szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hanem normál méretű.

„Ha támadják a kisvasutat, akkor meg kell hosszabbítani Bicskéig, és ha akkor is támadják, akkor meg Lovasberényig” – jelentette ki a felcsúti kisvasutat ért támadásokra reagálva Orbán Viktor még 2015-ben.

Arról már korábban is voltak hírek, hogy tényleg meghosszabbítják a felcsúti kisvasutat, a hvg.hu oldalán írtunk arról is, hogy újabb milliárdos kisvasút-fejlesztésekre készül az Orbán-kormány.

Újabb milliárdos kisvasút-fejlesztésekre készül az Orbán-kormány

Tényleg meghosszabbíthatják Bicskéig a felcsúti kisvasutat, ahogy azt Orbán Viktor megmondta, de számos más vonalat is felújítanának az elkövetkező két évben összesen több mint 12 milliárd forintból - derül ki a birtokunkba került kormányzati előterjesztésből. Ha rábólintanak a még titkos anyagra, akkor nemcsak a fejlesztés II.

A G7 gazdasági portál most arról ír, hogy tizenegy millió forintért rendelte meg a MÁV a Bicske és a Felcsút Puskás Akadémia állomások közötti „vasútvonal forgalmi illetve erősáramú szimulációs modelljének” elkészítését, valamint ennek eredményeiről egy tanulmányterv összeállítását. Ez a vasúttársaság szerződéseit összesítő dokumentumból derül ki, amely szerint a megállapodást december elején írták alá, az erről szóló PDF-dokumentum ITT érhető el.

A gazdasági szakportál szerint a vasúthoz és a vasúti közlekedéshez jobban értőknek maga a megbízás is feltűnő lehet, ugyanis elég egyértelműen villamosított vasútvonal tervezésére és kiépítésére utal. Márpedig a felcsúti akadémiát és az alcsútdobozi arborétumot összekötő kisvasút nem villamosított. Vagyis ez azt jelenti, hogy nem ugyanaz a vonat jár majd a két szakaszon, és ezt erősíti a MÁV honlapján kissé elrejtett tenderkiírás is.

A vonatkozó dokumentum szerint ugyanis a MÁV Zrt. a „Bicske – Felcsút Puskás Akadémia felhagyott nyomvonalon új, normál nyomtávon járható 25 kilovolt rendszerben villamosított vasútvonal tervezését” kapta feladatául. Vagyis ahogy a G7 fogalmaz:

jelen állás szerint a kisvasút nem kis, hanem nagy (normál) vasútként folytatódna Bicske irányába.

A G7 megjegyzi, eredetileg Felcsút és Alcsút között is normál nyomtávú pályát terveztek, csak aztán végül mégsem ilyen épült. A mostani 11 milliós megbízást egy budapesti cég, az Axon 6M Kft. nyerte el, amely korábban többször is dolgozott már a MÁV-nak.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Döntöttek, börtönben marad a skálás gyilkos

Döntöttek, börtönben marad a skálás gyilkos

Zavarba ejtően „utcai” lett a kanadai olimpiai csapat formaruhája

Zavarba ejtően „utcai” lett a kanadai olimpiai csapat formaruhája

Karácsony bemutatott egy térképet, ami szerint a kínai egyetem mégis a Diákváros területén lesz

Karácsony bemutatott egy térképet, ami szerint a kínai egyetem mégis a Diákváros területén lesz