Lázár János Hajdú Péternek: Engem oda szokott küldeni a miniszterelnök, ahol baj van
Az építési és közlekedési miniszter arról beszélt Hajdú Péter műsorában, hogy nem Magyar Péter volt a „balhé” 2024-ben, hanem a Novák-ügy.
Az építési és közlekedési miniszter arról beszélt Hajdú Péter műsorában, hogy nem Magyar Péter volt a „balhé” 2024-ben, hanem a Novák-ügy.
Nagy részük eddig is a MÁV-csoportban töltött be vezető tisztségeket.
A nemrég felújított vasútvonalon biztosítóberendezési hiba okozott leállást.
A 2022-es orosz invázió után szűk három év kellett a járat újraindításához.
Hiába tett Hadházy Ákos feljelentést, azt állítva, hogy használt, kopott köveket és az 1980-as években gyártott síneket is használnak a Budapest–Belgrád vasútvonal építésén, a NAV nem indít nyomozást.
Sokkal több baleset történik a vasúti átjárókban, mint egy éve, a halálozási szám pedig már több, mint duplája a tavalyinak – tette közzé a MÁV.
A szakaszon eddig is csak sebességkorlátozás mellett közlekedhettek a vonatok, az elmúlt napok esőzései után azonban halaszthatatlanná vált az amúgy is tervezett felújítás.
Emellett pedig régi kocsik felújítására és használt járművek bérlésére is készül a vasúttársaság, hogy kiszolgálja az egyre nagyobb utasközönséget.
Ezek a rendszeresen ismétlődő – jogszabálynak nem minősülő – kormányhatározatok azt mutatják, hogy a költségvetési törvény elkészítésekor a kormány, illetve az Országgyűlés rengeteg feladatról nem tudja, valójában mennyibe fognak kerülni.
Az utóbbi két hétben ez már a harmadik ilyen eset.
A feladatok jelentős részét ez év végéig, sőt „azonnal” kell elvégezni.
Több vonal is lassabbá válik néhány perccel, a mellékvonalak közül akad nem egy, ahol tíz percnél is nagyobb változáshoz kell hozzászokni, a pótlóbuszok közül pedig sokkal kevesebb fog elindulni, mint eddig – így néz ki a MÁV új, december 15-től érvényes menetrendje.
Lázár János törvénymódosítója szerint a minimális szolgáltatási szintet lecsökkentenék, a párhuzamosságokat pedig megszüntetnék.
Az elindult vonatot a mozdonyvezető, a szembejövőt az automatika fékezte le, egymástól biztos távolságban.
Az utasokat átszállították egy másik vonatra, a fennakadás miatt több forgalmi változás is szükségessé vált.
Az utasok el tudták hagyni a vágányon ragadt járművet.
Hegyi Zsolt közúti hasonlattal szemléltette a helyzetet.
Meghibásodott a vasúti biztosítóberendezés Kecskemét és Városföld állomás között, emiatt 30-50 perccel nő a személyvonatok és a Napfény InterCity-k menetideje a Budapest-Szeged vonalon – közölte a Mávinform a Facebook-oldalán vasárnap.
Rövidebb szakaszon közlekedő járatok stb. Nehéz napja van a MÁV-nak.