Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"dea10479-57e0-4583-b52f-8b63d815ae09","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"A kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer (EPR) keretében már második éve vállalnak fontos szerepet a gyártók abban, hogy termékeik megfelelő módon hasznosuljanak újra, ezzel óvva környezetünket és erősítve a gazdaságot. A már működő rendszer azonban most szigorodik: áprilistól bírságot kaphat az, aki nem, vagy nem valós adatot szolgáltat a hatóság részére. Cikkünkben azt nézzük meg, mi a bírság célja, és hogy kinek, miért és mennyit kell fizetnie.","shortLead":"A kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer (EPR) keretében már második éve vállalnak fontos szerepet a gyártók abban...","id":"20250305_Aprilistol-birsag-EPR-adatszolgaltatas-MOHU","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dea10479-57e0-4583-b52f-8b63d815ae09.jpg","index":0,"item":"1178b7a3-1d8a-4cd3-83c7-c1832ab46147","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250305_Aprilistol-birsag-EPR-adatszolgaltatas-MOHU","timestamp":"2025. március. 17. 11:30","title":"Áprilistól bírság jár a gyártóknak az elmaradt vagy hibás EPR-adatszolgáltatásért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a64da387-b90b-45c9-8930-60c4614a91d8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A hitoktatót szexuális erőszak és szexuális visszaélés bűntettével vádolják.","shortLead":"A hitoktatót szexuális erőszak és szexuális visszaélés bűntettével vádolják.","id":"20250318_fegyhazbuntetes-ugyeszseg-molesztalas-hitoktato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a64da387-b90b-45c9-8930-60c4614a91d8.jpg","index":0,"item":"b9c166d0-8519-474e-b146-f881de0c54a7","keywords":null,"link":"/itthon/20250318_fegyhazbuntetes-ugyeszseg-molesztalas-hitoktato","timestamp":"2025. március. 18. 10:39","title":"Fegyházbüntetést kért az ügyészség a kislányokat molesztáló hitoktatóra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26be9194-9752-43f8-9162-aeb269c798ee","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Renault 5 után egy újabb legendás francia típus is feltámad, megkezdődött a Renault 4 értékesítése.","shortLead":"A Renault 5 után egy újabb legendás francia típus is feltámad, megkezdődött a Renault 4 értékesítése.","id":"20250317_ujabb-retrojargany-feny-derult-a-vadonatuj-renault-4-e-tech-arara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26be9194-9752-43f8-9162-aeb269c798ee.jpg","index":0,"item":"ba7737a2-8cfc-4b31-824a-057b2640fdb3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250317_ujabb-retrojargany-feny-derult-a-vadonatuj-renault-4-e-tech-arara","timestamp":"2025. március. 17. 07:21","title":"Újabb retrójárgány: fény derült a vadonatúj Renault 4 árára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"967c5262-5df1-4613-9bcf-af8b09c587cf","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Évtizedekbe is telhet az aknák eltávolítása és Szíria biztonságossá tétele.","shortLead":"Évtizedekbe is telhet az aknák eltávolítása és Szíria biztonságossá tétele.","id":"20250317_aknak-robbanoszerek-polgarhaboru-sziria-civil-aldozatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/967c5262-5df1-4613-9bcf-af8b09c587cf.jpg","index":0,"item":"844f2ba7-d769-439a-8349-e104cdce7b7e","keywords":null,"link":"/vilag/20250317_aknak-robbanoszerek-polgarhaboru-sziria-civil-aldozatok","timestamp":"2025. március. 17. 09:33","title":"Aknák és más hátrahagyott robbanószerek végeztek az Aszad bukása után hazatérő szíriai civilek százaival","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba229609-1343-4ef5-9fc9-dde266ad6b55","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Global Times arról írt, hogy az amerikai kormány úgy dobta el az Amerika Hangját, mint egy koszos rongyot.","shortLead":"A Global Times arról írt, hogy az amerikai kormány úgy dobta el az Amerika Hangját, mint egy koszos rongyot.","id":"20250318_kinai-media-trump-amerika-hangja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba229609-1343-4ef5-9fc9-dde266ad6b55.jpg","index":0,"item":"49527983-0c45-4992-8ad3-0b901e2f0549","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250318_kinai-media-trump-amerika-hangja","timestamp":"2025. március. 18. 13:36","title":"Azon örömködik a kínai média, hogy Trumpék beszántják az Amerika Hangját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7a1e31b4-cd9b-4a91-b45c-4c5ea22e9038","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Parkolóház vagy mélygarázs épülhet a helyén.","shortLead":"Parkolóház vagy mélygarázs épülhet a helyén.","id":"20250317_Pecs-regi-Vasarcsarnok-lebontas-parkolohaz-melygarazs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a1e31b4-cd9b-4a91-b45c-4c5ea22e9038.jpg","index":0,"item":"9e44cec3-cced-42cc-b43e-5aa61e6e3981","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250317_Pecs-regi-Vasarcsarnok-lebontas-parkolohaz-melygarazs","timestamp":"2025. március. 17. 12:00","title":"Lebonthatják az egykor pezsgő, mára szégyenfolttá pusztult pécsi Vásárcsarnokot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"077b2bdb-118b-4fee-acda-0c4316ca8caa","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A 630 lóerős négyszemélyes luxuslimuzin bőven több, mint 6 méter hosszú, mégis 5,1 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra.","shortLead":"A 630 lóerős négyszemélyes luxuslimuzin bőven több, mint 6 méter hosszú, mégis 5,1 másodperc alatt katapultál 0-ról...","id":"20250317_ez-a-biturbo-v12-es-maybach-zeppelin-kimaxolja-a-luxus-fogalmat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/077b2bdb-118b-4fee-acda-0c4316ca8caa.jpg","index":0,"item":"9cb02cac-f918-41ab-aecc-03eb2536c30a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250317_ez-a-biturbo-v12-es-maybach-zeppelin-kimaxolja-a-luxus-fogalmat","timestamp":"2025. március. 17. 06:41","title":"Ez a biturbó V12-es Maybach Zeppelin kimaxolja a luxus fogalmát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"36fd0a46-7d4b-45fd-89a7-2b9abfe58b97","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"Mind az Országos Bírói Tanács, mind pedig a Magyar Bírói Egyesület visszautasította Orbán Viktor poloskázós beszédét. Majd megérkezett Varga Zs. András közleménye, amelyben a Kúria elnöke a bírák demonstrációját okolja a politikai eszkalálódásért, majd azt veti az érintettek szemére, hogy Magyar Péteren senki nem háborodott fel.","shortLead":"Mind az Országos Bírói Tanács, mind pedig a Magyar Bírói Egyesület visszautasította Orbán Viktor poloskázós beszédét...","id":"20250317_Kuria-elnok-Varga-Zs-Andras-poloska-kozlemeny-fenyegetozes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/36fd0a46-7d4b-45fd-89a7-2b9abfe58b97.jpg","index":0,"item":"e1ee40e4-5ab5-4485-9a78-48729180a562","keywords":null,"link":"/itthon/20250317_Kuria-elnok-Varga-Zs-Andras-poloska-kozlemeny-fenyegetozes-ebx","timestamp":"2025. március. 17. 14:00","title":"A Kúria elnöke szerint lehet tiltakozni a poloskázás ellen, Magyar Péter szavairól viszont Rákosi jut eszébe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Gyurcsány felelősségről, autópályáról és az EU-pénzekről
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
A miniszterelnök kedd reggel sugárzott rádióinterjújában azt kifogásolta, hogy az unió költségvetése nem az egyes országok valós igényeit veszi figyelembe. Szólt arról is, hogy szerinte a hazai autópálya-építés költségei a korlátozott verseny miatt ilyen magasak.
"Ma olyan az unió költségvetése, hogy időnként nem egy ország valóságos szükségletéhez igazodik, hanem kitalálják Brüsszelben, hogy mire lehet fizetni és mire nem" - mondta a miniszterelnök a Magyar Rádióban. A hétfőn felvett nyilatkozatban határozottan kijelentette: nem mi vagyunk a költségvetésért, hanem legyen olyan költségvetés, amely a magyar igényekhez illeszkedik.
A kormányfő szerint olyan szabályozást kell elfogadni és elfogadtatni, amelynek alapján Magyarország a terveihez annyi pénzt kap, amellyel a tagországok többségét, legalább huszonkettőt megelőz, s ezzel a "három legjobb" állam közé kerül.
Magyarnak lenni
A mindenkori magyar kormánynak felelőssége van azokért, akik magukat magyarnak vallják - mondta Gyurcsány Ferenc Antall József néhai miniszterelnök egykori kijelentésével összefüggésben.
A kormányfő szerint Antall József ezt a kérdést helyes irányba kinyitotta, amikor lélekben 15 millió magyar miniszterelnökének tartotta magát. Akkor sem a Fidesz, sem az MSZP nem értett egyet a kijelentésével - idézte fel Gyurcsány Ferenc.
"Soha-soha nem kérdőjelezném meg", hogy a mindenkori magyar kormányoknak az önmagukat magyarnak vallókért, azokért, akik ezzel a kultúrával, ezzel a nyelvvel, ezzel a történelemmel azonosítják magukat, van felelőssége, "és mi ezt gyakoroljuk is" - hangsúlyozta a kormányfő, aki szerint pontosabb az a megfogalmazás, s ő is így fogalmazott, hogy "10 millió magyar nevében, 15 millió magyar érdekében".
Gyurcsány Ferenc megítélése szerint nem arról szól Magyarországon a politikai vita, hogy az egyik nemzeti, a másik nemzetietlen, hanem arról, hogy ki miként képzeli el úgy a határon túl élők identitásának, magyarságtudatának megőrzését, támogatását, hogy közben arra is figyeljen: a térségben a sokat veszekedő államok között fennmaradjon a béke és biztonság.
Miért drága az autópálya-építés?
A kormányfő szerint az építésügyi szabványok és a korlátozott verseny miatt drága az autópálya építés Magyarországon. A magyar építésügyi szabályozás olyan, hogy az érdekelt önkormányzatoknak van engedélyezési joguk, s akkor engedik át területükön az autópályát, ha kapnak egy lehajtót - mondta a kormányfő. Hozzátéve, hogy egy-egy lehajtó pár milliárd forintba kerül.
Elmondta: az autópálya kilométere egymilliárd forint alatt van, de miután két kilométerenként van egy csomópont, kétmilliárdig is felmegy az ár. Ausztriában az átlagos lehajtó sűrűség a magyarnak fele-harmada - jegyezte meg. Hozzáfűzte: Európában szokatlan módon a Kiskunfélegyháza és Szeged közötti 46 kilométeres szakaszon 29 hidat építettek.
Megdrágítja az autópálya építést az is, hogy Magyarországon nagyon korlátozott a verseny - mutatott rá Gyurcsány Ferenc, hozzátéve: 2002 előtt egyáltalán nem volt verseny, egy cég megkapta az autópálya építést a kormánytól. Szerinte 2002 után elkezdődött a versenyeztetés, és most az M0-ás építésénél már nem engedik meg a fővállalkozói tevékenységet, s így megnőtt a verseny, aminek következtében az egy kilométerre jutó költségek háromszáz millió forinttal csökkennek.
Az építőipari termelés volumene szeptemberben kiigazítás nélkül és munkanaptényezővel korrigáltan is 37 százalékkal haladta meg a tavaly szeptemberit - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn.
A miniszterelnök szerint az, hogy kedden a legnagyobb európai hitelminősítő rontott Magyarország besorolásán, azt jelenti, hogy Magyarország további ösztökélést és bátorítást kapott a kormány által megkezdett változtatások átfogóbb és mélyebb bevezetéséhez. A Fidesz szerint viszont újabb, aggasztó figyelmeztetést kapott Gyurcsány kormánya.
A rendőrség még keresi a jogi megoldást arra, miként lehetne megakadályozni, hogy a bliccelő autósok lelepleződés esetén ne mondhassák azt: "Elnézést, épp most esett le a táblám, még nem volt időm újra felszerelni".
Első fokon elutasította a Fővárosi Bíróság Gyurcsány Ferenc miniszterelnök keresetét, amelyben a Magyar Nemzet című napilap elmarasztalását kérte egy sajtó-helyreigazítási ügyben. A kormányfő két szeptember végi írás - a Hazudott a
miniszterelnök című és egy másik cikk - miatt perelte be a lapot.