szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A versenyhivatalt is érdekli, hogyan lehetett néhány hónap alatt félmilliónál is több rajongót szerezni Indiából, Pakisztánból és Bangladesből.

A Gazdasági Versenyhivatal is vizsgálja, hogyan lett Mága Zoltánnak 560 ezer indiai, bangladesi és pakisztáni lájkja – írta meg a 444. A portál az után kérdezte meg a GVH-t, hogy kiderült: a hegedűművész tavaly két hónap alatt megduplázta a facebookos rajongói számát, ráadásul úgy, hogy a lájkolók négyötöde nem magyar.

Az új rajongók többsége dél-ázsiai: 260 ezren Bangladesből, 180 ezren Indiából, 120 ezren pedig Pakisztánból kattintottak. Bradács András, a Front Page tanácsadója már akkor arra hívta fel a figyelmet, hogy ezekben az országokban sok kamu Facebook-profil van, amiket gyakran használnak rajongóvásárlásra.

Ezt vizsgálja most a GVH is. Mint írták, a lájkvásárlás „alkalmas lehet arra, hogy a művész hírnevével, népszerűségével, a fogyasztók valódi tapasztalatain alapuló pozitív értékelésével kapcsolatban megtévessze mind a fogyasztókat, mind az üzletfeleiket”. Azt azonban nem mondták ki, hogy valóban ez történt volna Mága oldalával. Az eljárás befejezésére három hónap van, ez a határidő kétszer két hónappal meghosszabbítható.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Balogh Csaba Tech

Tényleg 1 milliárdot ér, ha sok követője van a Facebookon? És miből lesz a pénz?

Első ránézésre hihetetlen értékbecslés került elő az egyik legnagyobb táborral rendelkező hazai Facebook-oldalról. Érhet-e 1 milliárd forintot egy magyar celeb közösségi csatornája? Egyáltalán, mit jelent az, hogy “annyit ér”? El lehetne adni? És miért vár mindenki a Gazdasági Versenyhivatal szavára úgy, hogy közben megszegi a Facebook bújtatott reklámokra vonatkozó szabályait?