Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A második sugárút alatt új metróvonal fut majd New York-ban, Manhattan keleti oldalán.
A második sugárút alatt új metróvonal fut majd New York-ban, Manhattan keleti oldalán. Ha minden igaz, 2018-ra készül el, az első, hamarosan induló építési szakasz 4,45 milliárd dollárba kerül.
Az építész szakma egy része heves ellentámadásba ment át. Azt kifogásolják, hogy néhány megálló felszini, utcasarki bejárata a lakóövezetbe nem illő tömböt alkot majd. Műszakilag ezek az állomások szellőzését és más kiszolgáló funkciót rejtenek majd, de alakjuk és méretük túlzó – vélik a tiltakozó mérnökök, akiket a The New York Times idézett.
A vonal tervezője egyébként az a cég (DMJM+Harris and Arup), amelyik a Kennedy nemzetközi repülőtéren a Jet Blue légitársaság terminálját is megalkotta. Annak idején ezt arányos, megnyerő külsejű és előremutató design-nak minősítették.
Vannak, akik szerint ha már meg kell építeni ezeket a tömböket, akkor legyenek magasabbak, de lakásokat is tartalmazzanak. Most ugyanis úgy fest, hogy függőlegesen nem fogják kihasználni a teret. A magasba nyúló házak szerintük jobban illenek a környékbe, ráadásul minél több a lakás, annál több felé oszlik meg az egységköltség, s ez jó a fejlesztőknek is – érvelnek ezek az emberek.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.