Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Majdnem egy napot töltött dugóban egy év alatt egy átlagos budapesti autós, de még így sem ők jártak a legrosszabbul. A sok várakozás többe kerülhet a gazdaságunknak, mint egy olimpia.
Átlagosan több mint négy napot, egész pontosan 104 órát ül a dugóban Los Angeles egy lakója – derül ki az Inrix friss felméréséből. A világon a kaliforniai metropolisz szenved legtöbbet a dugóktól a vizsgálat szerint, de a lista eleje egyébként is amerikai városokkal van tele. Az USA-n kívül a legrosszabbul Moszkva áll, az ottani 91, dugóban töltött óra a második helyre volt jó, míg az EU-n belül Párizs polgárai ülnek legtöbbet dugóban, évi 65 órát, ami a lista 9. helyére lett elég.
Meglepő, de a 2016-os adatok szerint Magyarországon nem a budapestiek állnak a legrosszabbul. Debrecenben átlagosan 25 órát kellett dugóban tölteni egy év alatt, míg Budapesten csak 22-t. A két legnagyobb magyar város ezen a téren is elhúzott a többitől: a hazai lista harmadik helyén álló Székesfehérváron már csak 13 órát kellett így várakozni autózás közben, a többi helyen pedig a tíz órát sem érte el a dugóban állás ideje egy év alatt.
A vizsgálatban megpróbálták kiszámolni azt is, hogy mennyi kárt okoz az országnak a sok dugó. Magyarország esetében úgy számoltak, hogy 2025-ig 3,3 milliárd dollárba, azaz 957 milliárd forintba kerül a gazdaságnak az autósok elvesztegetett ideje, ami több pénz, mint amennyinek az olimpia kiadásait terveznék. Igaz, itt a módszertanra érdemes odafigyelni: mivel csak a 250 ezresnél nagyobb városokkal számoltak, ezen a ponton már csak a budapesti közlekedés okozta kárról van szó. Nagy-Britanniának ugyanennyi idő alatt 70, Németországnak pedig 47 milliárd dollárjába kerül az autósok elvesztegetett ideje.
Ahhoz képest, hogy mennyi időn át utaznak, a legrosszabb a bogotaiak helyzete: Kolumbia fővárosának autósai az utazásuk 31,8 százalékát dugóban töltik. Mögöttük Moszkva és Sao Paulo áll a listán, az ottani autóutaknak negyede, illetve ötöde szól a várakozásról.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.