szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mindez nem jelenti azt viszont, hogy a koncessziós autópálya-kezelő kevesebb pénzt kap a leszerződött időre.

A kormány felülvizsgálta a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésére és fejlesztésére 2022-ben megkötött koncessziós szerződést, és úgy döntött, hogy módosítja azt. Az RTL Híradónak nyilatkozott Szimicsku László, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője, aki elárulta, hogy a legfontosabb átütemezés, hogy az M1-es autópálya kétszer háromsávossá történő bővítését nem kezdik el idén, majd csak 2025-ben. Ez egy 273 kilométer hosszú sávbővítést jelentett volna.

A szerződésmódosítás nem jelenti azt sem, hogy a koncessziós cég kevesebb pénzt kap, az állam viszont spórol, egyebek közt az építéshez kapcsolódó kisajátítások költségein.

A hazai gyorsforgalmiút-hálózat nagy részét a Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthető cégcsoportok üzemeltetik – ezt a jogot 35 évre kapták meg a kormánytól.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!