Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Megtörni látszik a házasságkötések rendszerváltás óta tartó csökkenő tendenciája, ami szép reménnyel kecsegtet a ráépülő kisvállalkozások számára.
„Májustól szeptemberig szinte minden hétvégén dolgozunk. Bár 2011-ben volt egy kisebb visszaesés, az elmúlt években azt tapasztaltuk, hogy egyre többen kötnek házasságot. A gyermekvállalás valóban egyre későbbre tolódik, de ez nem befolyásolja az esküvők időpontját, mert utóbbi nem hátráltatja a nőket a karrierépítésben. Jellemzően 25-35 éves korban házasodnak a párok, 25 év alatt nagyon kevesen döntenek az elköteleződés mellett” – mondta el a Világgazdaság kérdéseire Karaf Renáta, az Álom Luxuskivitelben esküvőszervezője a hétvégén rendezett esküvő kiállításon.
A magyarok igyekeznek megfelelni a trendeknek: inkább egy évvel elhalasztják a szertartást, hogy összegyűjthessék a galamb-, pillangóröptetéshez, lufipostához, a 3D-s ceremóniához vagy éppen a tűzijátékhoz szükséges összeget. Egy házasságkötés 60-80 vendéggel és az azt követő ünnepléssel nemigen oldható meg 2 millió forint alatt. A legtöbben jellemezően 50 és 300 ezer forint közötti összeget költenek a ruhára, amely a helyszín után a második legnagyobb tétel.
Egyre gyakrabban merül fel igényként az esküvői öltöny kölcsönzés, ami pár éve még egyáltalán nem volt jellemző: „Az esküvői ruha kölcsönzésére is csak itt Közép-Európában van igény, egyébként az egész világon minden menyasszony megveszi a ruháját” – mondja Szögi Melinda, az Ananász Szalon tulajdonosa és hozzáteszi, hogy ugyan többen is szeretnék a ruhát megvásárolni, de jellemzően őket nem az új, drága ruhák érdeklik, hanem az akciós, kifutó modellek. Egyre fontosabb a széles választék, a sokféle méret, a kiszolgálás minősége, sokkal igényesebbek az ügyfelek.
Ezeket a kifinomultabb igényű vásárlókat célozza meg az Avea.hu esküvői portál is, amely a piacon egyedülálló online szolgáltatások fejlesztésében lát üzleti lehetőséget. „Az iparági szereplők többnyire kis- és makrovállalkozások, amelyeknek nincs pénze országos kampány indítására, ennek megfelelően elaprózódott és tagolt a piac. Az Avea.hu célja egy olyan közös felület létrehozása, ahol a célcsoport és a hirdetők egymásra találhatnak” – mondja Németh Attila a portál tulajdonosa.
Az esküvői piac mérete becslések szerint 20-40 milliárd forint körül mozog. 2013-ban Magyarországon 36 900 házasság köttetett, amelynek nagyjából harmadát az újraházasodók tették ki, miközben az esküvőkhöz köthető termékek és szolgáltatások piaca folyamatosan bővül, és szinte már gazdaság minden területe kapcsolódik a házasságkötéshez. Az esküvőipar szereplői – a hotelektől az anyakönyvvezetőkig – egyértelműen a kereslet bővüléséről számolnak be. Ez azonban nem csupán a magyar pároknak köszönhető, ugyanis egyre több külföldi – angol, orosz, holland, olasz – házasuló választja Magyarországot esküvője helyszínéül.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.