Esettanulmány webshopra - Lednagyker.hu
Interjú Szórádi Bencével, a lednagyker.hu tulajdonosával, aki 19 évesen alapította vállalkozását. A győri cég alig négy éve létezik, de tavaly már 170 milliós forgalmat produkáltak.
Interjú Szórádi Bencével, a lednagyker.hu tulajdonosával, aki 19 évesen alapította vállalkozását. A győri cég alig négy éve létezik, de tavaly már 170 milliós forgalmat produkáltak.
5 millióból alapították Budapesten 2000-ben, ma már 15 millió dolláros árbevételük van.
Megnéztünk három kisvállalkozást, hogy mennyire erősek az online marketingben.
Egy kisvállalkozás izgalmasabb nevet adott a termékcsaládjának, amitől azonnal tízszeresére ugrott az értékesítésük.
Az ország legismertebb használtruha kereskedése négyfős családi cégből nőtte ki magát.
A berugok.hu netes italküldő vállalkozás négy éve alakult, ma már évi 17 milliós forgalmat bonyolítanak. Gyuris Gábornak, a vállalkozás atyjának egy hipermarket tette tönkre korábbi, békásmegyeri kisboltját, s csak remélni tudja, hogy a kormány a nemzeti italboltok – egyelőre csak a suttogó propaganda szintjén létező – ötletével nem teszi majd tönkre második vállalkozását is.
Londonba ment segédoperatőrnek, majd látva az ottani kézműves pékforradalmat, beállt egy ottani francia egységbe inasnak. Miklós Mihály kitanulta az alapokat, majd Magyarországra visszatérve elindította saját vállalkozását. A Marmorstein kézműves pékség a budapesti gasztroforradalom kibontakozásával együtt kezdett cseperedni, mára már az egyik legelismertebb lett e piacon.
Két pécsi belsőépítész olyan újfajta orrszívó készüléket fejlesztett ki, ami idén elnyerte a dizájn Oscar-díjának számító Red Dot díjat is. Az ötletet az adta, hogy fiatal szülők lévén rémálom volt az gyerekorrszívó használata, végül kétéves munkával egy prémium kategóriás terméket fejlesztettek ki.
Lokodi Ákos induló vállalkozása kézműves szószokat, mártásokat, lekvárokat gyárt Pécsett. Termékei ízletesek és versenyképesek, ám nem szeretne piacozni és webshopon értékesíteni. Milyen lehetőségei maradnak az értékesítésre? Hogy látják a kézműves szószok piacát a meghatározó szereplők? A fő motívum: újat kell mutatni, és több lábon kell állni.
A szabadulós játék az új romkocsma, már Európa is rajong a magyarok által kitalált programért. Annak jártunk utána, hogy Gyurkovics Attila ötlete miként terjedt el a világon, mennyire jövedelmező ilyen vállalkozást nyitni itthon, és most kik a legnagyobbak a piacon.
Éder Krisztián belső okok miatt váltott a zenélésről a fotózásra két évvel ezelőtt. Szerinte a személyes márkaépítést nem lehet tanulni, ez nála inkább ösztönből jön. Kreatív munkáit a saját cége menedzseli, kisvállalkozóként hosszú távra tervez. Arról is mesélt, hogyan látja a hazai kreatív ipart belülről.
A Játéknet.hu-t, a gyermekjátékokra specializált online webáruházat két baráti házaspár alapította 2006-ban. Ma már 1,4 milliárdos árbevételük van, miután legnagyobb konkurensükkel egyesülve ők diktálnak a piacon. A vállalkozás eddig minden évben meg tudta kétszerezni árbevételét.
Gyógyíthatatlan betegségekre keresi az ellenszert Letoha Tamás és szegedi vállalkozása. Kutatási eredményük egy olyan természetes hatóanyag, amely segít megelőzni az Alzheimer-kórt. A fűszernövényekből kivont hatóanyagot élelmiszerekbe keverik, amelyeket hipermarketek forgalmaznak. E mellett kutatóorvosként a világ legnagyobb gyógyszercégeinek végez génterápiás vizsgálatokat. Az orvos-vállalkozó cégével megnyerte a Példakép Alapítvány 5 milliós fődíját.
Jakab Áron társadalmi vállalkozásának a lényege, hogy ne könyörületből vásároljanak tőlük fogyatékosok által készített termékeket, hanem azért, mert minőségi áruhoz jutnak, amivel mellesleg még a fogyatékosok társadalmi integrációját is segítik. Ami Magyarországon hiányzik, az nem a fogyatékosokat foglalkoztató szervezet, hanem az, hogy a termékeiket a piacra tudják juttatni. Jakab vállalkozása ezt az űrt tölti be termékfejlesztéssel, marketinggel és értékesítéssel.
Kötöttek már virágcsokrot Jeremy Irons feleségének is, és több sikeres filmhez álmodtak virágdíszeket. A Plantomime csak két és fél éve létezik, de 2013-ra már 50 millió forint feletti árbevételt várnak. Keresztury Árpád Londonban volt bankár, majd hazajött, hogy barátjával, a virágművész Németh Attilával létrehozzon egy exkluzív szalont. Azt szeretnék megmutatni a fiataloknak, hogy itthon is lehet azt csinálni, amit szeretsz, és úgy, ahogyan szeretnéd, és ez mindenkinek jó lesz.
Öt évvel ezelőtt nyitotta meg két barátnő a Meska.hu online kézműves piacteret, ahol kezdetben csak pár tucat árus kínálta kézzel készített termékeit, mára viszont 3600 művész és alkotó kap lehetőséget, hogy munkáit pénzzé tegye. Az oldalt havonta több mint félmillióan töltik le. Porst Réka és Hídvégi Borbála a site elindításával a profik mellett több száz kismamának, nyugdíjasnak és hátrányos helyzetben élő embernek segített, hogy a hobbijuk pénzkereseti forrássá válhasson.
Építészként élesztette újjá Gerzsenyi András a család 100 éves cukorkakészítő műhelyét Budapesten. Kézzel formázott cukorkákat készítenek, különleges formában és színvilágban, régi családi receptek alapján. Belvárosi üzletüket 70 százalékban az édesszájú külföldi turisták látogatják, de évi 25 milliós forgalmuk fele hazai vállalati megrendelésekből jön.
A hónap dizájnerének is megválasztott Muskotál Dénes újrahasznosított kerékpárkülsőből készít öveket, ékszereket. Mindezt főállás mellett végzi egyéni vállalkozóként, ám forrás hiányában egyelőre nem tud továbblépni vállalkozásával. A nyereségét elviszik az adók és közterhek, üzletfejlesztésre, online marketingre nem tud költeni. Hitelben nem gondolkodik, inkább pályázna, de ahhoz viszont kevésbé ért. Azért írunk róla, mert ígéretes vállalkozónak tartjuk, ugyanakkor üzlete számos gyengeséggel küzd, amelyek egy részét ő maga is jól látja.