Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Mennyit ér a visszafizetési garancia termék vagy szolgáltatás esetében? Hány valódi vásárlót hozhat a cégnek ez a módszer? Wolf Gábor, a hvg.hu marketingszakértője sokkal nagyobb a vevőcsalógató ereje van ennek a marketingeszköznek, mint a legtöbb cég azt gondolná.
Vállalkozásodon nagyot lendíthet egy erőteljes garancia.
1.) Kiemeli a cégedet a sok hasonló versenytárs közül.
2.) Csökkenti a vásárlás előtti bizalmatlanságot, és így hirtelen többen fognak pénzt költeni - olyanok, akik korábban nem vásároltak volna.
3.) Javítja a márkanevedet, megbízhatóbbnak tekintik a cégedet, mint a konkurenseket - még tovább növeli ezzel a forgalmadat.
Annak ellenére, hogy ilyen nagy előnyöket ígér egy erős garancia, a legtöbb cégvezető tiltakozik ellene. A leggyakoribb kifogás, hogy van törvényes garancia arra, amit kínál.
Arra azonban nem gondol, hogy konkurense is pontosan ugyanezt a törvényes garanciát kínálja. Így ez egy jottányit sem segít eldönteni a vevőnek, hogy miért tőle vásároljon és ne a versenytárstól.
A másik kifogás, hogy ha lenne mondjuk egy feltétel nélküli pénzvisszafizetési garancia - akkor azt sokan kihasználnák. Cserébe viszont nő a garanciával megszerzett plusz vásárlók száma is, akik ráadásul jóval többen vannak, mint ahányan kihasználják ezt a plusz szolgáltatást. Célszerű tehát egy kis veszteséget bevállalni cserébe egy lényegesen nagyobb nyereségért.
azt mondani, hogy vegye meg, próbálja ki, és ha nem tetszik, akkor hozza vissza és visszaadjuk a pénzét. NEM levásárolhatja - az nem jelent ma már plusz szolgáltatást.
Garantálhatsz eredményt: "ha ez az új kenőcs nem tünteti el a ráncokat a szeme körül egy hónap alatt, csak küldje vissza az üres tégelyeket és visszafizetjük a pénzét!"
Egy étterem garantálhatja, hogy "legkésőbb 15 perccel azután, hogy belépett az ajtón, már Ön előtt az első fogás - vagy a vendégünk volt!"
Sőt: "próbálja ki a szakácsunk legújabb krémlevesét: ha nem ízlik Önnek, akkor mi álltuk a számlát!"
Az ilyen garanciák akár önállóan megállják a helyüket, mint reklám. Ebben is rejlik az erejük!
Mivel teheted hatásosabbá, ellenállhatatlanabbá a garanciádat?
1) Legyen ütős és egyszerű. Semmi bonyolítás, semmi extra feltétel (brrr!), semmi apróbetű. Ha már lúd, hát legyen kövér, tartja a mondás. Merj tehát nagyot állítani, és ne próbálj mindenféle körmönfont feltétellel kibújni a felelősség alól.
2) Minél hosszabb a határidő, annál kevesebben fogják igénybe venni. Ez logikátlannak tűnik, de mégis igaz. Ha kapsz egy 100 százalékos garanciát, ami csak 24 óráig érvényes, akkor min fogsz morfondírozni 24 órán keresztül? Naná, hogy azon, hogy visszakéred-e a pénzedet. De ha a garancia 1 évre szól, vagy - horrorok horrorja - örökre, akkor a vevő nem is fog ezen gondolkodni, és a döntő többségük sosem fog élni a garanciával.
3) Ha valaki él a garanciával, fizess villámgyorsan és mosolyogva. Köszönd meg a bizalmat. A pénzt úgyis visszaadod, akkor már legalább lepd meg a vevődet azzal, hogy elegánsan csinálod, mert ezzel azonnal generálhatsz egy kis szóbeszédet.
4) Kérj egy referenciát a garanciát igénylő ügyféltől. Kérd meg, hogy írja le, hogy milyen egyszerű és gyors volt érvényesítenie a garanciát, majd tedd be az idézetét a reklámodba, hogy még erőteljesebb legyen a garanciád.
A garanciális visszafizetések aránya nagyon jól megmutatja, hogy elég agresszív-e a marketinged.
Tegyük fel, hogy a terméked / szolgáltatásod minőségi, tehát ezzel nincs probléma. Az egyetlen probléma, ami miatt a garanciát igénybe veszik egyesek, az az, hogy igazából nem nekik való a portékád - nem ők az ideális célközönséged.
A garanciális visszafizetések aránya általában 1-2% szokott lenni itthon azoknál, akik bevállalják. Ha viszont csak ennyi, akkor azonnal tudom, hogy nem elég agresszív, nem elég erőteljes a marketinged. Honnan tudom ezt?
Ha erősen marketingezel, akkor az üzeneted és a garanciád reklámja el fog érni egyre több olyan embert, céget, akik az általad meghatározott célpiac határán vannak. Ők azok, akik ha nem lenne garanciád, biztos nem vásárolnának. A garanciád viszont átlendíti őket ezen a képzeletbeli határon. Ennek az lesz az eredménye, hogy a célpiacod határán lévő vevők körében magasabb lesz a garanciális igények aránya, egyszerűen azért, mert rájönnek: ez nem nekik való. De a többségük még mindig nem fog élni a garanciával, tehát a nap végén pluszban maradsz.
Az egyetlen látható eredmény, hogy a garanciális visszafizetések aránya a vásárlások 10 százalékát egyre jobban megközelíti. Ha azt látom, hogy 5-10 százalék közt van, akkor vállon foglak veregetni. Ebből fogom tudni, hogy jó marketinges vagy, jól végzed a dolgodat!
Forrás: kkv Marketing Magazin (www.marketingcommando.hu)
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Ajánló a HVG legfrissebb számából.