szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A brit kormány várhatóan a héten dönt a Heathrow harmadik...

A brit kormány várhatóan a héten dönt a Heathrow harmadik kifutópályájának beruházási tervéről, amely ellen hosszú ideje erőteljesen tiltakoznak a környezetvédő csoportok és a helyi lakosság. A Greenpeace most olyan akcióba fogott, amelytől azt reméli, hogy ellehetetleníti az építkezést: a bővítés számára kijelölt földterület közepén felvásárolt egy futballpályányit. A szervezet arra készül, hogy a földdarabot ezernyi kisebb parcellára osztja, és azokat eladja a tiltakozáshoz csatlakozó magánszemélyeknek.

Ez azt jelenti, hogy a legnagyobb brit repülőtér-üzemeltető cégnek, a Heathrow-t is birtokló BAA-nek - amely rövid ideig a Budapest Airport tulajdonosa is volt - minden "földbirtokossal" külön kell tárgyalnia, ami a végtelenségig elhúzhatja a folyamatot. A tervek szerint az új pálya és a hozzákapcsolódó hatodik terminál 2019-re vagy 2020-ra készülne el, 9 milliárd fontos beruházással.

Heathrow, amelyen 70 ezren dolgoznak, évek óta súlyos viták tárgya; a legfőbb konfliktusforrás a bővítés kérdése. A jelenlegi két kifutópálya 98 százalékos kihasználtsággal működik, vagyis gyakorlatilag kapacitástartalékok nélkül, és emiatt bármilyen fennakadás utóhatása akár napokig tarthat késések, járattörlések formájában.

A repülőtér jelenleg naponta átlagosan 1400 - évente több mint félmillió - járatot fogad és indít. Az új kifutópályával a tervek szerint 700 ezer fölé lehetne emelni az éves járatszámot, különösen abban az esetben, ha megépülne hozzá a hatodik terminál is. A London nyugati határához tapadó, sűrűn lakott negyedek mellett működő Heathrow-n, amelyen évente 67 millió - a teljes brit lakosságnál 10 százalékkal több - utas fordul meg, csúcsidőben átlagosan 55 másodpercenként száll le és fel egy-egy repülőgép, és az érkező gépek az uralkodó nyugati széljárás miatt kelet felől közelítve, az egész város felett átrepülnek.

Ettől leginkább a nyugat-londoni negyedek lakói szenvednek; a Heathrow-hoz közeli városrészekben már közvetlenül a házak felett húznak át a gépek. A bővítés ügye különös erővel került ismét felszínre azután, hogy a tavalyi év elején a British Airways egyik óriásgépe, amely - valószínűleg az üzemanyag jegesedése miatt - mindkét hajtómű tolóerejének zömét elvesztette a leszállás utolsó pillanataiban, kis híján Nyugat-London sűrűn lakott negyedeire zuhant; a katasztrófát csak a pilóták bravúrja akadályozta meg.

Boris Johnson, London konzervatív polgármestere sajtóhírek szerint komolyan foglalkozik azzal az elképzeléssel, hogy Heathrow-t bezárnák és egy új, tengeri repülőteret építenének helyette egy mesterséges szigetre, a Temze torkolatában.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Hamarosan minden érintett üzenetet fog kapni a bankjától a hitelmoratóriumról

Hamarosan minden érintett üzenetet fog kapni a bankjától a hitelmoratóriumról

A Földtől 300 millió kilométerre hajtott végre újabb történelmi küldetést a NASA

A Földtől 300 millió kilométerre hajtott végre újabb történelmi küldetést a NASA

Ritkán látott 625 lóerő: limitált szériás BMW X5 M és X6 M érkezett

Ritkán látott 625 lóerő: limitált szériás BMW X5 M és X6 M érkezett