Lehet-e egy vállalkozás kötelező bankszámlája Wise vagy Revolut számla?
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
A rádió szerint az Médiatanács megsértette az Emberi Jogok Európai Egyezményének 10. cikkét, amely alapjognak minősíti mind a vélemény-nyilvánítás, mind az információhoz jutás jogát.
A Klubrádió a strasbourgi Európai Emberi Jogok Bíróságához fordult, mert úgy vélik, a magyar állam, pontosabban annak Médiatanácsa megsértette a vélemény-nyilvánításhoz fűződő jogokat amikor 2020. szeptemberében megtagadta a rádió frekvencia-használati engedélyének meghosszabbítását újabb hét évre – közölte a Klubrádió.
A beadvány szerint az NMHH Médiatanácsa megsértette az Emberi Jogok Európai Egyezményének 10. cikkét, amely alapjognak minősíti mind a vélemény-nyilvánítás, mind az információhoz jutás jogát. A Klubrádiót az ügyben Cech András ügyvéd képviseli és a rádió közleménye szerint számos más, sikeres ügyet vitt végig Strasbourgban.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa tavaly szeptemberben jelentette be, hogy elutasította a Klubrádió kérelmét a 2021. február 14-én lejáró rádiós jogosultságának meghosszabbítására a Budapest FM 92,9 MHz-re. Az NMHH hiányos adatszolgáltatásra hivatkozott. Érvényes frekvencia nélkül a csatorna február 15. óta már nem sugároz, csak interneten hallgatható.
A Klubrádió szerint úgy utasították el adminisztratív hibákra vonatkozva a kérelmüket, hogy más rádiók esetében gond nélkül meghosszabbították a frekvenciahasználati engedélyt. Ezek a rádiók ma is működnek, a Klubrádió viszont kénytelen volt beszüntetni adását a frekvencián. A közlemény szerint egyebek mellett erre is hivatkozott a Klubrádió a magyar bíróságok előtt, de ezt a szempontot a bírósági fórumok nem vizsgálták érdemben.
A Klubrádió ügye már a Fővárosi Törvényszéket és a Kúriát is megjárta. A törvényszék szerint az NMHH Médiatanácsa minden tekintetben teljesen jogszerűen, a médiatörvény és a pályázati felhívás szövege alapján járva döntött úgy, hogy kizárja a Klubrádió Zrt.-t a Budapest FM 92,9 MHz rádiós pályázatból, majd a Kúria úgy találta, hogy a rádió tévesen állította, hogy jogszerűtlen volt a pályázatuk elutasítása.
„Mivel az összes magyarországi jogorvoslati lehetőséget kimerítettük, nem volt más választásunk, minthogy a strasbourgi Európai Emberi Jogi Bírósághoz forduljunk, ezzel tartozunk a hallgatóinknak és a Klubrádió munkatársainak is.” – mondta Stock Richárd, a Klubrádió vezérigazgatója. Stock azt is elmondta, hogy szerinte „a magyarországi jogrendszer és bírósági gyakorlat szégyene, hogy egy fontos állami testület, mint amilyen a Médiatanács, saját kénye-kedve szerint dönthessen arról, mit hallgathat a közönség és melyik rádiót tilthatja le a frekvenciáról. A szabad tájékozódás joga alapvető emberi szabadságjog egy demokrácia működése szempontjából, ezért is kellett ebben az ügyben Strasbourghoz fordulnunk.”
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
A Meta több száz tiszás Facebook-csoportot törölt a múlt héten. Ezúttal technikai hiba állt a háttérben, de mi történhet, ha a két oldal elkezdi egymás ellen felhasználni, hogy a platform bárkit letilthat?
Az Európai Parlament vitát tartott a Pride-ról, amelyen több mint 70 képviselő személyesen is részt vett.
Az amerikai elnök 50 százalékos vámot lengetett be, amit a brazil államfő, Luiz Inácio Lula da Silva az ország igazságügyi rendszerébe való beavatkozásnak minősített és ellenvámokat ígért.
Előfordult már, hogy egyszer csak azt érezte, megöregedett? Könnyen lehet, hogy ez nem csak szubjektív élmény volt.
Egy korrupciós ügy állhat a hátterében annak, hogy meghalt Roman Sztarovojt volt orosz közlekedési miniszter.