A végtelen lehetőségek iparága
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Az üzleti világ kitörő lelkesedéssel ünnepelte Macron választási győzelmét Franciaországban. Ehhez képest fülsiketítő volt a csend a Renault és a Nissan háza táján. Mindkét helyen jól emlékeznek még Emmanuel Macronra, Franciaország gazdasági miniszterére, aki igen elszántan képviselte a francia államot a Renault és a Nissan partnersége ügyében.
A francia és a japán óriás között szoros az együttműködés, ennek megfelelően a két céget ugyanaz a csúcsmenedzser vezeti. Carlos Ghosn libanoni arab szülők gyermeke, aki Brazíliában született. Felesége amerikai, szakmai karrierjét Japánban alapozta meg, amikor a gyengélkedő Nissant újra versenyképes céggé szervezte át. Ő tehát a globalizáció tipikus példája, vagyis világképe alapján akár fő támogatója is lehetne Emmanuel Macron-nak. Franciaország új elnöke ugyanis felgyorsítaná az ország beilleszkedését a globális gazdaságba- írja a japán Nikkei hírügynökség.
Ezért szeretett volna még miniszterként részesedést szerezni a Nissan-ban is. Azt már nem!- mondta akkoribanCarlos Ghosn. Abban a percben tárgyalhatunk erről, ha a francia állam eladja a Renault-ban meglévő, mintegy 20 százalékos részesedését. Ez ugyan nem elég a befolyáshoz, ezért a baloldali kormány megszavaztatott egy olyan módosítást, mely a régi részvényesek súlyát megnöveli. Eszerint a 20%-os részesedés 28 %-os szavazati jognak felel meg. Erre hivatkozva próbált meg Macron még gazdasági miniszterként benyomulni a japán Nissanhoz. Carlos Ghosn akkor nemet mondott Macronnak, a miniszternek. De mi van, ha Emmanuel Macron, mint a francia köztársaság elnöke szólítja erre fel a Renault és a Nissan vezérét?
Franciaországban jelenleg zajlik a parlamenti választási kampány, melynek végén Macron-nak többséget kellene szereznie az 577 tagú testületben. Minthogy pártja a nulláról indul, így ez nem lesz könnyű. De ősszel, amikor Macron hozzáláthat a beígért gazdasági reformokhoz, akkor napirendre kerülhet a Renault-Nissan dosszié. Annál is inkább, mert Macron-nak valahonnan pénzt kell szereznie. Nem is keveset. 50 milliárd eurós gazdaságélénkítő csomagot ígért az elnökválasztási kampányban. A Renault részvények eladásával a francia költségvetés sok pénzhez jutna. Carlos Ghosn elnök-vezérigazgató pedig megkönnyebbülhetne: a francia állam nem akar a Renault után a Nissan ügyeibe is beleszólni.
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Rövid távra is érdemes az időszakosan szabad forrásokat hozamot termelő formában tartani.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.
Július elején újabb hullámra lehet számítani.
A Cargolux három Boeing 747-ese közvetlenül az iráni légtér előtt tűnt el a nyomkövető rendszerekből, és azóta sem tudni, hol vannak.