Túl magasak a benzin- és energiaárak, állami beavatkozást várnak a szlovén vállalkozók
Véget ért a benzinárstop, a gazdaságnak pedig nincs több tartaléka.
Véget ért a benzinárstop, a gazdaságnak pedig nincs több tartaléka.
A világ nagy központi bankjai az infláció gyorsulása ellenére csak vonakodva, talán késlekedve szánták rá magukat kamatemelésre. Négy évtizede a Fed híres elnöke, Paul Volcker még húsz százalék fölé vitt kamattal törte le a 15 százalékos drágulást, igaz, recesszió lett a vége. Mire jó akkor a jegybanki politika meghatározó eszköze? Világmagyarázat Surányi György, Király Júlia és Csaba László közreműködésével.
A Greenpeace szerint a Mol háborús extraprofitját védi a magyar állam, amikor hamis érvekre hivatkozva akár az egész EU-t elgáncsolná az orosz olajimport tervezett európai embargójának ügyében.
Az orosz pénzügyminisztérium szerint több mint 133 milliárd rubellel (725 milliárd forinttal) kevesebb olaj- és földgázból származó bevételük volt áprilisban, mint amennyit előre becsült a tárca.
Évente és kilométerenként 96,2 millió forintért Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségei fogják üzemeltetni 35 évig a teljes magyarországi gyorsforgalmi úthálózatot. Cserébe az első tíz évben még építeniük/bővíteniük kell 550 kilométer utat. Rogán Antal szerint örvendetes, hogy van Magyarországon olyan szereplő, aki felnőtt a feladathoz, és azt még a mostani nehéz körülmények közt is képes vállalni.
Egy friss felmérés szerint globálisan az inflációt látják a leginkább aggasztó problémának az emberek, Magyarországon az átlag feletti az emiatt érzett aggodalom. A háborútól kevésbé tartanak a magyarok.
Fél év után a március volt az első olyan hónap, amikor az előző hónaphoz képest visszaesett a magyar ipari termelés. Az autóipar járt a legrosszabbul a háború kitörésével és az amúgy is meglévő logisztikai problémákkal, az elektronika és az élelmiszeripar legalább a tavaly ilyenkorihoz képest pozitív tartományba visszahozta a teljes ipar mutatóját.
Kihirdették a nemzeti autópálya-koncesszió közbeszerzésének eredményeit, jól ismert nevek szerepelnek a győztes koncesszióban és az alvállalkozók listáján is.
A magyar unortodoxia újabb ékes példájaként a patinás Tungsram izzógyár állami támogatást kér a túléléshez, miközben a háborús krízis miatt kirúgja a dolgozói többségét. Ha hosszúra nyúlik a konfliktus, komoly elbocsátási hullám jöhet az iparban.
A „gyártásban lévő projektek” átütemezése miatt 11 munkavállalójátót kellett megválnia a Dunakeszi Járműjavító Kft.-nek – közölte a társaság vezetése az után, hogy a kiderült: több alkalmazottnak felmondtak, az ukrajnai háborúval összefüggő, „az alapanyag-ellátási láncban fellépő nehézségek” miatt. A részben orosz érdekeltségű cég tulajdonosi körében ott van Szalay-Bobrovniczky Kristóf volt nagykövet, üzletember, a kormányszóvivő férje is, akit lehetséges új honvédelmi minisztereként is emlegetnek.
Több dolgozójának is felmondott a napokban a közvetve orosz tulajdonosi hátterű Dunakeszi Járműjavító Kft., de titkolják, hogy mennyien kerülnek lapátra az ukrajnai háborúval összefüggő, „az alapanyag-ellátási láncban fellépő nehézségek” miatt. A cég tulajdonosi körében ott van Szalay-Bobrovniczky Kristóf volt nagykövet, üzletember, a kormányszóvivő férje, akit legújabban az ötödik Orbán-kormány lehetséges új honvédelmi minisztereként is emlegetnek.
Hódmezővásárhelyen az állattenyésztési kiállításon próbáltuk megtudni, hogy eldőlt-e, ki kapja az agrártárcát az új kormányban. Úgy tűnt, hogy nincs még döntés, de a miniszter szívesen maradna.
A Kallos Cosmetics Magyarországon és Romániában is évek óta piacvezető a professzionális hajápolási termékek szektorában.
Az orosz gáz azonnali elzárásával viszont kritikus helyzetbe kerülne az ország, mondta az energiahivatal elnöke egy konferencián.
Az élelmiszeripari költségnövekedést a fogyasztói árakba is be kellene építeni.
Az alkuszi és a jelzáloghitel-közvetítői tevékenységhez is jegybanki engedély szükséges.
A szálláshelyek forgalma márciusban kenterbe verte a járvány sújtotta egy évvel korábbi állapotot, ám a járvány előtti szintektől még mindig messze elmaradt. Nemcsak a külföldi, de a belföldi vendégek is hiányoznak.
A magyar vállalat olcsó olajat vesz Oroszországtól, és a csővezeték miatt a szállítás is olcsó, az új EU-s szankciók élesedésével viszont mindkét régiós előny egyszerre válna semmivé. Ugyanakkor az az egy év plusz átállási idő, amelyet az unió Magyarországnak biztosít az orosz olajról való leválásra, elég lehet arra, hogy a Mol ügyes manőverezéssel új előnyöket faragjon magának az eltűnő régiek helyébe, és megerősödve kerüljön ki a kényszerhelyzetből.
Az orosz-ukrán háború áll az áremelkedés hátterében.