A Mol nyerte a hulladékgazdálkodási koncessziót
Az olajipari vállalat 2023. július elsejétől gyűjti be a hulladékot a magyarországi településekről.
Az olajipari vállalat 2023. július elsejétől gyűjti be a hulladékot a magyarországi településekről.
Mészáros Lőrinc üzleti körei húzták be az állami gyorsforgalmi utak üzemeltetésének és fejlesztésének 35 éves koncesszióját. Rövid távon az állam és a párt nyer, hosszú távon Mészárosék.
A NER-elit tervez a 2022 utáni időszakra, továbbra is rajta tartaná a kezét a pénzcsapokon – akár kormányon marad, akár nem. Egyebek közt erről is szólnak a Schadl-ügy nyomozati anyagai.
A mindenkori kormánytól független, a mostanihoz viszont nagyon is kötődő vezéreket kapott a napokban az atomhivatal és a koncessziós hatóság. Orbán Viktor az MVM élén is cserét kért, hogy az energetikai óriást még a választások előtt új pályára állítsák.
A Nemzeti Koncessziós Iroda arra hivatkozott a bíróság előtt, hogy döntés-előkészítő anyagokat kér a Transparency International Magyarország.
A kormány 35 évre kiszervezi szinte a teljes hulladékgazdálkodást. A koncesszor óriási feladatot és százmilliós, milliárdos kötbérek rémét veszi a nyakába, cserébe egy egész iparágban élet és halál ura lesz.
Egészen 2056-ig üzemeltethetik a fővárosi kaszinókat.
A Momentum-elnök Fekete-Győr András szerint a kiírás paramétereinek lényegében egyetlen cég, a Mol tud csak megfelelni.
A miniszter a Kormányinfón közölte, hogy a három pályázóról már beszámolt a sajtó. A 24.hu korábban arról írt, hogy a gigaüzletre a felcsúti nagyvállalkozó köre is rárepült.
Az Európai Bizottságtól kéri a Transparency International Magyarország, hogy vizsgálják meg a kormány autópálya-koncesszióját. Nem lehet megítélni – írják –, hogy indokolt-e például a 35 éves időtartam, vagy a magyar kormány arra készül, hogy megsértse az EU alapszabadságait.
„Nem hagyhatjuk, hogy suttyomban lopják el alólunk a gyorsforgalmi utakat” – írta a Facebookon Budapest főpolgármestere.
A Transparency International kikért néhány adatot, de a folyamat elakadt.
A kormány évtizedekre koncesszióba adja a teljes hazai gyorsforgalmiút-hálózat kezelését és a belátható jövő összes nagy útfejlesztését. Ezeket pár ezermilliárd forintért a nyertesnek kell előfinanszíroznia. Az árfolyamkockázat miatt hazai befutó valószínű: Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László.
Dorosz Dávid és Tordai Bence szerint a kormány az autópályákat is el akarja lopni. Rogán Antal reggel azonban azt mondta, tanultak a korábbi hibáikból.
Az összes autópályát, autóutat és gyorsutat kiszervezné a kormány 35 évre az M5-ös és M6-os autópályákról ismert ppp-konstrukcióban. A részleteket nem hozták nyilvánosságra. A koncessziók felelőse ráadásul ősztől egy új, kormánytól független hatóság lesz, amelynek vezetőjét még a mostani miniszterelnök nevezheti ki 9 évre.
A lap informátorai szerint a közbeszerzési kiírás alaposan meglepte a szakmát.
Egyelőre az állami koncessziók, a bírósági végrehajtók és a felszámolók ura lesz a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága. A kormánypárt célja ezzel is egy jövőbeli nem fideszes vezetés gyengítése.
Egy új hatóságot tesz meg az állami koncessziók, a bírósági végrehajtók és a felszámolók urává az Orbán-kabinet, ezzel is gyengítve egy jövőbeli nem fideszes vezetést.
Tíz évre övék az üzlet.