A hipermarketek nyernek a legtöbbet a vásárlókon

A GfK Hungária Shopping Monitor 2011-2012 kutatása keretében 2011.

  • ingatlanmenedzser.hu ingatlanmenedzser.hu
A hipermarketek nyernek a legtöbbet a vásárlókon
Túry Gergely

A GfK Hungária Shopping Monitor 2011-2012 kutatása keretében 2011. decemberében végzett felmérést, az évente készülő tanulmány célja az élelmiszer és alapvető háztartási termékek vásárlására vonatkozó szokások, motivációk feltérképezése a 15-69 éves magyar lakosság körében.

Az adatokból egyértelműen látszik, hogy a vásárlók - a korábbi évekhez hasonlóan - a termékek minőségét, frissességét, az árszínvonalat és választékot tartják a leginkább mérlegelendő szempontnak boltválasztáskor - írja közleményében a piackutató intézet. A megkérdezett vásárlók 30 százaléka saját bevallása szerint a hipermarketekben költi a legtöbb pénzt élelmiszerre. A hipermarketek vonzerejét elsősorban az általuk kínált széles választék, emellett kedvező árszínvonaluk és a jó akcióik jelentik.

A felmérés kimutatta, hogy a szupermarketek szerepe 2008 óta folyamatosan növekszik, 2001 óta először sikerült megelőzniük a diszkontokat az észlelt költésről tett nyilatkozatok terén: a vásárlók mintegy egynegyede említette, hogy szupermarketben költi a legtöbb pénzt élelmiszerre. 

Minden ötödik válaszadó diszkontokban vásárol legmagasabb értékben élelmiszert - ez az arány kis ingadozásokkal ugyan, de évek óta változatlan. Ennek az üzlettípusnak a fő vonzerejét az olcsósága jelenti.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek