szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A fővárosi szocialisták mindent megtesznek azért, hogy már januárban bevezessék Budapesten a környezetet jelentősen szennyező nehézgépjárművek közlekedését korlátozó szabályozási javaslatukat, amelyet szeptemberben hoztak nyilvánosságra - közölte a párt budapesti elnöke.

Burány Sándor elmondta, hogy az általuk kezdeményezett szerda délutáni  kerekasztal-tanácskozáson, amelyen közlekedési, környezetvédelmi és árufuvarozó szakemberek vettek részt, természetszerűleg nem jött létre konszenzus. Más-más szempontokból közelítették a problémákat a résztvevők - tette hozzá. A környezetvédők például még az MSZP elképzeléseinél is szigorúbb lépéseket szorgalmaztak, a fuvarozóknak pedig még a szocialisták javaslata is sok volt - jegyezte meg. 

Burány Sándor a megoldásra váró feladatok közt említette a kamionok behajtási engedélyéért fizetendő díj megemelését. Emlékeztetve rá, hogy 17 éve változatlanul 800 forint az egy hónapra érvényes behajtási engedély tarifája. Leszögezve, hogy ez tarthatatlan dolog, közölte, hogy szerinte akár tízszeresére emelhetnék ezt. A Levegő Munkacsoporttal egyetértve a szocialisták támogatják, hogy a szabályozás legyen tekintettel a környezetbarát megoldásokra, azokat ösztönözze. Például érje meg egy fuvarozónak az, hogy a lakott területen ne kamionnal, hanem kisteherautóval szállítsa az árut. Legyen olcsóbb a behajtási díj azon áruszállítóknak, akik korszerű, környezetbarát gépkocsival dolgoznak - tette hozzá.

A politikus fontosnak tartja azt is, hogy időben is korlátozzák a teherautók behajtását. Ezzel egyetértettek a tanácskozás résztvevői is - fűzte hozzá. Kifejtette, ahol együtt kell élni a nehézgépjárművek közlekedésével, ott sem mindegy, hogy milyen napszakban közlekednek ezek a járművek. Úgy vélte, hogy e téren a fővárosnak is lehet tennivalója. Például  azzal, hogy "a kukásautók" olyan időszakban dolgozzanak, amikor a legkevésbé idéznek elő torlódásokat.

A szocialisták vállalták azt, hogy a rendelettervezet elkészülését követően ismét egyeztetnek az érdekképviseletekkel - jegyezte meg az elnök. A fővárosi MSZP vezetése szeptember 23-án ismertette a fővárosi tehergépjármű-forgalom radikális csökkentését célzó javaslatait. Ennek jegyében három zónát alakítanának ki a fővárosban. Ezekbe különböző feltételekkel, például időbeli korlátozással, illetve díjfizetés mellett hajthatnának be a nehéz-tehergépjárművek.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Kamionstopot és zónadíjat akarnak a fővárosi szocialisták

A fővárosi tehergépjármű-forgalom radikális csökkentését kezdeményezi az MSZP Budapesti Tanácsa. Erről kamionstop 2008 feliratú piros pólóban Burány Sándor, a szervezet elnöke és Steiner Pál, a fővárosi önkormányzat MSZP frakciójának vezetője beszélt vasárnap az 1-es villamosnak a BRFK közlekedésrendészetével szemben lévő megállójában.