Húszezer homokzsákot kellett elvinni, hétfőtől újraindulnak a vonatok Esztergom és Komárom között
A 11-es út utolsó részét is megnyitják, és a vonatokat is engedik közlekedni szeptember 30-tól Esztergomnál.
A 11-es út utolsó részét is megnyitják, és a vonatokat is engedik közlekedni szeptember 30-tól Esztergomnál.
A változatosság kedvéért ezúttal nem a MÁV az érintett, Dél-Karolinában ragadt egy átkelőn a páncélos.
Speciális technológiával rendelkezik a Talgo vonatgyártó, olyannal, ami nagyban megkönnyíti az eltérő nyomtávú európai és ukrán vasút közötti átjárást. Ennek komoly jelentősége van az ukrajnai újjáépítésben is. A spanyolok állítólag nem szerették volna, hogy az oroszbarát Orbán-kormány rátegye a kezét a technológiára.
A Budapest–Szeged-vonalon csak éjszaka állhat helyre a menetrend.
Már csak a kormány engedélye hiányzik a GYSEV motorvonat-vásárlásához, de mindjárt lekésik a határidőt.
Vitézy Dávid szerint Lázár János hibás döntéseinek köszönhető mindez.
Még 100 kilométerről, a fővárosból is érkeztek hivatásos egységek, hogy képesek legyenek elfojtani a lángokat.
Lázár János válaszolt Magyar Péter ultimátumára, találkozni szeretne, vonatozni nem, Magyar szerint a miniszter ezzel megfutamodott.
A Tisza párt elnöke arra kérte a minisztert, tartson vele és utazzanak együtt a “szocialista szellem vasútján”. Este hatig várja, hogy a miniszter válaszoljon, hajlandó-e vonatra szállni vagy sem.
Fakidőlés miatt a felsővezetéket áramtalanítani kellett Rákos és Pécel között.
A miniszter nem akar egy vonaton zötykölődve vitázni a magyar vasút állapotáról a Tisza Párt elnökével, inkább egy állomásra és irányítóközpontba invitálja. Magyar úgy tűnik, ragaszkodik az autentikus helyszínhez, és újabb ajánlatot is tett egy vasutazásra: “utána kimehetünk az ön által veszélyes helynek tartott Bécset is felfedezni”.
Tényleg jobban megüti a nyár a magyar vasutat, mint a többi évszak? Rosszabb volt-e az idei főszezon a korábbiaknál? Mennyi hibáért felelős a vasút, és mikor hibás más? Összegyűjtöttük a számokat arról, mi igaz a sztereotípiákból, és mi csak legenda.
Már persze ha nem történik megint valami, ami ismét káoszhoz és a vasútforgalom leállásához vezet.
Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A nyár utolsó hetében osszeomlik a MÁV, eszkalálódik a háború, és megértjük a Hamászt.
A Tisza Párt elnöke több pályaudvart is bejárt, videóban és fotókon osztotta meg a tapasztalatait. Magyar azt javasolta Lázár Jánosnak, hogy néha ő is nézzen körül, mi folyik a vasútnál.
A spanyol kormány nemzetbiztonsági okokra hivatkozva – egy olyan jogszabály alapján, amilyen Magyarországon is létezik – nem engedi be a Magyar Vagont a Talgo vonatgyártóba. Az aggályok megalapozottak, a vállalatcsoport Fidesz-függése nyilvánvaló, orosz kapcsolata lehetséges, tulajdonosi hátterét magántőkealap homálya fedi.
Hiába sikerült látványos akciókkal az egészségügyi problémákra rávilágítania Magyar Péternek, és hiába figurázta ki a Kutyapárt karikatúrákkal az államvasutakat, Orbán Viktort egészen más foglalkoztatja.
Befejeződött az új rendszer tesztelése, hétfőtől Rákos és Pilisvörösvár vonalán megindul a jegyvizsgálók nélküli közlekedés.
A fővárosi agglomerációban svájci minőség, mindenütt máshol az országban elavult és lestrapált járműpark várja az utasokat.
Budapest kormányzati büntetése is közrejátszott abban, hogy a Keleti pályaudvarnál kisiklott egy vonat, kis híján nagy szerencsétlenséget okozva. Az infrastruktúra fejlesztésénél épp a vidéki utasok érdekében kellene a fővárosi sínhálózatot modernizálni. A miniszternek csak személyeskedésre futja.