szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Nem tudni, mennyire sikeresek azok az óriásplakátok, amelyek hazai hírességekkel...

Nem tudni, mennyire sikeresek azok az óriásplakátok, amelyek hazai hírességekkel kínálnak egy-egy új építésű lakóparkot, de reklámfogásnak mindenképpen jók. Bár a legtöbben nem sietünk lakást venni pusztán azért, mert mondjuk a bokszoló Kovács István, vagy az úszó Kovács Ági mosolyog ránk a lakóparkot hirdető óriásplakátról, mégis sokan felkapják a fejüket az ismert embereket felhasználó reklámokra. Az Otthon Centrum ügyvezetője jópofa reklámfogásnak tartja a befektetők, ingatlanfejlesztők részéről a hasonló figyelemkeltést, azt azonban nem tudja megmondani, vett-e valaki csak azért lakást, házat, mert azt egy általa kedvelt arc hirdette. Kühne Kata tapasztalata szerint a lakásvásárlók bizonyos rétegénél számít az ismert ember közelsége, vannak, akik szeretnek azzal dicsekedni, hogy olyan helyen laknak, ahol bármikor összefuthatnak akár a sarki közértben vagy kutyasétáltatás közben kedvenc színészükkel, ismert művésszel vagy tévés személyiséggel. 

Taszító rocksztár
A pozitív hírességek vonzzák az embereket, a lakás, környék értékét is emelheti egy-egy kedvenc személy. Ha neki jó ez a környék, az itt épülő lakás, akkor nekem is jó lesz – vélekednek egyesek. Nem mindegy persze, hogy híres, vagy hírhedt személy lakik a közelünkben. Előfordult már, hogy idősebb vásárlót riasztott vissza a vételtől az, hogy egy rockzenésznek is arrafelé épült fel az otthona – mondta Kühne Kata. Tartottak a nagy buliktól, az intenzív jövés-menéstől, féltették a nyugalmukat. Amikor azonban a sokak által kedvelt színész, Csányi Sándor a XVI. kerület egyik lakóparkjába költözött, megnövekedett az érdeklődők száma.
A cégek olyan híres embert  választanak maguknak „cégarcnak”, akikről úgy gondolják, olyan életérzést testesítenek meg, amely vonzza majd a vásárlókat. A megfizetett arcok láttán pedig mindenki maga dönti el, hisz-e a csáberőnek.
Sok emberbe szorult némi sznobizmus, szeretnek azzal dicsekedni, hogy az utcájukban híres ember lakik – vélekedik Varga István. A nevét viselő ingatlaniroda vezetője, ingatlanfejlesztő úgy tapasztalja, hogy az emberek büszkék arra, ha olyan személy közelében élnek, akit ismernek, akiről társaságban beszélhetnek, még akkor is, ha nem közkedvelt színészről, művészről van szó, hanem mondjuk kevésbé népszerű politikusról. Az ingatlanfejlesztők pedig meglovagolják ezt az igényt és az egyébként kevésbé népszerű helyen, nem túl jó minőségben épülő új otthonok reklámjára nem sajnálják megfizetni a pénzt.

Nincs még itt Hollywood
Két évvel ezelőtt egy ingatlanokkal foglalkozó cég el kívánta készíteni a főváros első celebtérképét. Úgy gondolták, ez alapján kínálják és keresik majd meg a megfelelő ingatlant annak a vásárlónak, aki ezt igényli. Sőt, a térkép alapján túrákat is akartak indítani azok számára, akiket érdekel, hogy egy-egy hazai híresség hol, milyen körülmények között él. Mint Hollywoodban. A térkép mindeddig nem valósult meg, az Otthon Centrum ügyvezetője szerint erre nálunk nincs is igény. De arra az amerikai gyakorlatra sem, mely szerint minden utcasarkon vehetünk térképet a Beverly Hillsen lakó sztárok lakhelyeiről. Magyarországon bizalmatlanok az emberek, nem szeretik nagydobra verni, hol és miként élnek. Ráadásul hazánkban az ismertség és a vagyonosság nem feltétlenül fedi egymást, az igazán nagy vagyonnal bíró emberek nem ismertek, nem a művészvilágból, vagy a politikai életből kerülnek ki. Így lakhelyük, életmódjuk sem igazán izgalmas az átlagemberek körében.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!