Egyórás késések a Budapest-Hatvan-Miskolc vasútvonalon
Fakidőlés miatt a felsővezetéket áramtalanítani kellett Rákos és Pécel között.
Fakidőlés miatt a felsővezetéket áramtalanítani kellett Rákos és Pécel között.
A miniszter nem akar egy vonaton zötykölődve vitázni a magyar vasút állapotáról a Tisza Párt elnökével, inkább egy állomásra és irányítóközpontba invitálja. Magyar úgy tűnik, ragaszkodik az autentikus helyszínhez, és újabb ajánlatot is tett egy vasutazásra: “utána kimehetünk az ön által veszélyes helynek tartott Bécset is felfedezni”.
Tényleg jobban megüti a nyár a magyar vasutat, mint a többi évszak? Rosszabb volt-e az idei főszezon a korábbiaknál? Mennyi hibáért felelős a vasút, és mikor hibás más? Összegyűjtöttük a számokat arról, mi igaz a sztereotípiákból, és mi csak legenda.
Már persze ha nem történik megint valami, ami ismét káoszhoz és a vasútforgalom leállásához vezet.
Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A nyár utolsó hetében osszeomlik a MÁV, eszkalálódik a háború, és megértjük a Hamászt.
A Tisza Párt elnöke több pályaudvart is bejárt, videóban és fotókon osztotta meg a tapasztalatait. Magyar azt javasolta Lázár Jánosnak, hogy néha ő is nézzen körül, mi folyik a vasútnál.
A spanyol kormány nemzetbiztonsági okokra hivatkozva – egy olyan jogszabály alapján, amilyen Magyarországon is létezik – nem engedi be a Magyar Vagont a Talgo vonatgyártóba. Az aggályok megalapozottak, a vállalatcsoport Fidesz-függése nyilvánvaló, orosz kapcsolata lehetséges, tulajdonosi hátterét magántőkealap homálya fedi.
Hiába sikerült látványos akciókkal az egészségügyi problémákra rávilágítania Magyar Péternek, és hiába figurázta ki a Kutyapárt karikatúrákkal az államvasutakat, Orbán Viktort egészen más foglalkoztatja.
Befejeződött az új rendszer tesztelése, hétfőtől Rákos és Pilisvörösvár vonalán megindul a jegyvizsgálók nélküli közlekedés.
A fővárosi agglomerációban svájci minőség, mindenütt máshol az országban elavult és lestrapált járműpark várja az utasokat.
Budapest kormányzati büntetése is közrejátszott abban, hogy a Keleti pályaudvarnál kisiklott egy vonat, kis híján nagy szerencsétlenséget okozva. Az infrastruktúra fejlesztésénél épp a vidéki utasok érdekében kellene a fővárosi sínhálózatot modernizálni. A miniszternek csak személyeskedésre futja.
A MÁV közleménye szerint már csak egy vágányon zajlanak a munkálatok.
A közlekedési szakember szerint Lázár János a vidékieknek ártott a legtöbbet.
Úgy tűnik, az utasok megszokták a vasúti közlekedéssel járó fennakadásokat, legalábbis ez derült ki hétfő délelőtt Rákoson. A külvárosi állomás fontos csomóponttá vált, miután a baleset miatt lezárt Keleti pályaudvarra igyekvők itt szállhatnak át a pótlóbuszokra. A beszámolók szerint reggel volt egy kis káosz, de délelőtt már olajozottan ment az átszállás.
A vasárnapi baleset okairól egyelőre nem beszél a MÁV vezetése. Ez azonban csak az egyik problémája a hazai vasúti közlekedésnek.
A közlekedési szakértő szerint a budapesti olimpiának is előfeltétele a vasúti közlekedési hálózat felújítása, amelyre stratégia és forrás is lett volna, ha Lázár János nem állítja le a beruházásokat.
Kínai mérnökök egy 2 km-es tesztpályán próbálták ki azt a vasúti rendszert, amivel a jövőben a nagy központokat kötnék össze. Jöhet az ultra-nagy sebességű vonatok kora.
Egy menetrendtervezet szerint lassabbak lesznek majd a szegedi, debreceni és békéscsabai InterCity-k is. De van olyan vonal, ahol 17 perccel is megnőhet a menetidő.
Egy utas vette videóra, aki szólt a kalauznak.
Az elmúlt öt év adatait jelenítették meg.