Beértek a gazdasági nehézségek, sorra szűnnek meg a cégek Magyarországon
Az Opten adatai szerint a visszaesés már megközelíti a tízezret.
Az Opten adatai szerint a visszaesés már megközelíti a tízezret.
Minél kisebb egy ország gazdasága, annál inkább megszenvedi a multik és a szupergazdagok "adóoptimalizálását".
Az irányadó kamatot is 1 százalékponttal csökkenti a jegybank - derült ki a Monetáris Tanács júliusi kamatdöntő ülése után. Ha minden jól megy, szeptember végén csökkenhet az alapkamat 13 százalékos szintjére. És ha az infláció a várakozásoknak megfelelően lassul tovább, addigra vaskosan pozitív lesz a reálkamat-környezet, amire az infláció tartós letöréséhez szükség van.
Az alapkamat marad 13 százalék, de a kamatfolyosó tetejét ismét lejjebb húzta a Monetáris Tanács, az irányadó kamat pedig 15 százalékra csökkenhet.
A két ország kormánya az indoklás szerint „a jószomszédi és baráti kapcsolatok további fejlesztésére és erősítésére törekszik” a beruházással.
Az 1900-as évek legelején még Európa élvonalába tartozott a magyar vasút, azóta rendszerektől függetlenül sajnálják a pénzt rá, helyette ha valami baj van, bezárnak vonalakat. Emiatt egyre kevesebben választják a vonatot, úgyhogy a kihasználatlanság miatt jöhetnek az újabb bezárások. Hol rontottuk el?
Januárban még több tucat magántőkealap valós tulajdonosa szerepelt a NAV tényleges tulajdonosi adatbázisában. A Direkt36 cikkének megjelenése óta azonban törölték őket. Eltűnésükért senki nem vállal felelősséget.
Májusban a bruttó átlagkereset 17,9, a nettó átlagkereset 17,7 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban, a reálkereset így is három százalékkal csökkent a 21,5 százalékos éves infláció miatt.
Oroszországból importált és később feldolgozott olajjal működik az ukrán tankok zöme, és ezt Kijev javarészt Magyarországtól és Törökországtól vásárolja meg.
663 millió euró adózott eredményt értek el április-júniusban.
A pénzügyminiszter jövőre reálbér-növekedést vizionál, és azt ígéri, amit az átalakított csokon megspórolnak, más formában költik majd lakhatástámogatásra.
Akik ingatlanfedezet nélkül vennének fel hitelt, azok jelenleg maximum 12 millió forinthoz juthatnak hozzá, ugyanis a személyi kölcsönöknél ez a felső összeghatár. A másik népszerű ingatlanfedezet nélküli, szabad célú hitel a Babaváró, amely a gyerekvállalást tervező fiatal házaspároknak jelenthet olcsó, akár 10 millió forint finanszírozást. Mind gyakoribb ugyanakkor ezek kombinálása, amivel akár 22 millió forint hitel is elérhető, ráadásul a Babaváró kamatmentessége miatt összességében viszonylag alacsony költséggel.
Sűrű viharfelhők gyülekeznek az európai autógyártás felett: magas energiaköltségek, csökkenő nyereség, miközben Kína mellett a bőkezű állami szubvenciók révén az Egyesült Államok is egyre többet költ az elektromobilitás felpörgetésére. A német autógyártásban dolgozók joggal félnek a jövőtől, még ha az átállást Németországban „szociálisan érzékenyen” is igyekeznek levezényelni. A kelet-európai gyártóhelyek sem lehetnek nyugodtak, hiszen több német autógyártó- és beszállító is inkább Amerikában nyitna új gyáregységet. A Deutsche Welle riportja.
Ha kivételesen lesz is évközi minimálbér-emelés, az maximum az év utolsó két-három hónapját érintheti.
Mellékvonalak bezárásáról döntött a MÁV jármű- és emberhiány miatt; kiderült, hogy a paksi szerződés módosításával Oroszország bármikor felfüggesztheti a hitelt; pénzügyileg is nehéz helyzetbe sodorta magát az FTC, ahogy kiesett a BL első selejtezőkörében. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
De vannak olyan nyertes milliárdosok is, aki nem veszteséges üzemekhez kaptak jelentős állami támogatást.
Interjú Peter Gazikkal, a Yettel vezérigazgatójával ESG-ről, fenntarthatóságról, rövid és hosszú távú célokról.
A bank a kora miatt nem adott hitelt, így Gisela-Elisabeth Winkler vállalkozása nehezen indult, ám márkája azóta több díjat és elismerést is bezsebelt.
Van, amikor az árut sem szállítják, van, amikor az adót csalják el. Utóbbi tavaly 4 milliárdos tétel volt.