120 km/h-s sebesség, 70 km hatótáv: akkumulátorosak lehetnek a brit InterCityk
A Hitachi megoldása segíthet dekarbonizálni a brit vasutat, de más országokban is hasznos lehet a cég által fejlesztett új vonat.
A Hitachi megoldása segíthet dekarbonizálni a brit vasutat, de más országokban is hasznos lehet a cég által fejlesztett új vonat.
Két mozdonnyal közlekedett az ukrán elnököt szállító szerelvény, hogy gond nélkül és pontosan befusson a Keletibe.
Nem kell ezután konzultálni az érintettekkel a vonalbezárások előtt, a vonat- és buszjáratok párhuzamosságainak felszámolásánál pedig beleférne, hogy másfélszeresére nőjön a menetidő.
Kétszáz faaljat cserélnek ki november végéig a Keletiben, a munka nagyobb része jövőre jön majd.
A vasúttársaság néhány órán belül sorozatosan jelentett járműhibáról, biztosítóberendezés-hibákról, eleve komoly késéssel induló pótlóbuszról, nem ismertetett okból nem közlekedő vonatról, és persze ezek nyomán sorozatos menetrendborulásokról.
Akkorát zuhant a magyar gazdaság, amekkorára a legpesszimistább elemzők sem vártak; nagyot gyengült a forint; leváltották Parragh Lászlót, a kormány pedig beadta az új adócsomagot, benne az inflációkövető adóval. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.
Hamarosan akár 20 új kínai mozdonyt vehet a MÁV számára a Lázár János vezette közlekedési tárca – tudta meg lapunk.
A mozdonyvezető időben közbelépett, de más járatokat is buszokkal kellett pótolni.
Lázár János szerint érezhető tehercsökkenést jelent majd a vasúti pályadíjak csökkentése, de iparági szereplők szerint ez még nem elégséges a vasúti teherszállítás versenyképességének javításához. Szükség van a mellékvonalakra és arra, hogy a karbantartásokkal a cégek tervezni tudjanak.
A mozdonyok egyre nagyobb része van túl az ötven éven, a vasúti fővonalakon a mostani menetidő tartásához is egymilliárd eurós hitel kellene, a mellékvonalakat pedig gyakorlatilag feladta az állam.
Hegyi Zsolt vezérigazgató szerint az augusztusi balesetért felelős csavarokat azóta minden indokolt helyen lecserélték.
Nemet mondott a túlórára a mozdonyvezető, így egy órával később értek haza azok, akik Tatáról Kelenföldre próbáltak eljutni.
Kiskunhalas és Baja között pótlóbuszok szállítják az utasokat.
A francia Alstom által gyártott több áramnemű Astride mozdonyok akár 160 km/órás sebességgel is vontathatnak.
Túl sok a késés, ez „kellemetlen” a MÁV-nak és „frusztráló” az utasoknak. Hegyi Zsolt pályafelújítást és járműbeszerzést ígért, de konkrétumok nélkül. Addig is a járműbeszerzés „0. pontja”: a karbantartás.
Hitelből és költségvetési forrásokból újítaná meg a vasutat a kormány, ha már az uniós pénzeket befagyasztották.
A 11-es út utolsó részét is megnyitják, és a vonatokat is engedik közlekedni szeptember 30-tól Esztergomnál.
A változatosság kedvéért ezúttal nem a MÁV az érintett, Dél-Karolinában ragadt egy átkelőn a páncélos.
Speciális technológiával rendelkezik a Talgo vonatgyártó, olyannal, ami nagyban megkönnyíti az eltérő nyomtávú európai és ukrán vasút közötti átjárást. Ennek komoly jelentősége van az ukrajnai újjáépítésben is. A spanyolok állítólag nem szerették volna, hogy az oroszbarát Orbán-kormány rátegye a kezét a technológiára.
A Budapest–Szeged-vonalon csak éjszaka állhat helyre a menetrend.