Orosz Ákos kapta a Kaszás Attila-díjat
Az országos színházi évadnyitó gála keretében tizenkettedik alkalommal adták át a díjat.
Az országos színházi évadnyitó gála keretében tizenkettedik alkalommal adták át a díjat.
A székelyudvarhelyi Tomcsa Sándor Színház művésze 42 éves volt.
Martin Sherman Sodrásban (Gently Down the Stream) című darabjában egy különleges szerelmi kapcsolat a téma.
Csehov-drámaként indul, de hamar fordulatot vesz.
Debreczeni Ildikó kényszerből alapította meg jelmezkészítő cégét, ma meg több százmillió forint az éves árbevételük, és egymásnak adják nála a kilincset a világ vezető operaházainak jelmeztervezői.
Zalán János, a Színházművészeti Bizottság elnöke, a Pesti Magyar Színház igazgatója elmagyarázta a HVG hetilapnak, miért érdemelt a színháza ötször annyi tao-pótlást, mint amennyit beszedett volna.
A színésznő azt mondja, van benne félelem, mert mindig félünk valakitől vagy valamitől, de nem engedi, hogy eluralkodjon ez rajta.
A színész-rendező azt mondta, bátornak kell lennie annak, aki vele akar dolgozni.
Az egy éve Franciaországban élő rendező továbbra sem bírja megtenni, hogy ne foglalkozzon azzal, ami Magyarországon történik.
Törőcsik Mari unokája, Járai Máté készítene önálló estet a Kossuth-díjas színésznő számára a 80-as években írt dalokból. A zenei feldolgozással kapcsolatban azonban még nem sikerült a dalok szerzőjével megegyeznie – írja a Blikk.
Alföldi Róbert Ecuadorban rendezte meg a Don Giovannit, erről is beszélt a 24.hu-nak adott interjújában, és arról is, miért nevetséges ma azon duzzogni, hogy a kormány miként söpörte el a kulturális taót és szelektál a színházak között.
"Szinte minden színházi közösségben kívülálló voltam" – vallja magáról a most épp a Buddhista Főiskolára járó színész-rendező, akinek az élete a témája idén az AlkalMáté Trupp élveboncolásán, amelyben évről-évre más osztálytársukról vallanak az egykori színműs osztály tagjai. Czukor Balázs szerint a korosztályának nem igazán van igénye arra, hogy ne a meglévő rendszert szolgálja, hanem változtasson rajta. Neki azonban nincs lelkiismeret-furdalása. Interjú.
Az egyik néző képeket készített, amit nem lett volna szabad. Amikor figyelmeztették erre, lökött és taposott.
A pénz előbb elfogyott, mint a kíváncsiság.
Nem elég elfoglalni a kulturális intézményeket, át is kell formálni a kultúrát – szól az új parancs. A lenyúlás is folytatódik, s elbuknak még azok is, akik kompromisszumra törekszenek, most épp a POSZT.
A 2010-es enyhe kultúrharcos évek után következnek a sámánokkal, hun rokonsággal súlyosbított keményebb kultúrharcos évek, írja az e heti HVG, amely arról is beszámol, hogy szorul ki a színházi területen az amúgy kompromisszumokat kötő színházi szakmai szervezet a NER ellenében a pécsi színházi szakmai seregszemle mögül.
Elegük van belőle, hogy harminc évvel ezelőtti árakon dolgoznak.
Vidnyánszky Attila szívesen látná a POSZT-ot más városokban.
Milyen volt felnőtté válni 1939 és 1945 között? És miben mutat hasonlóságot az akkor élő kamaszok élete a mával? A témát a KV Társulat Kedves Én! című darabja járja körül. Szenteczki Zita rendezővel beszélgettünk.