szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Végre nem talicskázzák ki a multicégek a tao-milliárdokat, hanem itthon, nemzeti kézben maradnak – ez csak az egyik érve a Nemzeti Sport főszerkesztőjének, Szöllősi Györgynek Mészáros Lőrinc sportszermárkájának védelmében. De előkerül a berni 1954-es elvesztett döntő éppúgy, mint a pakisztáni gyerekmunka is.

Terjedelmes cikkben védi meg Szöllősi György, a Nemzeti Sport főszerkesztője a 2rule-t, Mészáros Lőrinc villámgyors felemelkedést produkáló sportszermárkáját. Vérfagyasztó, ahogy a "mindenre és mindenkire zsigeri gyűlölettel tüzelő ellenzéki média" rászállt a márkára, kezdi a cikket, pedig az az abszurd, hogy eddig nem volt magyar, nemzeti sportszermárka. Szöllősi szerint a németek 1954-ben épp azért nyertek ellenünk, mert az Adidas alapító tulajdonosa az időjáráshoz alkalmas stoplikat tett az Adidas cipőkbe – "A végeredményt ismerjük, a német és a magyar futball további sorsát is, ahogyan az Adidas diadalútját is, ám saját fejlesztésű, gyártású, forgalmazású futball- és sportfelszerelésre, olyanra, amely képes talpon maradni a piacon, azóta is várunk."

M4 Sport

Méghogy sérül a piaci verseny, amiért egyes sportszervezeteknek 2rule-t "kell" (idézőjel Szöllősitől) rendelniük? Nem, a főszerkesztő levezeti, hogy a tao-program milliárdjait most a nagy sportszergyártó multik rakják zsebre, kiviszik a profitot az országból, ellenben a 2rule esetében itthon marad a pénz. "Egy magyar márka megjelenése viszont – divatos kifejezéssel – win-win helyzetet teremthet, vagyis a magyar sport szereplői és a magyar gazdaság egésze is jól jár, miközben egy hazai magáncég is felépülhet, megerősödhet ebben a konstrukcióban."

ÉS különben is, a nagy multik gonoszak: ellopták pl. Oroszi László irányítósávos futballcipőjének ötletét, és gyerekmunkásokkal dolgoztatnak Pakisztánban, Ronaldót betegen játszatták az 1998-as vb-döntőn, valamint késnek a megrendelésekkel. Ebbe az öldöklő versenybe száll be most a 2rule – "A marketingstratégiát, a szolgáltatást, a termék minőségét, ha jogos, lehet kritizálni, de furcsa és viszolyogtató, hogy az ellenzéki sajtó a rezsicsökkentés, a bankadó és egy sor más hasonló ügy után megint a multicégeknek szurkol."

A Nemzeti Sportot Mészáros Lőrinc kiadóvállalata, a Mediaworks adja ki.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!