#ügyfélkapu













És mi mégis sorban állunk? Ezt kell tudnia az új e-ügyintézésről
 

És mi mégis sorban állunk? Ezt kell tudnia az új e-ügyintézésről

Nagyot lépett előre a hazai e-közigazgatás azzal, hogy immáron egy oldal fogja össze azokat az állami intézményeket, amelyek digitális ügyintézést kínálnak. Elrettentő példák ugyan még vannak, de meglepően sok feladatot letudhatunk mostantól az interneten. Miközben az állam igyekszik felzárkózni a terület éllovasához, Észtországhoz, addig a magyar polgárok még idegenkednek az e-ügyintézéstől.

Dercsényi Dávid Dercsényi Dávid

Ha van Ügyfélkapuja, most lépjen be, egy teljesen új rendszer fogadja
 

Ha van Ügyfélkapuja, most lépjen be, egy teljesen új rendszer fogadja

Ha minden igaz, az új évvel új korszak is kezdődik a magyar e-közigazgatásban. Az eddiginél jóval több ügyet intézhetünk majd a hivatalok személyes felkeresése nélkül, elektronikus úton. Ennek jegyében az az Ügyfélkapun belépve több újítás is fogadja az állampolgárokat és cégeket. Személyre szabható ügyintézési felülettel (SZÜF) újult meg a Magyarorszag.hu és teljesen átalakult például az a "hiteles elektronikus postafiók-szolgáltatás" is, amelyen a NAV-tól illetve más állami szervektől – ezután egyre nagyobb számban csak elektronikusan – érkező leveleinket látjuk.

hvg.hu hvg.hu