szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több millió dolláros veszteségre számíthatnak, de közben meg mintha nem nagyon tudnák, hogy mit is csináljanak.

Rasszizmussal vádolják világszerte a Dolce & Gabbana olasz divatmárkát, miután a cég új reklámfilmjében rendkívül rossz fényben tüntetett fel egy kínai modellt. A nő nevetgélve, evőpálcikával próbál elfogyasztani olyan dolgokat, amelyek erre nyilvánvalóan alkalmatlanok, és közben láthatóan nem érti, mi lehet a probléma.

A cég hiába címkézte fel a reklámot a DG Loves China (a D&G szereti Kínát) hashtaggel, sokan felháborodtak rajta, mondván, hamis sztereotípiákkal próbálja megszólítani a célcsoportot, ráadásul gúnyt űz a kínaiakból.

A D &G a kínai közösségi oldalakról már levette a reklámfilmeket, de Instagram-oldalukon még meg lehet nézni azokat. A CNN szerint a cég november 21-én gigantikus divatbemutatót tartott volna Sanghajban, de lemondták az eseményt, erről pedig alig néhány órával a kezdés előtt értesítették a résztvevőket.

Közben a rasszista ábrázolást számon kérő kommentelők megtalálták a Stefano Gabbana alapító közösségi oldalát is, ahol maga a divattervező kezdett vitatkozni velük, és sokszor igen lekicsinylően beszélt Kínáról. Később Gabbana azt nyilatkozta, hogy valakik feltörték a fiókját.

A márkát többen is bojkottal fenyegették meg, ha nem kér bocsánatot a reklám miatt, de erre eddig nem került sor.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Plázs

Felrobbantotta az internetet a Dolce&Gabbana első muszlim kollekciója

A Dolce&Gabbana bejelentette: január folyamán piacra dobja a muszlim vásárlóik igényeire koncentráló első hijab- és abayakollekcióját. A Style.com/Arabia oldalon bemutatott darabokat a márka közel-keleti üzleteiben, illetve Münchenben, Milánóban, Párizsban és Londonban lehet majd megvásárolni.