Irodák, raktárhelyiségek, logisztikai park – ezek a lehetséges jövőbeli bérlők a tervezett Business Parkban, ami a repülőtér területén hamarosan megvalósul. A jogerős építési engedélyek birtokában és a legelső bérlővel megkötött szerződés alapján már 2013 tavaszától szemmel látható változások lesznek a repülőtér területének déli részén.
A területrendezés még idén decemberben megkezdődik, az első irodák és raktárépületek kivitelezési munkálatai pedig jövő év elején startolnak, amint az időjárás ezt lehetővé teszi – írja a bud.hu. Miközben a Budapest Airport a Malév csődje miatt a 2. Terminál melletti vadonatúj, Cargo Város névre keresztelt beruházás elhalasztására kényszerült, más lehetőségek is akadtak a hatalmas repülőtéri földterület fejlesztésére. A Business Park beruházásra kijelölt terület hosszú ideje kihasználatlanul állt. Miután azonban komoly érdeklődés jelentkezett nem csupán a légiközlekedési, hanem más szektorokból is (például logisztika, raktározás) a Budapest Airport zöld utat adott a Business Park fejlesztésére.
Mind a kivitelezés, mind pedig a Business Park működése több száz új munkahelyet teremt a dél- pesti régióban, amely kifejezetten ígéretes fejlesztési terület lehet a vállalkozások számára, hiszen egyaránt kiváló légi- és közúti kapcsolattal rendelkezik. A légi teherszállítással foglalkozó cégek számára logikus lépést jelentene, hogy más iparágak, mint a gyógyszeripar, a távközlés, vagy akár kutatás-fejlesztés is beköltözhet a repülőtér területére a jövőben. A Business Park a nagyközönség számára is megközelíthető lesz, ennél azonban fontosabb tényező, hogy karnyújtásnyira található a 4-es főúttól, valamint az M0-s körgyűrűtől, ugyanakkor Budapest belvárosa is mindössze 16 kilométerre fekszik. Emellett nem kevesebb, mint 20 európai ország található a budapesti repülőtér 1000 kilométeres, „fuvarozási távolság” hatókörén belül.
„Nagyon bízunk abban, hogy a reptéri Business Park fejlesztésének beindítása, a beruházások és az így létrejövő új állások révén a repülőtér lendületet ad egész környék fejlődésének.” – hangsúlyozta René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója. Hozzátette: „Már csak néhány bürokratikus akadályt kell elhárítanunk ahhoz, hogy ez a terület valódi fejlesztési központ lehessen a gazdaság húzóiparágai és ezen keresztül az egész magyar gazdaság számára.
Az ingatlangazdálkodási igazgató ezzel arra az öt éve zajló jogi vitára utalt, ami a Budapest Airport vagyonkezelésében álló repülőtéri területen egy esetleges harmadik fél beruházásai körül kialakult. Fontos projektek, mint például a 2. Terminál mellé tervezett 250 szobás, négycsillagos szállodai fejlesztés ügye is elakadt a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. bürokráciájának útvesztőiben.