szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

1. La Pont Du Gard, Franciaország A dél-Franciaországban található hidat a rómaiak építették i.e. 20-ban.

1. La Pont Du Gard, Franciaország

A dél-Franciaországban található hidat a rómaiak építették i.e. 20-ban. A 49 méter széles és 280 méter magas híd a festői Gardon völgyét köti össze. A híd különlegességét az adja, hogy valószínűleg ez a legszebb római-kori híd a Földön.

2. Magdeburgi vízi híd, Németország

Az Elba folyó felett átívelő vízi híd hat éven át épült és 2003-ban lett kész. A 918 m hosszú és 32 m széles híd lényegében egy hajóhíd, ám a gyalogosok és a biciklisek is tudnak rajta közlekedni. A víz mélysége a hídon 4,25 méternyi. A Németország két legnagyobb csatornáját összekötő vízihíd különleges látvány nyújt, amint a víz hömpölyög a hídon és a hatalmas hajók úsznak rajta.

3. Hangzhou-híd, Kína

A világ leghosszabb tengeri hídja 2008-ban készült el 1,7 milliárd dollárból. A Hangzhou-öbölben fekvő 36 kilométeres híd Kína két legforgalmasabb tengeri kikötőjét, Sanghajt és Ningbo-t köti össze. A hatsávos "autópálya-híd" felére, két órásra csökkenti a távolságot  így naponta többezer kamion kel át a tengeri hídon. A kínai gazdaság gyors ütemű fejlődésére jellemző, hogy a világ jelenlegi leghosszabb (nem tengeri) hídja is Sanghajban van, a 32 km-es Donghai, amit mindössze 4 éve adtak át. Ez köti össze a várost Yangshan előkikötővel, amely - a gyors fejlődésnek köszönhetően - 2011-re valószínűleg a világ legnagyobb mélytengeri kikötőjévé válik.

4. Gyaloghíd két épület között, London, Nagy-Britannia.

London belvárosában, a kreatív iparáról híres Covent Gardenben áll ez az érdekes gyaloghíd, amely két épületet köt össze. A Wilkinson Eyre londoni építésziroda művészi inspirációval megalkotott függőhídja a Királyi Balett Intézetet köti össze a Királyi Operaház épületével. A Floral Street-en lévő, 11 méter magasan fekvő építmény 1,42 milló fontba, azaz 5 milliárd forintba került 2004-ben. A megrendelő a Királyi Balett Intézet volt.

5. Öresund híd, Dánia

Az Öresund híd egy kombinált közúti-vasúti híd a dániai Øresund szoros felett, amely Dánia fővárosát, Koppenhágát köti össze a svédországi Malmővel. Az 1999-ben átadott hídon halad keresztül az E20-as európai főútvonal. Autóval a hídon kevesebb mint 10 perc alatt át lehet jutni. A híd teljes hossza 7,8 kilométer. A 2x2 sávos autóúton hídpénzt szednek, ennek összege 2007-ben 34 € volt.

6. A Mosztári híd, Mosztár, Bosznia-Hercegovina

A Csontváry Kosztka Tivadar által is megfestett, 450 éves hidat a délszláv háborúban 1993. november 9-én rombolták le a horvát csapatok. A Világbank anyagi támogatásával és egy firenzei tervezőiroda szakmai segítségével 15 millió eurós költségvetéssel 2004-re elkészült az új híd. A tervezést, a mérnöki és építészeti munkát a Firenzei Egyetem Építőmérnöki tanszéke és a General Engineering firenzei tervezőiroda végezte. Az újjáépítés alatt is biztosítani kellett a gyalogosforgalmat, ezért a város egy gyaloghídat is felállított. Az építési pályázatot egy magyar cég nyerte meg.

Mosztar, Bosznia-Hercegovina 2007.
Csontváry Kosztka Tivadar: Római híd Mosztárban (1903)

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!