Még egy szekrény elfért volna: itt a mórahalmi autós, aki egy totemoszlopot vezetett
A sofőr valószínűleg a költözést szerette volna felgyorsítani.
A sofőr valószínűleg a költözést szerette volna felgyorsítani.
Még mindig szokni kell még a nevet: Gigaliner, pedig most már tényleg könnyen elképzelhető, hogy pár éveken belül e "szörnyetegek" átrendezik a teherszállítási piacot. Az óriáskamionokkal Németországban ugyanis épp a végéhez közelednek a széles körű teszteknek – és nem találtak kifogásokat.
Magyar hajózási szakemberek hátrányosnak és feleslegesnek tartják a belvízi árufuvarozó és személyszállító hajókon dolgozók munkaidejének szabályozására vonatkozó, új uniós javaslatot - közölte a Magyar Hajózási Országos Szövetség (Mahosz) és a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségének (MBFSZ) elnöke az MTI kérdésére.
Legalábbis tengeri teherforgalom szempontjából. Egy hajózási térképen valós időben meg lehet nézni, hogy mekkora teherforgalmat bonyolítanak az országok, ebből a szempontból Észak-Korea eltörpül déli szomszédja mellett.
A világ legnagyobb teherhajózási vállalata, a dán Maersk nemcsak hogy nemrég állította szolgálatba a világ legnagyobb konténerszállítóját, hanem erről szuper fotókat is közzétett Instagram-profilján. A profilon olyan helyekre is bekukkanthatunk, ahová egy átlagember nem sűrűn nézhet be.
Először halad át kínai teherszállító hajó a Jeges-tengert is érintő, Ázsiát Európával összekötő északkeleti-átjárón. A klímaváltozással a jég szorításából szabaduló, újonnan megnyíló kereskedelmi útvonalakat sokan ki akarják használni – olcsóbban és gyorsabban lehet így árut szállítani –, ám nem biztos, hogy egyhamar átveszik a fő hajózási útvonalak szerepét.
A fővárost délről elkerülő vasútvonallal tennék versenyképessé itthon a vasúti teherszállítást. A kormány elképzelései szerint a 113 kilométer hosszú, kétvágányú pályát csak tehervonatok használnák, és a 2011-ben bejelentett 1 milliárd eurós kínai fejlesztési keretből építenék meg vagy uniós forrásból. A kormány keddi ülésén döntött a tervezetről.
Száz százalékkal, azaz az eddigi egyről kettőre emelte heti járatainak számát a Turkish Cargo. A török légitársaság teheráru-szállító leányvállalata komoly lehetőségeket lát a magyar piacon és további kapacitás-, illetve járatbővítést tervez.
Közösen lépünk fel az ukránokkal a kazahsztáni vasúti árufuvarozási korridor létrehozása érdekében, erről állapodott meg a magyar-ukrán kormányközi gazdasági vegyes bizottság közlekedési munkacsoportja Kijevben. Közben az LMP is a vasúti fuvarozás támogatását sürgeti.
A földi irányítóközpont elveszítette a kapcsolatot a csütörtökön felbocsátott, legénység nélküli orosz Progressz MSZ-4 teherszállító űrhajóval, amely valószínűleg nem fogja tudni elérni a Nemzetközi Űrállomást.
Az első fél évben 11,3 százalékkal nőtt a légiáru-forgalom a budapesti repülőtéren, ilyen növekedésre szinte sehol sincs példa. A világ nagy repülőterei közül májusban Hongkong 1,1 százalékos, Frankfurt 1,7 százalékos, míg Peking 5,1 százalékos visszaesésről számolt be – közölte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport.
A drónok, illetve a vezető nélküli autók korában a Rolls-Royce legénység nélküli teherhajókat tervez. A kapitányok a hajókat a szárazföldről irányítanák. A cég elgondolása szerint olcsóbb, biztonságosabb és kevésbé szennyező lenne ez a megoldás, mint a jelenlegi, tengerészekkel teli hajózás.