#élelmiszeripar

Egyre jobb üzlet az ásványvíz
 

Egyre jobb üzlet az ásványvíz

Ásványvizet hetente több alkalommal is fogyaszt a magyar lakosság, az gyakorlatilag a napi étrend részévé vált. Egy átlagos vásárló háztartás évente mintegy 330 liter, azaz havi mintegy 30 liter ásványvizet visz haza. Hódítanak az ízesített vizek és a vásárlók visszapártolni látszanak a gyártói márkákhoz. Az ásványvíz ezon ritka termékek egyike, amelyek forgalmában csökkent a hipermarketek részesedése.

hvg.hu hvg.hu

A Szentkirályi titka az, hogy nincs titok – interjú Balogh Leventével
 

A Szentkirályi titka az, hogy nincs titok – interjú Balogh Leventével

A Szentkirályi tulajdonosát az egyik legsikeresebb üzletembernek tartják a régióban, „vízkirálynak” is nevezik. Balogh Levente még mindig családi vállalkozásként tekint a cégre, amelynek árbevétele 6 milliárd forint fölé kúszott, éves szinten több mint 200 millió liter ásványvizet forgalmaz, és ezzel piacvezetőnek számít a multinacionális cégekkel is telített hazai piacon. A tulajdonos ügyvezető szerint nincs titok, csak a kitartás, a hitelesség, és a minőség számít.


A magyarok új kedvence a cider
 

A magyarok új kedvence a cider

Több mint 4 millió palack cidert ittak meg a magyarok tavaly, ami egyetlen év alatt több mint nyolcszoros növekedést jelent a piacon. Az édes ízeket jobban kedvelik, és már nemcsak szórakozás közben, hanem otthon is szívesen fogyasztják – derül ki a Somersby év eleji elemzéséből.

hvg.hu hvg.hu


Szaúd-Arábiába szállít a Szentkirályi
 

Szaúd-Arábiába szállít a Szentkirályi

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. együttműködési megállapodást írt alá egy szaúd-arábiai befektetői csoporttal. Az első szaúdi megrendelés 10 konténer Szentkirályi szénsavmentes ásványvízre szól. A prémium kategóriás magyar terméket az arab ország 5 csillagos szállodáiban, helyi szupermarketeiben és repülők fedélzetén értékesíti majd, kizárólagos joggal. A cég a Közel-Keletre 2013-ban 1 millió liter ásványvíz szállítását tervezi, amelynek nagy része várhatóan Szaúd-Arábiába fog eljutni.

hvg.hu hvg.hu

Megint bedőlt egy húsüzem
 

Megint bedőlt egy húsüzem

Folytatódik a húsipar összeesése, ezúttal a Békéscsabai Kolbászgyártó Húsipari és Kereskedelmi Kft. ellen indítottak felszámolási eljárást. Nemrég még vígan fesztiváloztak, kolbászversenyeken szereztek előkelő helyezéseket, YouTube-videón propagálták magukat, most pedig felszámolóbiztos áll a vállalat élén.

hvg.hu hvg.hu


A Hell nem gyengíti energiaitalát
 

A Hell nem gyengíti energiaitalát

A Hell energiaitalainak koffein tartalmán 2013-ban – a január elsejétől életbe lépő új NETA szabályozás ellenére – sem kíván változtatni, azaz továbbra is 32 mg koffein lesz 100 milliliterenként.

unknown unknown


A hasán nem spórol a magyar
 

A hasán nem spórol a magyar

Tizenkét hónap alatt 5 százalékkal nőtt értékben az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma, mennyiségben változatlan maradt. Többet adtak el az otthoni főzéshez szükséges néhány termékből, mint például tejföl, margarin, túró, liszt és vaj. Változnak a vásárlási szokások: a vevők kiadásaiból a korábbinál nagyobb rész jut a lakóhely közeli üzlettípusokra.

hvg.hu hvg.hu

Az önkormányzat viszi a Pápai Húst
 

Az önkormányzat viszi a Pápai Húst

A pápai önkormányzat tőkét emel a helyi húsipari céget működtető, 600 millió forint jegyzett tőkéjű Pápai Hús 1913 Kft.-ben. A helyhatóság a közvetve és közvetlenül összesen birtokolt mintegy 20 százalékos tulajdonrészét 50 és 75 százalék közé tervezi emelni.

hvg.hu hvg.hu

Már kapható az új Pepsi
 

Már kapható az új Pepsi

Megújítja névadó termékét a PepsiCo. Az újítások legfőbb eleme a kalóriaszegény Pepsi új édesítőszer-keverékének bevezetése, azonban hogy pontosan milyen anyagokról van szó, azt nem kívánják nagydobra verni. Amerikában már kapható az új Pepsi.

hvg.hu hvg.hu


Az élelmiszeripar és az agrárszektor a bankok kedvencei
 

Az élelmiszeripar és az agrárszektor a bankok kedvencei

Továbbra is negatív tartományban maradt, tehát visszaeső hitelezést vetít előre a KPMG negyedik alkalommal számított vállalathitelezési hangulatindexe. Az index értéke ezúttal -0,3 pont lett. A tavaszi -0,7 pontos értékhez képest bekövetkezett javulás főleg annak köszönhető, hogy a bankok hitelezési hajlandósága egyes hiteltípusoknál növekedett. A bankok szívesen hiteleznék a mezőgazdaságot és az élelmiszeripart, az ingatlanszektort viszont nem finanszírozzák.

hvg.hu hvg.hu

Elkerülhetetlen a sör árának emelése
 

Elkerülhetetlen a sör árának emelése

A megnövekedett költségek és adóterhek miatt elkerülhetetlen az áremelés a söriparban – az ágazat idén a tavalyihoz hasonló értékesítési adatokat produkálhat, a jövedelmezőség azonban várhatóan jelentősen romlik. A Heineken Magyarországon 10 százalékos áremelést tervez 2013-ra.

hvg.hu hvg.hu


Tarol a fapados szaloncukor
 

Tarol a fapados szaloncukor

Az édességgyártók és kereskedők számára is kiemelten fontos a november-decemberi időszak a népszerű női névnapok, valamint a Mikulás, a karácsony és a szilveszter miatt. Például bonbonokból az éves mennyiség 18 százaléka ebben a két hónapban fogy a GfK Hungária Háztartáspanel adatai alapján. Míg csokoládémikulásból a fogyasztók választása inkább a márkás termékekre esik, addig szaloncukorból már minden második kilogramm nem az előrecsomagolt, hanem a kimért kínálatból kerül a karácsonyfákra.

hvg.hu hvg.hu

A magyarok nagyon buknak az almalére
 

A magyarok nagyon buknak az almalére

A Rauch Hungária a most véget érő gyümölcs-feldolgozási szezon során rekord mennyiségű, közel 150 000 tonna magyar gyümölcsöt vásárolt és dolgozott fel budapesti és nyírmadai gyárában. A társaság árbevétele idén várhatóan több mint 20 milliárd forint lesz

hvg.hu hvg.hu