400 utasát kártalanítja a Wizz Air, akik a Róma–Madeira viszonylaton járták meg
A Wizz Air az olasz Nemzeti Polgári Légiközlekedési Hatósággal folytatott pénteki egyeztetésén jelentette be az utasok kártalanítását.
A Wizz Air az olasz Nemzeti Polgári Légiközlekedési Hatósággal folytatott pénteki egyeztetésén jelentette be az utasok kártalanítását.
Az utasfelvétel és a többletszolgáltatások kezelése miatt lépett fel a GVH.
Kártérítést fog követelni a CrowdStrike-tól az amerikai Delta Air Lines légitársaság, miközben az amerikai hatóságok azt is vizsgálják, miért a Delta kecmergett ki a legnehezebben a globális informatikai leállásból.
Késés esetén az uniós szabályok szerint 250, 400 és 600 euró közötti kártérítést kaphatunk, a késés mértékétől és a repülőút hosszától függően, kérdés, hogy be tudjuk-e hajtani a légitársaságoktól. Ezen felül jó, ha van utasbiztosításunk, amely az ilyen esetekre is kiterjed.
A légiforgalmi irányítók szerint a járatkésések és a légi közlekedés problémáinak megoldásához a légitársaságok és az irányítók közötti együttműködés kulcsfontosságú lenne, jelenleg azonban a légitársaságok kihasználják jobb érdekérvényesítő képességüket, és rájuk tolják a felelősséget.
A légitársaságok azt szeretnék, hogy ön fel akarjon szállni a repülőgépre. De valójában az indulás pillanatáig abban reménykednek, hogy nem fog. Vélemény.
Több órás késésektől, járattörlésektől és légitársaságokhoz özönlő utaspanaszoktól hangos a közvélemény az elmúlt hetekben. Nem véletlen, hogy a probléma újra előbukkant, hiszen a július hagyományosan légi közlekedés legforgalmasabb hónapja, ilyenkor csak Magyarországon naponta 4 ezer járatot kezelnek. De miért nem lehet erre előre felkészülni, és mit tehet az, akit órákon át váratnak étlen-szomjan egy utasváróban? Elmagyarázzuk.
A légitársaság szerint azok, akik közvetítőn keresztül vagy utazási irodánál vásárolták meg a repülőjegyüket, lehetséges, hogy csak késve kapnak tájékoztatást arról, mi történt a járatukkal.
A környezetvédelmi költségek növekedése miatt vezet be felárat a légitársaság.
A British Airways Londonból Houstonba tartó 195-ös járata kétszer repülte át az Atlanti-óceánt a semmiért.
Az Európai Bizottság tagállami hatóságokkal együttműködve 20 európai légitársasággal szemben indított eljárást. A probléma, hogy azok fűt-fát ígérnek környezetvédelmi céljaikról és a repülőutak ökológiai lábnyomáról, de minderről bizonyítékokat még nem mutattak fel.
A Delta Air Lines 1218-as járatának utasai április 8-án öt percen át élvezhetik majd a teljes napfogyatkozás csúcsát a levegőben.
Az újabb útvonalfejlesztés előtt álló Wizz Air lesz a Magyar Olimpiai Bizottság partnere az olimpikonok Párizsba, illetve hazautaztatásában.
Az országban ugyanis állandó probléma, hogy akár egy órát is várni kell leszállás után.
Az ügyfélkiszolgálással és az ár-érték aránnyal van leginkább gondjuk egy friss felmérés szerint.
A megszaporodott gépek a flotta átlagéletkorát is csökkentik.
Mérlegre állhatnak az utasok, hogy meg tudják becsülni a rakomány súlyát. Egyelőre önkéntes alapon, Finnországban.
Németországba ment volna, ám a tervezettnél jóval rövidebb lett az utazás.
A légi közlekedés az elmúlt évben hatalmas küzdelmet folytatott, hogy lépést tartson a járvány utáni utazási boommal, erőfeszítésüket pedig nehezíti a munkaerő- és alkatrészhiány. A helyzetet tovább rontja, hogy a balesetek miatt az amerikai hatóságok nem engedik bővíteni a Boeing MAX repülőgépek gyártását. A kereslet–kínálati olló szélesedése viszont növeli a légitársaságok költségeit, akik az utasok jegyeiben érvényesíthetik azt. A zavaros helyzetet használná ki a Ryanair.
Életveszélyes állapotban került kórházba az a férfi, aki a repülőgép kerekén mínusz 50 Celsius-fok körüli hőmérsékleten utazott az Air Algerie egyik járatán.