Április végére sikerült elérni az egész éves költségvetési hiánycél 79 százalékát
2700 milliárd forintnál is nagyobb lett a hiány négy hónap alatt.
2700 milliárd forintnál is nagyobb lett a hiány négy hónap alatt.
A zöldítési célok eléréséért tíz éven belül fel kell futtatni az elektromos autózást, a hőszivattyúk beépítését és a megújuló erőművek integrálását. A fogyasztási és az ellátási oldal borítékolható robbanása külön-külön is megoldhatatlan kihívások elé állítaná a kontinens villamos hálózatát, együtt meg pláne: nincs rá felkészülve, hiszen nem is erre tervezték. A teljes körű modernizálásért az EU hét év alatt közel 600 milliárd eurót tolna a rendszerbe.
Javul a külkereskedelmi mérleg, persze van is honnan javulnia.
Mindez nem jelenti azt viszont, hogy a koncessziós autópálya-kezelő kevesebb pénzt kap a leszerződött időre.
Hét kínai céget tenne fekete listára az unió, amelyek hadászati eszközökhöz is használható elektronikai alkatrészeket gyártanak.
Ausztrália 10 milliárd dollárt szán a megélhetési költségek enyhítésére.
Ha tésztáról van szó, az olaszok nem tréfálnak.
Eddig nyolcszor nyúlt bele a kormány a Rezsivédelmi Alapba, az ott félretett pénz majdnem felét költötték el. A legtöbbet nem meglepő módon az energiacégeknek adták, de jutott azért pénz sporttámogatásra, a rendőrségnek, a NAV-nak, vagy épp a Petőfi Irodalmi Múzeumnak is. Összesítettük, mire költöttek eddig az alapból.
Valahogyan elmagyarázhatta a kormány Mészáros Lőrincéknek, hogy megéri módosítani az autópálya-koncessziós szerződéseket.
Az eurócsatlakozásnál nincs nagy jelentősége annak, milyen az ország fejlettsége az uniós átlaghoz képest, több szempont alapján kell eldönteni, mennyire vonzó az euróövezeten kívüli élet – mondja Ódor Lajos, a Szlovák Nemzeti Bank alelnöke, a szlovák euróövezeti csatlakozás stratégiájának egykori kidolgozója. Beszél a magyar-szlovák versenyfutásról és a magyar gazdaságpolitikáról is. A leendő szlovák miniszterelnökkel 2021. november 23-án jelent meg az alábbi interjú, ezt most változtatás nélkül közöljük újra.
Szinte mindenből kevesebbet vásárol a magyar, amin vélhetően a kormány által előírt kötelező akciózás sem fog segíteni. A fő ok persze az árak elszállása, ám a rekordmagas infláció egyben lehetőséget is nyújt a kormánynak. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Ha felkavaró rész jön, riaszt az app, már nem csak kutyatragédia előtt. Bővül a lista, sok borzalomtól és kellemetlenségtől kímélheti meg magát az ember.
Az ukrán gazdaság nem állt át a készpénzhasználatra, mivel a kártyás fizetés biztonságosabb, a bankfiókok pedig túlbiztosítottan működnek. A banki dolgozók bejárnak a munkahelyükre – jobb, mint egyedül lenni otthon. A hétköznapokról beszélgettünk Volodimir Mudrijjal, az ukrajnai OTP vezérigazgatójával.
Egy titkolt kormányhatározattal adnának még 17 milliárd forintot az egyik legnagyobb vasúti fejlesztés költségeire, miközben a műszaki tartalom jelentősen csökken. A kormány kivenné a beruházást az uniós operatív programból, inkább a magyar adófizetőkre terhelve azt.
Gulyás Gergely szerint néhány hete még benne volt a pakliban az, amit Szijjártó most határozottan tagad.
Van előrelépés a befagyasztott uniós források lehívása felé, ám a késlekedés elkerülhetetlen. A magyar kormány azonban nem csak ezzel kockáztatja, hogy leminősítsék. A Fitch Ratings szerint gond van gazdaságpolitika hitelességével, az infláció elleni intézkedésekkel és a monetáris politika érvényesülésével is.
Felmentették a vádlottakat, a politikusokat korábban csak tanúként hallgatták meg, de áldozatokat is követelt a több mint két éven át tartó per. Ítéletet hirdettek a Kaposvári Törvényszéken.
A UBS a Credit Suisse svájci részlegének befektetési banki üzletágát megtartaná, míg az összes többi üzletág eladását fontolgatja.
Korábban öt frakció kezdeményezte, hogy helyezzék erősebb nyomás alá Magyarországot.