Elfogadta a kormány a plázastop durva szigorítását
Mostantól nemhogy építeni, de megvenni vagy bérelni sem lehet olyan 400 négyzetméternél nagyobb kereskedelmi ingatlant anélkül, hogy arra rendeltetésmódosítási engedélyt ne kérnének a hatóságtól.
Mostantól nemhogy építeni, de megvenni vagy bérelni sem lehet olyan 400 négyzetméternél nagyobb kereskedelmi ingatlant anélkül, hogy arra rendeltetésmódosítási engedélyt ne kérnének a hatóságtól.
A közlekedési miniszter tényként beszélt a cég hibájáról, amikor június 7-én tíz éve átadott berendezések hibásodtak meg. Az ígért vizsgálat után azonban szó sem esett a Siemens felelősségéről, csak arról, hogy a MÁV ezentúl még szorosabban kooperál a korábban nagy hangon kritizált beszállítóval.
Az építési minisztérium „partnerekkel, érdekvédelmi szervezetekkel, érintettekkel” egyeztet a plázastop szigorításáról. A legnagyobb kiskereskedelmi érdekvédelmi szervezet, az OKSZ ugyanakkor nem is hallott ilyen egyeztetésekről. A minisztérium kompromisszumkész, de az eredeti célból nem enged – ami a jelek szerint az, hogy külön, személyre szabott állami jóváhagyás nélkül ne működhessen közepesnél nagyobb kereskedelmi egység.
Piaci források szerint a Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel. A jelek szerint az érintettek által erősen kritizált tervezetből jogszabály lesz.
Kerékgyártó János közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár lett Bói Loránd utódja.
A minisztérium szerint a plázastop szigorítása nem szigorítás, eredetileg is az volt a szándék, hogy a kormány engedélye nélkül ne nyílhasson cipőbolt egy elektronikai üzlet helyén. A kormány önmagában nem kíván beleszólni ingatlantranzakciókba, de ügyelni kell a „vonzáskörzetre gyakorolt hatásokra”.
A korábban a Partizánnak nyilatkozó Bátonyi Péter kollégájának felére csökkentették fizetését, aminek következményeként fel is mondott a tárcánál.
Távozását a miniszter a MÁV hibájából történő halálos balesetre értette, de a szombati, Bagnál történt gázolás nem a vasúttársaság hibája miatt következett be.
A MÁV szerint túl sokat akarnak, túl korán, túl rövid határidővel. Szokatlan módon közleményben panaszkodnak és üzennek az ÁSZ-nak.
A jogvédő szervezet szerint meg akarják félemlíteni Bátonyi Pétert.
A minisztérium és a MÁV olyan bérlőket keresnek a nagy vasútállomásokba, akik elvégeznék a felújításokat, cserébe a költségeket majd lelakhatják.
Jelentősen szigorítják az eddigi építési feltételeket.
Mindezek ellenére hamarosan kormány-előterjesztéssé válhat az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV–Volán által kidolgozott tíz évet felölelő vasútfejlesztési koncepció.
Két tucat fejlesztésről döntött a kormány.