkamatokkal és az uniós pályázatokkal kapcsolatos várakozások javultak leginkább, miközben a vállalkozás pénzügyeit és a versenyhelyzetét illetően visszafogottabbak lettek a cégek.

hvg.hu hvg.hu


Duplán adóztat a reklámadó
 

Duplán adóztat a reklámadó

Máris módosítják a pár hete elfogadott reklámadót. A módosítás értelmében az RTL Klub sem tudja kikerülni az adófizetést, ám meglepőbb húzás az, hogy gyakorlatilag mindenki fizetheti a különadót, ha reklámot tesz közzé. Ez ugyanakkor csak akkor lesz így, ha a reklám közzétevője nem vallja be, hogy hirdettek nála. Nagy kérdés, hogy a Google, vagy a Facebook tesz-e ilyet, és hogy a magyar hatóságok utána mennek-e a közösségi portálokon hirdetőknek. A javaslat emellett nem rendelkezik arról, mi történik, ha mind a reklám közzétevője, mind pedig a megrendelő befizeti az adót. Vagyis kétszer is be lehet ezt az adót szedni.

hvg.hu hvg.hu

Együtt-PM: A kkv-kat is sújtja a reklámadó
 

Együtt-PM: A kkv-kat is sújtja a reklámadó

A Google-ön és a Facebookon hirdető kisvállalkozókat terheli a reklámadóhoz benyújtott módosító javaslat - közölte kedden Pápa Levente Együtt-PM-es politikus. Azt is elárulta, hogy nem Magyar Bálint a főpolgármester-jelöltjük.

MTI MTI

Micsoda meglepetés: csaknem időben fizetnek a cégek
 

Micsoda meglepetés: csaknem időben fizetnek a cégek

A hazai vállalkozásoknak csupán 6 napos finanszírozási időtávra kell felkészülniük, ami jelentősen javítja a likviditási helyzetüket. A kkv-k túlnyomó többsége forint számlán tartja likvid eszközeit, de a deviza számla és a házipénztár is minden ötödik vállalkozásra jellemző. A cégek pénzkészletei és likvid eszközeinek szintje döntően nem változott az elmúlt fél évben – derül ki a K&H kkv bizalmi index felmérés legutóbbi adataiból.

hvg.hu hvg.hu


Itt a megoldás a béremelés helyett a kkv-k számára
 

Itt a megoldás a béremelés helyett a kkv-k számára

Bár a bérek az utóbbi időszakban felívelő pályára álltak, a gazdasági mutatók is javultak, a vállalati szektor azonban nem elég erős ahhoz, hogy komolyabb béremeléseket hajtson végre. Azok a cégek, amelyek esetleg nem tudnak béremelést vagy prémiumot adni, egy, számukra kedvező biztosítással jutalmazhatják a dolgozóikat.

hvg.hu hvg.hu


Ész nélkül fejlesztenek a cégek
 

Ész nélkül fejlesztenek a cégek

Megugrott a hazai vállalkozások beruházási kedve, jelenleg a cégvezetők közel kétharmada tervez valamilyen fejlesztést. A középvállalkozások esetében még ennél is jobb a helyzet, mivel közel tízből kilenc vállalkozás gondolkodik beruházásban. Továbbra is az informatikai fejlesztések a legnépszerűbbek a kkv-k körében, de nőtt a gépjárműpark korszerűsítésével kacérkodó vállalkozások aránya is.

hvg.hu hvg.hu


A magyar cégek nagyítóval is alig látszódnak
 

A magyar cégek nagyítóval is alig látszódnak

A hazai cégek 98 százalékénak árbevétele nem éri el az EU "kisvállalkozás" definíciójának alsó határát, azaz az évi 2 millió eurót. Európai szemüveggel nézve tehát csaknem az összes magyar cég mikrovállalkozás. A tőkeszerkezet szétaprózottsága nem egyszerűen technikai kérdés, hanem komoly versenyhátrány is az ország gazdasága számára.

hvg.hu hvg.hu


Csak öntudatlanul bolyonganak a Facebookon a kkv-k
 

Csak öntudatlanul bolyonganak a Facebookon a kkv-k

Használják, de nem értik igazán a Facebookot a közösségi kommunikációban érdekelt hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k). Joanelli Tamás, a Be Social közösségi marketing cég ügyvezetője szerint Magyarországon egyértelműen a Facebook (Fb) a legfontosabb közösségi oldal, de sok hibát követnek el használatával a vállalatok.

MTI MTI