szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A szerdai átadáson Tarlós István (Fidesz-KDNP) főpolgármester felidézte, hogy a fal megépítése már az útszakasz...

A szerdai átadáson Tarlós István (Fidesz-KDNP) főpolgármester felidézte, hogy a fal megépítése már az útszakasz 1984-es átadásakor napirenden volt, a megvalósítás azonban váratott magára. A városvezető az egészséges környezethez való jogról szólva megdöbbentő ténynek nevezte, hogy "a fővárosiak közel egynegyede folyamatosan 70 decibel feletti zajterhelésben él, miközben a nyugodt alvás nem képzelhető el 20 decibel felett".

MTI

A főpolgármester közlése szerint bőven van még tennivaló a zajterhelés csökkentésére, ugyanakkor látszanak az eredmények, a Nagykőrösi út Vas Gereben utca és Kund utca közötti szakaszán például jelentősen, 14 decibellel csökkent a terhelés. Gajda Péter (MSZP), a XIX. kerület polgármestere arról számolt be: nemcsak a mérési adatok bizonyítják, hanem a "szubjektív érzés" is alátámasztja, hogy csökkent a zajterhelés.

MTI

A Nagykőrösi úti zajvédő fal egészére csaknem 1 milliárd forintot fordított a fővárosi önkormányzat, ebből a szerdán átadott második ütem 470 millió forintba került. A fal 3,5 kilométeres szakaszon véd az M5-ös autópálya bevezető szakaszának zajterhelésétől. A közeli ingatlanok értékét, köztük a Wekerle-telepen lévőkét nagyságrendekkel lejjebb vitte, hogy éveken át megoldatlan volt a zajvédelem. Az út mentén található lakások egy része még rosszul is járt, mert a fal egyes szakaszai tömörek, tehát elzárják a fényt.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

ingatlanmenedzser.hu Ingatlan

Tarlós besokallhat a Fidesztől

Legkésőbb 2014 elején átadhatják a 4-es metró első szakaszát - mondta Tarlós István főpolgármester a Magyar Nemzet...