Leáll a termelés a Hankook rácalmási gyárában
A vállalat április 7-ig függeszti fel az üzem működését.
A vállalat április 7-ig függeszti fel az üzem működését.
Két hete állnak a gyárak Hupej tartományban, emiatt néhány héten belül akadozhat az elektronikai és autóipari beszállítók termelése.
Nagyon erős évet zárt az építőipar, de az ágazat jövőjét tekintve sok a bizonytalanság.
Az őszi tojásáremelés után nem kell drágulásra számítani, ráadásul hiány sem fenyeget a karácsony előtti dömpingben.
Érdemben csökkent a Paksi Atomerőmű termelése ma hajnalban, az ok egyelőre nem ismert. Az import aránya 50 százalék felett alakul a hazai villamosenergia-ellátásban.
Kedd óta sztrájkolnak a Hankooknál, ahol a munkabeszüntetés eredményességét nagyon másképp látja a cég és a gumigyári szakszervezet.
Óriásit emelkedett egy év alatt a kaviártermelés, ám ennek eredménye épp hogy az árcsökkenés.
Évente átlagosan 1,3 kg szilvát fogyasztanak a magyarok, a hazai szilvaültetvények több mint fele Szabolcs-Szatmár-Bereg, Bács-Kiskun és Pest megyében található. A minőségi magyar friss szilva és szilvapüré külföldön is keresett.
Egyre csökken a fogyasztás, és vele együtt a termelés is.
Erre alapozná a falu következő vállalkozását.
A rendszer majdnem ugyanúgy működik, mint egy hagyományos vízerőmű.
A nagy gyártócégek szinte kivétel nélkül a lean módszertan szerint termelnek, azaz folyamatosan fejlesztenek, miközben a veszteségek csökkentésére törekednek. A módszertan a kisebb termelővállalatoknak is hasznos lehet.
A lap szerint a hiány egyes vállaltoknál a termelést is korlátozhatja, és már most „dühödt marakodást” eredményez a régió országai között
A 3D-s nyomtatás fontos eleme a hagyományos gyáripart felváltó új termelési rendszernek. A ma még kiforratlan technológia előnye a személyre szabott gyártás.
Mi volt előbb: a tyúk, vagy a tojás? Örök kérdés, amelyet az évszázadok során számosan próbáltak megválaszolni Arisztotelésztől Stephen Hawkingig.
Az olaszok, törökök viszik tömegével a magyar bárányokat, itthon meg csak mutatóba van belőlük az üzletekben. Húsvétkor megszalad, de aztán karácsonyig megint alig fogy a méregdrágán árult hús.
A huszadik század elején Franciaország erdőségeiben évente 1000 tonna szarvasgombát takarítottak be. Két éve 35-öt. De van megoldás.
A francia Renault tulajdonában levő autógyár felfüggeszti április 5-ig tevékenységét a dél-romániai mioveni-i üzemében.
Pont azokat az ültetvényeket találta meg, ahonnan a dióbél jelentős része származik, ezért felment a dió ára.
Egy nyugat-dunántúli és egy dél-dunántúli járműipari üzemben is 4 napos munkahetet rendeltek el májustól, egy harmadikban pedig most tervezik bevezetni.- írja a Népszava.