szerző:
hvg.hu

Hanem normál méretű.

„Ha támadják a kisvasutat, akkor meg kell hosszabbítani Bicskéig, és ha akkor is támadják, akkor meg Lovasberényig” – jelentette ki a felcsúti kisvasutat ért támadásokra reagálva Orbán Viktor még 2015-ben.

Arról már korábban is voltak hírek, hogy tényleg meghosszabbítják a felcsúti kisvasutat, a hvg.hu oldalán írtunk arról is, hogy újabb milliárdos kisvasút-fejlesztésekre készül az Orbán-kormány.

Újabb milliárdos kisvasút-fejlesztésekre készül az Orbán-kormány

Tényleg meghosszabbíthatják Bicskéig a felcsúti kisvasutat, ahogy azt Orbán Viktor megmondta, de számos más vonalat is felújítanának az elkövetkező két évben összesen több mint 12 milliárd forintból - derül ki a birtokunkba került kormányzati előterjesztésből. Ha rábólintanak a még titkos anyagra, akkor nemcsak a fejlesztés II.

A G7 gazdasági portál most arról ír, hogy tizenegy millió forintért rendelte meg a MÁV a Bicske és a Felcsút Puskás Akadémia állomások közötti „vasútvonal forgalmi illetve erősáramú szimulációs modelljének” elkészítését, valamint ennek eredményeiről egy tanulmányterv összeállítását. Ez a vasúttársaság szerződéseit összesítő dokumentumból derül ki, amely szerint a megállapodást december elején írták alá, az erről szóló PDF-dokumentum ITT érhető el.

A gazdasági szakportál szerint a vasúthoz és a vasúti közlekedéshez jobban értőknek maga a megbízás is feltűnő lehet, ugyanis elég egyértelműen villamosított vasútvonal tervezésére és kiépítésére utal. Márpedig a felcsúti akadémiát és az alcsútdobozi arborétumot összekötő kisvasút nem villamosított. Vagyis ez azt jelenti, hogy nem ugyanaz a vonat jár majd a két szakaszon, és ezt erősíti a MÁV honlapján kissé elrejtett tenderkiírás is.

A vonatkozó dokumentum szerint ugyanis a MÁV Zrt. a „Bicske – Felcsút Puskás Akadémia felhagyott nyomvonalon új, normál nyomtávon járható 25 kilovolt rendszerben villamosított vasútvonal tervezését” kapta feladatául. Vagyis ahogy a G7 fogalmaz:

jelen állás szerint a kisvasút nem kis, hanem nagy (normál) vasútként folytatódna Bicske irányába.

A G7 megjegyzi, eredetileg Felcsút és Alcsút között is normál nyomtávú pályát terveztek, csak aztán végül mégsem ilyen épült. A mostani 11 milliós megbízást egy budapesti cég, az Axon 6M Kft. nyerte el, amely korábban többször is dolgozott már a MÁV-nak.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Az áfaelszámolást is alaposan megbonyolítja a brexit

Az áfaelszámolást is alaposan megbonyolítja a brexit

Összefog és az Alkotmánybírósághoz fordul az ellenzék a házszabály korlátozásai miatt

Összefog és az Alkotmánybírósághoz fordul az ellenzék a házszabály korlátozásai miatt

Bérelt egy autót, ami azután magától elindult

Bérelt egy autót, ami azután magától elindult

Sorra buknak ki a zaklatási ügyek az amerikai cserkészeknél, csődvédelmet kértek

Sorra buknak ki a zaklatási ügyek az amerikai cserkészeknél, csődvédelmet kértek

Törvénysértő lehetett az egyenruhás katonák jelenléte Orbán évértékelőjén

Törvénysértő lehetett az egyenruhás katonák jelenléte Orbán évértékelőjén

0-ról 100-ra 58 perc alatt: ilyen gyorsan töltődik fel a Galaxy S20 Ultra

0-ról 100-ra 58 perc alatt: ilyen gyorsan töltődik fel a Galaxy S20 Ultra