#élelmiszeripar



Egyre jobb üzlet az ásványvíz

Ásványvizet hetente több alkalommal is fogyaszt a magyar lakosság, az gyakorlatilag a napi étrend részévé vált. Egy átlagos vásárló háztartás évente mintegy 330 liter, azaz havi mintegy 30 liter ásványvizet visz haza. Hódítanak az ízesített vizek és a vásárlók visszapártolni látszanak a gyártói márkákhoz. Az ásványvíz ezon ritka termékek egyike, amelyek forgalmában csökkent a hipermarketek részesedése.

hvg.hu


A Szentkirályi titka az, hogy nincs titok – interjú Balogh Leventével

A Szentkirályi tulajdonosát az egyik legsikeresebb üzletembernek tartják a régióban, „vízkirálynak” is nevezik. Balogh Levente még mindig családi vállalkozásként tekint a cégre, amelynek árbevétele 6 milliárd forint fölé kúszott, éves szinten több mint 200 millió liter ásványvizet forgalmaz, és ezzel piacvezetőnek számít a multinacionális cégekkel is telített hazai piacon. A tulajdonos ügyvezető szerint nincs titok, csak a kitartás, a hitelesség, és a minőség számít.


A magyarok új kedvence a cider

Több mint 4 millió palack cidert ittak meg a magyarok tavaly, ami egyetlen év alatt több mint nyolcszoros növekedést jelent a piacon. Az édes ízeket jobban kedvelik, és már nemcsak szórakozás közben, hanem otthon is szívesen fogyasztják – derül ki a Somersby év eleji elemzéséből.

hvg.hu


Szaúd-Arábiába szállít a Szentkirályi

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. együttműködési megállapodást írt alá egy szaúd-arábiai befektetői csoporttal. Az első szaúdi megrendelés 10 konténer Szentkirályi szénsavmentes ásványvízre szól. A prémium kategóriás magyar terméket az arab ország 5 csillagos szállodáiban, helyi szupermarketeiben és repülők fedélzetén értékesíti majd, kizárólagos joggal. A cég a Közel-Keletre 2013-ban 1 millió liter ásványvíz szállítását tervezi, amelynek nagy része várhatóan Szaúd-Arábiába fog eljutni.

hvg.hu

Megint bedőlt egy húsüzem

Folytatódik a húsipar összeesése, ezúttal a Békéscsabai Kolbászgyártó Húsipari és Kereskedelmi Kft. ellen indítottak felszámolási eljárást. Nemrég még vígan fesztiváloztak, kolbászversenyeken szereztek előkelő helyezéseket, YouTube-videón propagálták magukat, most pedig felszámolóbiztos áll a vállalat élén.

hvg.hu



A Hell nem gyengíti energiaitalát

A Hell energiaitalainak koffein tartalmán 2013-ban – a január elsejétől életbe lépő új NETA szabályozás ellenére – sem kíván változtatni, azaz továbbra is 32 mg koffein lesz 100 milliliterenként.

unknown


A hasán nem spórol a magyar

Tizenkét hónap alatt 5 százalékkal nőtt értékben az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma, mennyiségben változatlan maradt. Többet adtak el az otthoni főzéshez szükséges néhány termékből, mint például tejföl, margarin, túró, liszt és vaj. Változnak a vásárlási szokások: a vevők kiadásaiból a korábbinál nagyobb rész jut a lakóhely közeli üzlettípusokra.

hvg.hu

Az önkormányzat viszi a Pápai Húst

A pápai önkormányzat tőkét emel a helyi húsipari céget működtető, 600 millió forint jegyzett tőkéjű Pápai Hús 1913 Kft.-ben. A helyhatóság a közvetve és közvetlenül összesen birtokolt mintegy 20 százalékos tulajdonrészét 50 és 75 százalék közé tervezi emelni.

hvg.hu

Már kapható az új Pepsi

Megújítja névadó termékét a PepsiCo. Az újítások legfőbb eleme a kalóriaszegény Pepsi új édesítőszer-keverékének bevezetése, azonban hogy pontosan milyen anyagokról van szó, azt nem kívánják nagydobra verni. Amerikában már kapható az új Pepsi.

hvg.hu


Az élelmiszeripar és az agrárszektor a bankok kedvencei

Továbbra is negatív tartományban maradt, tehát visszaeső hitelezést vetít előre a KPMG negyedik alkalommal számított vállalathitelezési hangulatindexe. Az index értéke ezúttal -0,3 pont lett. A tavaszi -0,7 pontos értékhez képest bekövetkezett javulás főleg annak köszönhető, hogy a bankok hitelezési hajlandósága egyes hiteltípusoknál növekedett. A bankok szívesen hiteleznék a mezőgazdaságot és az élelmiszeripart, az ingatlanszektort viszont nem finanszírozzák.

hvg.hu

Elkerülhetetlen a sör árának emelése

A megnövekedett költségek és adóterhek miatt elkerülhetetlen az áremelés a söriparban – az ágazat idén a tavalyihoz hasonló értékesítési adatokat produkálhat, a jövedelmezőség azonban várhatóan jelentősen romlik. A Heineken Magyarországon 10 százalékos áremelést tervez 2013-ra.

hvg.hu