Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"65417a2a-151a-4156-b3ea-e8f6afe0a9f5","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A helyszíntől még 80 kilométerre is látszott a füstfelhő.","shortLead":"A helyszíntől még 80 kilométerre is látszott a füstfelhő.","id":"20250514_felrobbant-egy-vegyi-uzem-spanyolorszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65417a2a-151a-4156-b3ea-e8f6afe0a9f5.jpg","index":0,"item":"6d0d2e22-9891-4ed3-a704-985523baf9bb","keywords":null,"link":"/vilag/20250514_felrobbant-egy-vegyi-uzem-spanyolorszagban","timestamp":"2025. május. 14. 21:41","title":"Nyolcvanezer embernek kellett otthonába zárkózni Spanyolországban, mert felrobbant egy vegyi üzem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f4158702-cec2-4eb4-92df-ac84af98b92e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Dmytro K. és Yurii K. tevékenysége már egy ideje ismert volt a magyar hatóságok előtt.","shortLead":"Dmytro K. és Yurii K. tevékenysége már egy ideje ismert volt a magyar hatóságok előtt.","id":"20250514_Kiderult-mivel-foglalkozott-a-ket-kiutasitott-ukran-kem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f4158702-cec2-4eb4-92df-ac84af98b92e.jpg","index":0,"item":"da3fd057-1043-4b10-b3ce-f40cf5f2d225","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_Kiderult-mivel-foglalkozott-a-ket-kiutasitott-ukran-kem","timestamp":"2025. május. 14. 08:53","title":"Kiderült, mivel foglalkozott a két kiutasított ukrán kém","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71936624-0691-44e7-ac49-0d0677289238","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A volt vezérkari főnök tollat ragadott, és nyílt levelet írt a kormányzati politikusoknak, akik az ukrán titkosszolgálatok segítésével vádolják. Ruszin-Szendi szerint a Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálat inkompetens vezetése a ludas a fiaskóért, mely nemrég került oda teljesen idegen területről.","shortLead":"A volt vezérkari főnök tollat ragadott, és nyílt levelet írt a kormányzati politikusoknak, akik az ukrán...","id":"20250514_Ruszin-Szendi-Romulusz-nyilt-levelben-harit-es-felelosoket-nevezett-meg-a-kembotranyban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71936624-0691-44e7-ac49-0d0677289238.jpg","index":0,"item":"c6f7bb1f-dfb7-43d8-b08b-6d88cf34f6c6","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_Ruszin-Szendi-Romulusz-nyilt-levelben-harit-es-felelosoket-nevezett-meg-a-kembotranyban","timestamp":"2025. május. 14. 11:41","title":"Ruszin-Szendi Romulusz nyílt levélben nevezi meg a kémbotrány felelőseit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7ceb328-cedc-4208-a761-6b5a5345f342","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Szerinte a számvevőszéki jelentés tartalma 80 százalékban hamis, 20 százalékban igaztalan.","shortLead":"Szerinte a számvevőszéki jelentés tartalma 80 százalékban hamis, 20 százalékban igaztalan.","id":"20250513_Matolcsy-szerint-azert-van-MNB-ugy-mert-nem-akarta-levinni-az-alapkamatot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7ceb328-cedc-4208-a761-6b5a5345f342.jpg","index":0,"item":"ca3423ea-9f56-460f-b9f4-a791cb33b98f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250513_Matolcsy-szerint-azert-van-MNB-ugy-mert-nem-akarta-levinni-az-alapkamatot","timestamp":"2025. május. 13. 22:10","title":"Matolcsy szerint azért van MNB-ügy, mert nem akarta levinni az alapkamatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b4555d0-44bb-4d89-9872-ad0458b05c31","c_author":"BioTechUSA-cégcsoport ","category":"brandcontent","description":"Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági nehézségek ellenére a vállalat stabil eredményeket mutatott fel 2024-ben, bár a növekedési ütem némileg lassult a korábbi évekhez képest. Európa egyik legnagyobb étrend-kiegészítő gyártójának és forgalmazójának árbevétele 3,5 százalékkal, 93,7 milliárd forintra emelkedett, miközben az EBITDA-ja 2 százalékkal 10,68 milliárd forintra nőtt.","shortLead":"Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági nehézségek ellenére a vállalat...","id":"20250423_BiotechUSA-FC-Barcelona-gazdasagi-eredmenyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b4555d0-44bb-4d89-9872-ad0458b05c31.jpg","index":0,"item":"c2714ca0-eaf1-48ac-8e70-753bac2be2b8","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250423_BiotechUSA-FC-Barcelona-gazdasagi-eredmenyek","timestamp":"2025. május. 14. 19:30","title":"Közel 2000 embernek ad munkát, és töretlenül növekszik a hazai vállalat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90c23e64-cb27-4825-977d-94503f5d86c8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Sallai Nórának ugyan elsőbbséget kellett volna adnia, de a másik jármű a megengedettnél sokkal gyorsabban haladt. ","shortLead":"Sallai Nórának ugyan elsőbbséget kellett volna adnia, de a másik jármű a megengedettnél sokkal gyorsabban haladt. ","id":"20250515_Fordulat-Sallai-Nora-baleseteben-a-rendorseg-szerint-nem-a-szineszno-volt-a-hibas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90c23e64-cb27-4825-977d-94503f5d86c8.jpg","index":0,"item":"29638479-d0d9-45cf-bad2-31c7e5252de9","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_Fordulat-Sallai-Nora-baleseteben-a-rendorseg-szerint-nem-a-szineszno-volt-a-hibas","timestamp":"2025. május. 15. 07:37","title":"Fordulat Sallai Nóra balesetében: az ügyészség szerint nem a színésznő volt a hibás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7cf48b64-d0a0-4b42-a5db-c0eb51d89026","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google a Honorral közösen mutatja majd be az új, képből videót funkcióját, ami a Honor 400-ban debütál majd. Egy ideig ingyenes lesz.","shortLead":"A Google a Honorral közösen mutatja majd be az új, képből videót funkcióját, ami a Honor 400-ban debütál majd...","id":"20250513_google-gemini-mesterseges-intelligencia-kepbol-video-honor-400","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7cf48b64-d0a0-4b42-a5db-c0eb51d89026.jpg","index":0,"item":"f0cb34bf-71ca-4a74-8fb9-5feca585abf8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250513_google-gemini-mesterseges-intelligencia-kepbol-video-honor-400","timestamp":"2025. május. 13. 12:03","title":"Képből készít videót a Google mesterséges intelligenciája, de kell hozzá egy új telefon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71d28429-c044-4325-bb24-c9d660709c7f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Szerdán jár le a vállalat nyolcvanmilliárd forintnyi kötvénye.","shortLead":"Szerdán jár le a vállalat nyolcvanmilliárd forintnyi kötvénye.","id":"20250513_nitrogenmuvek-kotveny-lejar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71d28429-c044-4325-bb24-c9d660709c7f.jpg","index":0,"item":"1985ac4d-ed6c-4a31-b3f7-38d8ec31c72c","keywords":null,"link":"/kkv/20250513_nitrogenmuvek-kotveny-lejar","timestamp":"2025. május. 13. 18:48","title":"Napjai vannak hátra Bige László cégének, hogy megállapodjon a hitelezőkkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Webáruház: 10 tipp, amivel megtarthatjuk a vevőket
Tetszett a cikk?
A webáruháznál a kosárelhagyás szinte egyenlő a vásárló elvesztésével. Vagyis amikor a vásárló azután gondolja meg magát, hogy kosárba tette a termékét. Ez nagyobb kudarc, mintha be sem tenné a termékét a kosárba. De miért?
A kutatási eredmények szerint a kosárelhagyási ráta 65-75 százalék között van. Tehát 100 emberből csak körülbelül 30 vásárol ténylegesen, míg 70 valamiért meggondolja magát és vásárlás nélkül távozik. De miért nem vásárolt az a 70 ember, aki kiválasztotta a kívánt terméket? Kutatási eredmények azt mutatják, hogy a leggyakoribb okok a következők:
• magas szállítási költségek, amelyekre nem számítottak • túl magas a vásárlás végösszege • túl hosszú, illetve bonyolult vásárlási folyamat • túl sok személyes információszükséglet • vásárlás előtti kötelező regisztráció • bizonytalan, megbízhatatlan webáruházak
Miután sikerült rájönni a problémát kiváltó okra, azt megszüntetve szinte azonnal ugrásszerű növekedést észlelhető a bevételben is.
A következőkben 10 tippet mutatunk be, amellyel biztosan csökkenteni lehet a kosárelhagyási rátát.
1. Az első vásárló különösen értékes
Tegyük a vásárlási folyamatot egyszerűbbé és gyorsabbá az új vevők részére. Az első vásárlást ne kössük regisztrációhoz, ami akadályt jelent a számára, hosszabbá teszi a vásárlási folyamatot. A vásárlás után azonban ajánljuk fel neki a regisztráció lehetőségét, mint előnyt. Előnye, hogy miután a felhasználó megadja az adatait, a vásárlási folyamat gyorsabbá tehető, mert a szükséges adatok már szerepelni fognak a formokban. Ezután nem akadálynak érzékeli majd a regisztrációt, hanem fogyasztói előnynek. Hasonlóan jó megoldás, ha úgy regisztráljuk be vásárlás közben a felhasználót, hogy szinte észre se veszi
2. A vásárlási folyamat legfontosabb jellemzői
A kosárelhagyások egyik leggyakoribb okának a túl hosszú, bonyolult vásárlási folyamatot szokás tartani. A kutatási eredmények azonban azt mutatják, hogy nincs egyértelmű korreláció a kosárelhagyási ráta és a vásárlási folyamat hossza között. Egy hat lépésből álló folyamaton is könnyedén végig lehet vezetni a vásárlót, amennyiben az megfelelően felépített. Ettől függetlenül a kettő vagy három lépésből álló folyamatot tartják ideálisnak.
Fontos hogy a vásárló tudja, hogy hol tart a vásárlási folyamatban, illetve hány lépés van még hátra. Célszerű számokkal jelölni, hogy hányadik lépésnél tartanak az összeshez viszonyítva. Győződjünk meg arról, hogy egyértelműen van-e leírva minden, hogy mit kell csinálni az egyes lépéseknél. Biztosítunk lehetőségek, hogy meg tudja nézni az előző lépéseket és utána vissza is tudjon térni az éppen aktuális lépéséhez.
A vásárlási folyamat során csak annyi személyes információt kérjünk a vevőről, amennyi feltétlenül szükséges a vásárláshoz. Az egyes lépések tartalmai mindenképpen a látványvonal feletti területen helyezkedjenek el, azaz a vásárló a görgetősáv használata nélkül végig tudjon menni a vásárlási folyamat lépésein.
3. Szállítási és egyéb plusz költségek
Amilyen hamar csak tudjuk, közöljük a vásárlóval, hogy milyen plusz költségek adódnak még a termékárhoz. Ne lepődjön meg, hogy a végén nem annyi a végösszeg, amennyire számított. Célszerű a szállítási költségeket már a termékoldalon feltüntetni, mindenképpen még a vásárlási folyamat előtt.
4.Tegyük egyszerűvé a kosár tartalmának módosítását
Ha valamilyen termékből több szín vagy méret is van, vagy egyéb paramétereit lehet változtatni, akkor minél egyszerűbbé kell tenni a vásárlónak, hogy változtathassa ezeket a paramétereket a kosáron belül. Előfordulhat például, hogy mégis egy másik színt szeretne, vagy egy terméket két különböző színben vásárolna meg. Fontos, hogy a vásárló könnyen és egyszerűen tudjon változtatni a kosár tartalmán, beleértve a nem kívánt termék/ek törlését, illetve új termék/ek hozzáadását a kosárba.
5. Hibaüzenet
Tudassuk a vevővel amennyiben valami hiányzik, vagy rosszul lett megadva a vásárlási folyamat során. Egyértelműen és világosan írjuk le a hibaüzenetünkben, hogy mi az, ami javításra szorul. Figyelnünk kell az üzenet hangvételére, nehogy azt higgye, hogy ő volt buta hozzá. Hogy ennek az esélyét csökkentsük, meg lehet említeni például, hogy a rendszer nem tudta értelmezni a beírt adatot.
6. Tudassuk a vásárlóval, hogy egy valóságos, létező vállalat vagyunk
A vásárlási folyamat során az emberek többségében felébred a kétely a vállalattal kapcsolatosan. Azért, hogy ezt megszüntessük, mindenképpen tüntessük fel az összes elérhetőségünket, hogy tudják és lássák: mi egy létező vállalat vagyunk.
7. Személyes elérhetőség biztosítása
Célszerű egy ingyenes telefonszám, vagy chat-cím megadása arra az esetre, ha például a vásárlónak problémája adódik a vásárlási folyamat során, vagy nem szeretné megadni online módon a bankkártyájának a számát. A hívás rögzítése segít megérteni és értékelni a fogyasztói szükségleteket és magatartást.
8. Megerősítés és garancia
A termék mellett helyezzünk el egy linket, amely a termék garanciájával kapcsolatosan informál, illetve egyéb dolgokról, amely a vásárlót érdekelhetik, ilyenek például a vállalati politika, a szervizzel kapcsolatos egyedi alkalmazások, minőségi tanúsítványok. Sajnos ezek gyakran eldugott helyen vannak. Célszerű azonban minél szembetűnőbb helyre rakni. Biztosítsuk a vásárlót, hogy az adatait bizalmasan kezeljük és nem adjuk ki harmadik félnek.
9. Mentsük el a kosárba maradt elemeket A vevők gyakran hagynak termékeket a kosarukban, amelyeket nem vesznek meg. Emlékeztetni kell a vásárlókat és ösztönözni kell őket, hogy térjenek vissza és vásárolják meg a már korábban kiválasztott termékeket.
10. Termékkel kapcsolatos információk
Jó ha a kosárba rakott termékek mellett egy linket is elhelyezünk róluk. Ez esetben lehetősége van a vásárlónak még egyszer meggyőződni arról, hogy valóban a kívánt terméket fogja megvásárolni. Egy kis kép elhelyezésével a kosárban a termékekről több, mint 10 százalékkal növelhetjük a konverziós rátánkat.
Célszerű a vásárlóval már a termékoldalon közölni az adott termékből raktáron lévő mennyiséget. Így, ha esetleg nincs az adott termékből raktáron, vagy kevesebb van, mint amennyit szeretne, akkor ne kelljen végigjárni a vásárlási folyamatot, mire megtudja ezt az információt. Emellett még célszerű azt is feltüntetni, hogy várhatóan mikor kapja meg a terméket vagy hány napon belül szállítják. Ezek mind fontos és hasznos információk a potenciális vevőknek.
A felsorolt 10 tipp alkalmazásával rövid időn belül ugrásszerű növekedést figyelhetünk meg a konverziók számában. Ezek mellett még érdemes a kosárelhagyó vásárlókat megkérdezni, hogy miért szakították meg a vásárlási folyamatukat. Ezekből a kérdőíves megkérdezésekből értékes információt nyerhetünk, és célirányosan tehetjük egyszerűbbé, gyorsabbá és felhasználóbaráttá a vásárlási folyamatunkat.