Máris megvan Lázár minisztériumában a lemondott közlekedésstratégiáért felelős helyettes államtitkár utódja
Kerékgyártó János közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár lett Bói Loránd utódja.
Kerékgyártó János közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár lett Bói Loránd utódja.
A minisztérium szerint a plázastop szigorítása nem szigorítás, eredetileg is az volt a szándék, hogy a kormány engedélye nélkül ne nyílhasson cipőbolt egy elektronikai üzlet helyén. A kormány önmagában nem kíván beleszólni ingatlantranzakciókba, de ügyelni kell a „vonzáskörzetre gyakorolt hatásokra”.
A korábban a Partizánnak nyilatkozó Bátonyi Péter kollégájának felére csökkentették fizetését, aminek következményeként fel is mondott a tárcánál.
Távozását a miniszter a MÁV hibájából történő halálos balesetre értette, de a szombati, Bagnál történt gázolás nem a vasúttársaság hibája miatt következett be.
A MÁV szerint túl sokat akarnak, túl korán, túl rövid határidővel. Szokatlan módon közleményben panaszkodnak és üzennek az ÁSZ-nak.
A jogvédő szervezet szerint meg akarják félemlíteni Bátonyi Pétert.
A minisztérium és a MÁV olyan bérlőket keresnek a nagy vasútállomásokba, akik elvégeznék a felújításokat, cserébe a költségeket majd lelakhatják.
Jelentősen szigorítják az eddigi építési feltételeket.
Mindezek ellenére hamarosan kormány-előterjesztéssé válhat az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV–Volán által kidolgozott tíz évet felölelő vasútfejlesztési koncepció.
Két tucat fejlesztésről döntött a kormány.