Interjú Cecilia Bartolival: „Hatalmas ajándékot kaptam”
Bellini Normáját énekelte tegnap Dortmundban Cecilia Bartoli, a lassan két évtizede a világ legsikeresebb operaénekesei között számon tartott, Budapesten is ünnepelt olasz mezzoszoprán.
Bellini Normáját énekelte tegnap Dortmundban Cecilia Bartoli, a lassan két évtizede a világ legsikeresebb operaénekesei között számon tartott, Budapesten is ünnepelt olasz mezzoszoprán.
Osztrák közlés szerint Ioan Holender, a bécsi Staatsoper nemrég távozott igazgatója lehet a Magyar Állami Operaház igazgatója és magával hozhatja Budapestre Harangozó Gyulát, a bécsi opera eddigi balettigazgatóját.
A jeles német színházi és operarendező, Peter Stein ötlete volt, hogy összekapcsolja Csajkovszkij három operáját, az Anyegint, a Mazeppát, és a Pikk Dámát, és egymásután vigye őket színre a lyoni operaházban. Ötlete azon alapult, hogy mindhárom darab librettója Puskin művek inspirációja nyomán keletkezett, ami után már az sem véletlen, hogy a Csajkovszkij-ciklust Puskin fesztiválnak keresztelték el Lyonban.
A rendőrség csütörtökön elszállította a párizsi Bastille térről azokat a külföldi, többségében afrikai illegális munkavállalókat, akik már egy hete tüntetnek az Operaház lépcsőjén.
A 200 éve született Erkel Ferenc operái máig alig ismertek külföldön. A Bánk bánt a magyarok is csak mostanában hallhatják eredeti formájában, a novemberre tervezett operaházi bemutatót azonban máris támadják.
Egymás után törlik el előadásaikat az olaszországi operaházak a dolgozók sztrájkja miatt. A zenészek, kórustagok és táncosok a kulturális miniszter által elrendelt megszorítások ellen tiltakoznak, a munkabeszüntetés mellett ingyen előadással és utcai koncerttel is.
Egy héttel századik születésnapja előtt szerdán elhunyt Giulietta Simionato, az opera műfajának királynője, a huszadik század egyik legnagyobb hangja.
A 69 éves spanyol tenor, akin februárban rákot diagnosztizáltak, majd márciusban eltávolították vastagbeléről a megtámadott sejteket, Verdi Simon Boccanegrájának címszerepét énekli pénteken a milánói Scalában.
Elkészült a gyorsmérleg: a korábbinál szűkebb anyagi források ellenére magas látogatottsággal zárult a 2010-es Budapesti Tavaszi Fesztivál. A szervezők a kínálat sokszínűségéből nem engedtek, kilenc operaelőadást tálaltak a közönségnek.
Az Apple jóváhagyta az Opera miniböngésző iPhone-ra szánt változatát. Hatszor gyorsabb honlapletöltési sebesség mellett 90 százalékkal csökkenhet az adatforgalom.
Az 54 esztendős francia Dominique Meyer váltja június végén a bécsi Staatsopert 18 éven át igazgató Ioan Holendert, és utána az új főzeneigazgatóval, az osztrák Franz Welser-Möst karmesterrel együtt vezeti majd a zenés színházat. Az osztrák Die Presse című napilap interjút jelentetett meg az új igazgatóval, amelyet a hvg.hu rövidítve közöl.
Mozart Don Giovannijában majdnem három évtizeddel ezelőtt már „érdekelve volt” Fischer Iván. Az Erkel Színházban 1982 őszén Jurij Ljubimov rendezte az előadást, és a fiatal karmester vezényelte a produkciót – nem saját, éppen szerveződő zenekarát, hanem a dalszínházét. Akkor több szenzációval szolgált az előadás. Most, a Művészetek Palotájában Fischer Iván nem csupán a karmesteri pálcát fogta.
Mindenekelőtt újszerűsége miatt osztotta meg a német sajtót Eötvös Péter legújabb operája, Az ördög tragédiája, melynek ősbemutatóját kedd este tartották a kétezer személyes müncheni operaházban.
Lehet, hogy a cím egy kicsit túlzás – tudunk élni nélkülük, csak nem akarunk. Mindenki számára van pár olyan alkalmazás, amit hosszú évek alatt sem cserélt másra, legfeljebb a verziószámokat követi.
A zenetörténetben korántsem szokatlan Kocsis Zoltán kísérlete, hogy végső formába öntsön egy operatorzót. Az effajta vállalkozások azonban még a legnagyobbaknak sem hoztak feltétlenül sikert.
Tragikus zenetörténeti kuriózumként az évtizedekkel korábbi ősbemutató-sorozat körülményei nagyban hozzájárulnak a Brundibar című gyermekopera mai, katarzist kiváltó sikeréhez.
Szenzációs operabemutatóra került sor a Kreml Kongresszusi Palotájában. A cárnő című operát az orosz kulturális szezon egyik fő eseményeként, sőt, talán a XXI. század első orosz nagyoperájaként várták, és úgy tűnik, beteljesíti a hozzá fűzött reményeket.
Sokan azt mondják, hogy a klasszikus dívák kora tovatűnt, a pódiumokat az úgynevezett profik foglalták el. Az erős marketingháttér nagyjából egyformára szabott figurákat kreál. Ritka, aki a meghatározott kereteket képes szétfeszíteni és egyéniségként jelenik meg.