Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A fővárost délről elkerülő vasútvonallal tennék versenyképessé itthon a vasúti teherszállítást. A kormány elképzelései szerint a 113 kilométer hosszú, kétvágányú pályát csak tehervonatok használnák, és a 2011-ben bejelentett 1 milliárd eurós kínai fejlesztési keretből építenék meg vagy uniós forrásból. A kormány keddi ülésén döntött a tervezetről.
Magyarországon most versenyképtelen a vasúti teherszállítás abból a szempontból, hogy a keletről nyugatra és fordítva érkező áru sokszor 4-5 napig vesztegel nálunk. A tehervonatokat nappal nem lehet ráengedni ugyanis a budapesti elővárosi vonalakra a sűrű forgalom miatt, csak éjjel, de akkor is be kell tartani a zajvédelmi előírásokat.
A kormány tervei szerint a szállítmányok várakozási ideje 1 napra csökkenne, ha megépítenék a Budapestet délről elkerülő vadonatúj vasúti körgyűrűt, amelyet csak tehervonatok használnának. A 113 kilométeres, villamosított vonal végig kétvágányú lenne, a szerelvények 160 kilométer/órás sebességgel haladhatnának rajta – mondta a szerdai kormányszóvivői tájékoztatón Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkára.
A sínek a tervek szerint Tatabánya-Szárligetnél ágaznának le a győr-hegyeshalmi vonalról, majd Ceglédbercelnél csatlakoznának a Debrecen felé tartó 100-as fővonalba. Lennének leágazások például Székesfehérvár és Kecskemét irányába is. Ercsinél és Szigetszentmártonnál Duna-hidat építenének, amelyeket szintén csak a tehervonatok használhatnának, közúti járművek nem.
Szijjártó Péter szerint nemcsak a vasútépítés teremteni új munkahelyeket az építőiparban, hanem az is, hogy megnőne a fejlesztéssel a komáromi, a tatabányai és a szolnoki rendező pályaudvar forgalma.
A beruházás teljes becsült költsége mostani árfolyamon 360 milliárd forint, amit a 2011-ben bejelentett 1 milliárd eurós fejlesztési keretből finanszíroznának. Szijjártó Péter szerint a keret felülről nyitott, így az esetleges újabb költségekről is tudnának tárgyalni a kínaiakkal. Vizsgálják ugyanakkor azt is, előnyösebb-e uniós pénzből megvalósítani az építést – tette hozzá.
Ha a kínai keretet használják fel, akkor jövő tavasszal kezdődhetne a kivitelezés, és 2017-re befejezhetnék a V0-ás projektet. Zöldmezős közforgalmú vasúti építkezés utoljára 1948-ban volt itthon, azóta csak céges iparvágányt építettek vagy meglévő vágányokat újítottak fel – mondta még az államtitkár, aki egyelőre nem tudta megbecsülni, mikor térülhetne meg a beruházás.
Szijjártó Péter beszélt arról is, hogy az ugyancsak kínai keretből tervezett ferihegyi gyorsvasút kérdése a Malév csődje miatt egyelőre lekerült a napirendről.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.