Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Nem a vasút, hanem az útépítések miatt állunk elöl a közlekedési kiadások listáján.
Magyarországnál az egész EU-ban csak Luxemburgban költött többet az állam GDP-arányosan közlekedésre 2016-ban – számolt az Eurostat. Nálunk a GDP 3,5 százalékának megfelelő összeg ment el a közlekedés fejlesztésére. Az európai lista élén amúgy is a mi régiónk áll: Csehországban szintén 3,5 százalékos ez az arány, utánunk pedig Szlovákia, Románia, Ausztria és Lengyelország következik a listán.
Ennek az egyik oka az, hogy egész mást jelent a magyar GDP 3,5 százalékát elkölteni közlekedésre, mint mondjuk a német 1,5 százalékát. Még fontosabb viszont, hogy az Eurostat az útépítéseket ugyanúgy ide számolja, mint a tömegközlekedés fejlesztését, ebben pedig valóban nagy fejlesztések voltak mostanában.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Kényszerhelyzetben van Orbán: Tusványoson újat és nagyot kell mondania, mint például egy vaskos jóléti csomag vagy egy népszavazás, emellett csak „kötelező elem” lehet Magyar Péter, az LMBTQ-emberek és az ukránok pocskondiázása. A Tisza elnöke sem dőlhet azért hátra: fel kell vennie a kesztyűt és kormányzóképességet is kell mutatnia.
Megy a találgatás a miniszterelnök szombati nagy bejelentéséről, a lehetőségekből egyet, úgy látszik, cáfolt.
Ruszin-Szendi Romulusz korrupciógyanús ügyeinek felelőséről is kérdeztünk a hadügyminisztert.