Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"78fe959f-3138-4739-bf19-3ffe16a6570f","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Inkognitóban robbantotta ki a kegyelmi botrányt, most is névtelenségét megőrizve adott interjút a HVG-nek a magát Vidéki Prókátornak nevező ügyvéd. Szerinte egy nap alatt is vissza lehetne állítani a jogállamot, Orbán Viktor egyik legfőbb bűne pedig az, hogy lelkileg is meg akarja törni az ellenfeleit. Arról is kérdeztük, mit gondol az általa indított változásokról, Magyar Péterről, és tagja-e még a Fidesznek.","shortLead":"Inkognitóban robbantotta ki a kegyelmi botrányt, most is névtelenségét megőrizve adott interjút a HVG-nek a magát...","id":"20241218_hvg-Videki-Prokator-Jogkodex-kegyelmi-botrany-Novak-Katalin-Magyar-Peter-Fidesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78fe959f-3138-4739-bf19-3ffe16a6570f.jpg","index":0,"item":"5d2b51b5-cde2-4f10-b1fd-9cb3c2f78976","keywords":null,"link":"/360/20241218_hvg-Videki-Prokator-Jogkodex-kegyelmi-botrany-Novak-Katalin-Magyar-Peter-Fidesz","timestamp":"2024. december. 18. 14:00","title":"A kegyelmi ügy kirobbantója a HVG-nek: Orbán Viktor meg fogja kapni a történelemtől a büntetését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b85938b2-9a48-4894-a4c1-2db9bcc4b163","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"cegauto","description":"Budapest mellett már vidéken is beindult a kereskedői hálózatépítés. ","shortLead":"Budapest mellett már vidéken is beindult a kereskedői hálózatépítés. ","id":"20241219_byd-uj-markakereskedes-szeged-gyor-pecs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b85938b2-9a48-4894-a4c1-2db9bcc4b163.jpg","index":0,"item":"d9f385e5-06e8-4396-8a1d-abbd5805c805","keywords":null,"link":"/cegauto/20241219_byd-uj-markakereskedes-szeged-gyor-pecs","timestamp":"2024. december. 19. 17:05","title":"Három új márkakereskedést nyit itthon a BYD","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"16685ba4-5b1c-4dfd-a686-bef3373347ea","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"kultura","description":"Két hete ellopták Csukás István síremlékéről a Süsü, a sárkány szobrot, ismeretlen tettes ellen nyomoz a rendőrség.","shortLead":"Két hete ellopták Csukás István síremlékéről a Süsü, a sárkány szobrot, ismeretlen tettes ellen nyomoz a rendőrség.","id":"20241218_A-rendorseg-mar-nyomoz-az-ellopott-Susu-szobor-ugyeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16685ba4-5b1c-4dfd-a686-bef3373347ea.jpg","index":0,"item":"64114779-6bda-4936-b672-a462a5daf55a","keywords":null,"link":"/kultura/20241218_A-rendorseg-mar-nyomoz-az-ellopott-Susu-szobor-ugyeben","timestamp":"2024. december. 18. 11:30","title":"A rendőrség már nyomoz az ellopott Süsü-szobor ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b1772d6-7e3a-4d4d-9075-6a5e2a64d55f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az évtized legjelentősebb EU-s űrprojektjére került szignó, akár már 2030-tól hozzáférhetnek az emberek, vállalatok és kormányok az uniós műholdas internethez.","shortLead":"Az évtized legjelentősebb EU-s űrprojektjére került szignó, akár már 2030-tól hozzáférhetnek az emberek, vállalatok és...","id":"20241217_europai-unio-urugynokseg-esa-muholdas-konstellacio-inditas-iris","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b1772d6-7e3a-4d4d-9075-6a5e2a64d55f.jpg","index":0,"item":"e080f3ca-7249-42a8-924a-8cb664f41cf4","keywords":null,"link":"/tudomany/20241217_europai-unio-urugynokseg-esa-muholdas-konstellacio-inditas-iris","timestamp":"2024. december. 18. 08:03","title":"Jön az EU-s műholdas internet: 290 szatellitből áll majd az IRIS, ami válasz Elon Musk Starlinkjére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f840d113-0ae9-40a8-b081-564daa4d5ffe","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Magyarország egyik legjobb dartsjátékosával többek között arról beszélgettünk, mitől ennyire népszerű a sportág, van-e kora vagy neme a dartsnak, mi kell ahhoz, hogy ismét kijusson egy magyar versenyző a vb-re, és Luke Littlerhez hasonlóan idén is tud-e valaki meglepetést okozni.","shortLead":"Magyarország egyik legjobb dartsjátékosával többek között arról beszélgettünk, mitől ennyire népszerű a sportág, van-e...","id":"20241218_szekely-penge-pal-magyar-bajnok-darts-vilagbajnoksag-interju-sport-pdc-luke-littler-humphries-fallon-sherrock-nok-nemiseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f840d113-0ae9-40a8-b081-564daa4d5ffe.jpg","index":0,"item":"c5493876-7db4-45d7-a08c-2f3dd6999409","keywords":null,"link":"/sport/20241218_szekely-penge-pal-magyar-bajnok-darts-vilagbajnoksag-interju-sport-pdc-luke-littler-humphries-fallon-sherrock-nok-nemiseg-ebx","timestamp":"2024. december. 18. 11:30","title":"„Egy focilabda árából hét nyelven beszélő dartsnyilat veszel” – Székely „Penge” Pállal hangolódunk a dartsvilágbajnokságra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ceeb1f32-7601-449a-a697-85447c6f89df","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Ráadásul januártól a jövedéki adó emelése miatt literenként 10-11 forinttal drágul majd a tankolás.","shortLead":"Ráadásul januártól a jövedéki adó emelése miatt literenként 10-11 forinttal drágul majd a tankolás.","id":"20241218_Rossz-hir-az-autosoknak-tobb-hatosagi-eljaras-dija-is-emelkedik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ceeb1f32-7601-449a-a697-85447c6f89df.jpg","index":0,"item":"f11b9d6b-21e9-4dc9-9a95-9355ae63b1c8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241218_Rossz-hir-az-autosoknak-tobb-hatosagi-eljaras-dija-is-emelkedik","timestamp":"2024. december. 18. 15:34","title":"Rossz hír az autósoknak: több hatósági eljárás díja is emelkedhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"df14dd16-838d-4bbc-8211-78c5fd2820e4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már a Meta üzenetküldő platformjában is lehet beszélgetni az OpenaAI chatbotjával, ami pont úgy viselkedik, mintha egy másik emberrel diskurálna. ","shortLead":"Már a Meta üzenetküldő platformjában is lehet beszélgetni az OpenaAI chatbotjával, ami pont úgy viselkedik, mintha...","id":"20241219_meta-whatsapp-chatgpt-chatbot-mesterseges-intelligencia-integralas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/df14dd16-838d-4bbc-8211-78c5fd2820e4.jpg","index":0,"item":"18429b1b-d918-49db-848c-54ce26469660","keywords":null,"link":"/tudomany/20241219_meta-whatsapp-chatgpt-chatbot-mesterseges-intelligencia-integralas","timestamp":"2024. december. 19. 16:03","title":"Próbálja ki: beköltözött a ChatGPT a WhatsAppba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf0f9fa5-7b0e-46c4-8846-fd94b44f8372","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy 2018-ban nyilvánosságra hozott, 29 millió embert érintő biztonsági incidens miatt szabott ki komoly bírságot a Facebook tulajdonosára az ír adatvédelmi hivatal.","shortLead":"Egy 2018-ban nyilvánosságra hozott, 29 millió embert érintő biztonsági incidens miatt szabott ki komoly bírságot...","id":"20241218_meta-europai-unio-birsag-adatvedelem-biztonsagi-incidens","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf0f9fa5-7b0e-46c4-8846-fd94b44f8372.jpg","index":0,"item":"1d587455-cf51-40ac-a823-e959ff577d7b","keywords":null,"link":"/tudomany/20241218_meta-europai-unio-birsag-adatvedelem-biztonsagi-incidens","timestamp":"2024. december. 18. 09:03","title":"102 milliárd forintos bírságot kapott az EU-ban a Meta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Webáruház: 10 tipp, amivel megtarthatjuk a vevőket
Tetszett a cikk?
A webáruháznál a kosárelhagyás szinte egyenlő a vásárló elvesztésével. Vagyis amikor a vásárló azután gondolja meg magát, hogy kosárba tette a termékét. Ez nagyobb kudarc, mintha be sem tenné a termékét a kosárba. De miért?
A kutatási eredmények szerint a kosárelhagyási ráta 65-75 százalék között van. Tehát 100 emberből csak körülbelül 30 vásárol ténylegesen, míg 70 valamiért meggondolja magát és vásárlás nélkül távozik. De miért nem vásárolt az a 70 ember, aki kiválasztotta a kívánt terméket? Kutatási eredmények azt mutatják, hogy a leggyakoribb okok a következők:
• magas szállítási költségek, amelyekre nem számítottak • túl magas a vásárlás végösszege • túl hosszú, illetve bonyolult vásárlási folyamat • túl sok személyes információszükséglet • vásárlás előtti kötelező regisztráció • bizonytalan, megbízhatatlan webáruházak
Miután sikerült rájönni a problémát kiváltó okra, azt megszüntetve szinte azonnal ugrásszerű növekedést észlelhető a bevételben is.
A következőkben 10 tippet mutatunk be, amellyel biztosan csökkenteni lehet a kosárelhagyási rátát.
1. Az első vásárló különösen értékes
Tegyük a vásárlási folyamatot egyszerűbbé és gyorsabbá az új vevők részére. Az első vásárlást ne kössük regisztrációhoz, ami akadályt jelent a számára, hosszabbá teszi a vásárlási folyamatot. A vásárlás után azonban ajánljuk fel neki a regisztráció lehetőségét, mint előnyt. Előnye, hogy miután a felhasználó megadja az adatait, a vásárlási folyamat gyorsabbá tehető, mert a szükséges adatok már szerepelni fognak a formokban. Ezután nem akadálynak érzékeli majd a regisztrációt, hanem fogyasztói előnynek. Hasonlóan jó megoldás, ha úgy regisztráljuk be vásárlás közben a felhasználót, hogy szinte észre se veszi
2. A vásárlási folyamat legfontosabb jellemzői
A kosárelhagyások egyik leggyakoribb okának a túl hosszú, bonyolult vásárlási folyamatot szokás tartani. A kutatási eredmények azonban azt mutatják, hogy nincs egyértelmű korreláció a kosárelhagyási ráta és a vásárlási folyamat hossza között. Egy hat lépésből álló folyamaton is könnyedén végig lehet vezetni a vásárlót, amennyiben az megfelelően felépített. Ettől függetlenül a kettő vagy három lépésből álló folyamatot tartják ideálisnak.
Fontos hogy a vásárló tudja, hogy hol tart a vásárlási folyamatban, illetve hány lépés van még hátra. Célszerű számokkal jelölni, hogy hányadik lépésnél tartanak az összeshez viszonyítva. Győződjünk meg arról, hogy egyértelműen van-e leírva minden, hogy mit kell csinálni az egyes lépéseknél. Biztosítunk lehetőségek, hogy meg tudja nézni az előző lépéseket és utána vissza is tudjon térni az éppen aktuális lépéséhez.
A vásárlási folyamat során csak annyi személyes információt kérjünk a vevőről, amennyi feltétlenül szükséges a vásárláshoz. Az egyes lépések tartalmai mindenképpen a látványvonal feletti területen helyezkedjenek el, azaz a vásárló a görgetősáv használata nélkül végig tudjon menni a vásárlási folyamat lépésein.
3. Szállítási és egyéb plusz költségek
Amilyen hamar csak tudjuk, közöljük a vásárlóval, hogy milyen plusz költségek adódnak még a termékárhoz. Ne lepődjön meg, hogy a végén nem annyi a végösszeg, amennyire számított. Célszerű a szállítási költségeket már a termékoldalon feltüntetni, mindenképpen még a vásárlási folyamat előtt.
4.Tegyük egyszerűvé a kosár tartalmának módosítását
Ha valamilyen termékből több szín vagy méret is van, vagy egyéb paramétereit lehet változtatni, akkor minél egyszerűbbé kell tenni a vásárlónak, hogy változtathassa ezeket a paramétereket a kosáron belül. Előfordulhat például, hogy mégis egy másik színt szeretne, vagy egy terméket két különböző színben vásárolna meg. Fontos, hogy a vásárló könnyen és egyszerűen tudjon változtatni a kosár tartalmán, beleértve a nem kívánt termék/ek törlését, illetve új termék/ek hozzáadását a kosárba.
5. Hibaüzenet
Tudassuk a vevővel amennyiben valami hiányzik, vagy rosszul lett megadva a vásárlási folyamat során. Egyértelműen és világosan írjuk le a hibaüzenetünkben, hogy mi az, ami javításra szorul. Figyelnünk kell az üzenet hangvételére, nehogy azt higgye, hogy ő volt buta hozzá. Hogy ennek az esélyét csökkentsük, meg lehet említeni például, hogy a rendszer nem tudta értelmezni a beírt adatot.
6. Tudassuk a vásárlóval, hogy egy valóságos, létező vállalat vagyunk
A vásárlási folyamat során az emberek többségében felébred a kétely a vállalattal kapcsolatosan. Azért, hogy ezt megszüntessük, mindenképpen tüntessük fel az összes elérhetőségünket, hogy tudják és lássák: mi egy létező vállalat vagyunk.
7. Személyes elérhetőség biztosítása
Célszerű egy ingyenes telefonszám, vagy chat-cím megadása arra az esetre, ha például a vásárlónak problémája adódik a vásárlási folyamat során, vagy nem szeretné megadni online módon a bankkártyájának a számát. A hívás rögzítése segít megérteni és értékelni a fogyasztói szükségleteket és magatartást.
8. Megerősítés és garancia
A termék mellett helyezzünk el egy linket, amely a termék garanciájával kapcsolatosan informál, illetve egyéb dolgokról, amely a vásárlót érdekelhetik, ilyenek például a vállalati politika, a szervizzel kapcsolatos egyedi alkalmazások, minőségi tanúsítványok. Sajnos ezek gyakran eldugott helyen vannak. Célszerű azonban minél szembetűnőbb helyre rakni. Biztosítsuk a vásárlót, hogy az adatait bizalmasan kezeljük és nem adjuk ki harmadik félnek.
9. Mentsük el a kosárba maradt elemeket A vevők gyakran hagynak termékeket a kosarukban, amelyeket nem vesznek meg. Emlékeztetni kell a vásárlókat és ösztönözni kell őket, hogy térjenek vissza és vásárolják meg a már korábban kiválasztott termékeket.
10. Termékkel kapcsolatos információk
Jó ha a kosárba rakott termékek mellett egy linket is elhelyezünk róluk. Ez esetben lehetősége van a vásárlónak még egyszer meggyőződni arról, hogy valóban a kívánt terméket fogja megvásárolni. Egy kis kép elhelyezésével a kosárban a termékekről több, mint 10 százalékkal növelhetjük a konverziós rátánkat.
Célszerű a vásárlóval már a termékoldalon közölni az adott termékből raktáron lévő mennyiséget. Így, ha esetleg nincs az adott termékből raktáron, vagy kevesebb van, mint amennyit szeretne, akkor ne kelljen végigjárni a vásárlási folyamatot, mire megtudja ezt az információt. Emellett még célszerű azt is feltüntetni, hogy várhatóan mikor kapja meg a terméket vagy hány napon belül szállítják. Ezek mind fontos és hasznos információk a potenciális vevőknek.
A felsorolt 10 tipp alkalmazásával rövid időn belül ugrásszerű növekedést figyelhetünk meg a konverziók számában. Ezek mellett még érdemes a kosárelhagyó vásárlókat megkérdezni, hogy miért szakították meg a vásárlási folyamatukat. Ezekből a kérdőíves megkérdezésekből értékes információt nyerhetünk, és célirányosan tehetjük egyszerűbbé, gyorsabbá és felhasználóbaráttá a vásárlási folyamatunkat.
Érzelmes hangot ütött meg saját tervével, a karácsonyi tűzszünettel kapcsolatban a magyar miniszterelnök, aki a magyar uniós elnökséget is értékelte minden idők egyik legérdektelenebb Európai Tanácsát lezáró sajtótájékoztatón.