szerző:
Ember Zoltán
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A népszerű játékra alapozta vállalkozását.

Egy amerikai vállalkozó abból lett milliomos, hogy használt Lego játékokat ad bérbe családoknak. Az üzleti modellje szerint a kiszállítás és elvitel ingyenes, cserébe szerény havi előfizetési díjat kér, csomagtól függően 15-39 dollárt. A játékokat minden használat után fertőtlenítik, így a további megosztás is biztonságos.

A Pley üzleti modellje pontosan olyan, mint az előfizetéses Netflixé. Ez nem véletlen, mert Lachman a Netflix volt igazgatóját, Tom Dillont csábította át a Pleyhez. Lachman a múlt héten jelentette be, hogy egy kockázati tőkés 6,75 millió dollárt fektetett be a 23 főt foglalkoztató cégbe, amelynek értékét 20 millió dollárra értékelték hivatalosan.

Ranan Lachman, Pley nevű vállalkozása most az új sztár startup az USA-ban. A céget csak 2013 májusában alapította, és kezdetben a saját garázsából szállította ki a Legót. Ma már a kaliforniai San Joséban van egy óriási raktára. A férfinak eredetileg vadászpilóta a foglalkozása, és előtte már volt egy piackutató cége, tehát nem ismeretlen számára a vállalkozó életforma.

Lachman nagyon büszke a cégére, szerinte az övé a világon az egyetlen társaság, amely arra biztatja a gyermekeket, hogy osszák meg megunt játékaikat. A szülők pedig nagyot spórolhatnak a céggel, mert bizony a Lego játék Amerikában is nagyon drága.

Via

Figyelem! HVG-konferencia (x)

2014. május 7-én KKV Vállalkozásfejlesztési Konferenciát rendez a HVG. Témák: aktuális gazdasági trendek, hasznos tanácsok, esettanulmányok és workshopok kis- és középvállalkozások részére, a sikeres fejlődéshez és növekedéshez. Részletek és jelentkezés itt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Ember Zoltán Vállalkozás

Az üzlet, amelyben 50 százalékos árréssel dolgoznak

A Shopline és a Libri egyesülésével minden eddiginél erősebb és szerteágazóbb cégcsoport jött létre a hazai e-kereskedelemben. És az új cég a digitális tartalomszolgáltatásban is jelentős szereplővé válhat. Starcz Ákos, a Shopline Nyrt. elnök-vezérigazgatója szerint a közeljövőben elindítják a saját márkás – a Netflixhez hasonló – előfizetéses filmcsatornájukat, bár a saját gyártású tévésorozatoknak még nem jött el az ideje. De hogyan lesznek képesek felvenni a harcot a magyar piacra hamarosan belépő Amazonnal, illetve a már jelen lévő Deezerrel, Spotify-jal? És lehetnek-e olcsóbbak a könyvek az egyesüléssel?

Ember Zoltán Vállalkozás

A játékbolt, amely minden évben megduplázza bevételeit

A Játéknet.hu-t, a gyermekjátékokra specializált online webáruházat két baráti házaspár alapította 2006-ban. Ma már 1,4 milliárdos árbevételük van, miután legnagyobb konkurensükkel egyesülve ők diktálnak a piacon. A vállalkozás eddig minden évben meg tudta kétszerezni árbevételét.

Ember Zoltán Vállalkozás

Nagyon buknak a külföldiek a dédi cukorkájára

Építészként élesztette újjá Gerzsenyi András a család 100 éves cukorkakészítő műhelyét Budapesten. Kézzel formázott cukorkákat készítenek, különleges formában és színvilágban, régi családi receptek alapján. Belvárosi üzletüket 70 százalékban az édesszájú külföldi turisták látogatják, de évi 25 milliós forgalmuk fele hazai vállalati megrendelésekből jön.

Ember Zoltán Vállalkozás

Amivel a magyarok visznek el minden pénzt Európában

A szabadulós játék az új romkocsma, már Európa is rajong a magyarok által kitalált programért. Annak jártunk utána, hogy Gyurkovics Attila ötlete miként terjedt el a világon, mennyire jövedelmező ilyen vállalkozást nyitni itthon, és most kik a legnagyobbak a piacon.

Ember Zoltán Vállalkozás

Hogy lett két aggódó pécsi apukából Oscar-díjas?

Két pécsi belsőépítész olyan újfajta orrszívó készüléket fejlesztett ki, ami idén elnyerte a dizájn Oscar-díjának számító Red Dot díjat is. Az ötletet az adta, hogy fiatal szülők lévén rémálom volt az gyerekorrszívó használata, végül kétéves munkával egy prémium kategóriás terméket fejlesztettek ki.

Ember Zoltán Vállalkozás

Gyes után kirúgták a Malévtől, megcsinálta a Mannaszappant

Csak három éve alakult a natúrkozmetikai családi cég, de idén már 500 millió forint feletti árbevételt várnak. Miközben kis hazai cégek és nagy multinacionális vállalatok is másolni próbálták őket, a Mannaszappan.hu már külföldön is sikeres. Egy kirúgott utaskísérő felügyelő sikeres (kényszer)pálya módosítása.