#gazdaság



Nagy Márton hallgatott az őt leidiótázó Ryanair-vezérre, vagy más miatt nyúlt hozzá a kormány a különadókhoz?
 

Nagy Márton hallgatott az őt leidiótázó Ryanair-vezérre, vagy más miatt nyúlt hozzá a kormány a különadókhoz?

A légitársaságok 2022-ben bevezetett különadója minden budapesti repjegy árát 2700–12 700 forinttal dobja meg. Most, hogy a kormány berken belül került a Budapest Airportban, kiemelt cél lett az utasszám növelése, érthető, hogy ezt a különadót elengedik. Általánosságban a különadók kivezetését a kormány vállalta az EU felé, jövőre a gyógyszergyártók és a telekomszektor plusz sarcáról is lemondanak. Maradnak viszont a nagy pénzt hozó különadók (bankok, kiskereskedelem, energiaszektor), pedig ezeket is ki kellene vezetni.





A nap- és szélerőművek kétharmada Kínában épül
 

A nap- és szélerőművek kétharmada Kínában épül

Egy csütörtökön közzétett kutatás szerint világszerte az építés alatt álló nagy szélerőművek és napelemparkok közel kétharmada Kínában található, ahol a megújuló energia kapacitásának robbanásszerű növekedése a szén részarányát mélypontra szorította.

hvg.hu hvg.hu










Nesze neked, uniós szankciók: már épül is az orosz LNG-csempészflotta
 

Nesze neked, uniós szankciók: már épül is az orosz LNG-csempészflotta

Nagy lépést tett az EU, amikor a júniusban elfogadott 14. szankciós csomagjában célba vette az orosz cseppfolyós gáz (LNG) importját. Csakhogy közben egyre halmozódnak a jelek, hogy Moszkva erre is előre készült, és az olajtankereihez hasonlóan az LNG-jének is elkezdte kiépíteni az árnyékflottát. Folytatódik a büntető és a büntetett macska-egér játéka, a tét az orosz gazdaság egyik nagy reményű iparágának jövője.