Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az üzemképes dízelvonatok száma 12 százalékkal csökkent, cserére nincs pénz, új járművekre ráadásul 3-5 éves várólista van, emiatt a cél a magyar gyártókapacitások növelése a minisztérium szerint.
A Közlekedő Tömeg közérdekű adatigényléssel fordult az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz, a részleteket egy pénteki Facebook-posztban közölték. Mint arról a Hvg.hu is beszámolt, az adatokból kiderül: az üzemképes dízelvonatok száma rohamosan csökken (három év alatt 12 százalékkal), az öregedő géppark fejlesztését Lázár János minisztériuma szerint a háború, valamint a „a hazánknak járó uniós pénzek jogtalan visszatartása” miatti forráshiány akadályozza – számolt be róla az Rtl.hu.
A KT posztja szerint mióta Lázár János a miniszter, „az üzemképtelen motorvonatok miatt busszal pótolt vonatok száma kilőtt, a mélypontot jelentő 2023. júniusban 15-ször annyi mellékvonali vonat maradt ki (856), mint egy évvel korábban (56)”.
Közlekedő Tömeg: Siralmas a MÁV-Start dízel-motorvonatainak helyzete
A három évvel korábbi állományhoz viszonyítva ma a vasúttársaság 12 százalékkal kevesebb dízelmotorvonatot képes forgalomba adni.
Az ÉKM az RTL híradó kérdésére megerősítette: „a tulajdonosi jogokat gyakorló minisztérium arra utasította a vasúttársaság illetékeseit, hogy folyamatosan monitorozzák, hol vannak elérhető és tisztességes minőségű használt járművek az európai vagy a nemzetközi piacokon”.
Hozzátették: „Ennek köszönhetően már csatasorba álltak az ún. AKIEM-mozdonyok, de ezen a módon zajlanak előrehaladott tárgyalások a mellékvonalakon bevethető, használt dízeljárművekkel kapcsolatban is”. Megerősítették, hogy a beszerzéseket érintő pénzszűkét „részben az uniós pénzek jogtalan visszatartása, részben a háborús hatások okozzák”.
Az ÉKM szerint a járműpiacon tapasztalható jelenlegi erős keresleti hatás miatt a várólista 3-5 éves új járművek beszerzésénél. „Ez nyilvánvalóan szűkíti a használtjármű-piacon elérhető lehetőségeket is; nem véletlen, hogy Magyarország keresi a módját annak, hogyan lehet erősíteni a nemzeti kézben lévő gyártókapacitásait” – tette hozzá a minisztérium sajtóosztálya.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?
Megtudtuk: az átláthatóságinak mondott törvény vitáját a frakciónak le kell folytatnia.
Érezni-e a Fidesz zuhanását a híres erdélyi fesztiválon?
Bekapcsolt a kármentő üzemmód.
Az utolsó negyedben úszott el az esély a győzelemre.
Az Újpest ezzel szemben fittyet hány az ötmagyaros szabályra. Kezdődik az NB I.