Magyarországnál többet csak Luxemburg költött a közlekedésre

Nem a vasút, hanem az útépítések miatt állunk elöl a közlekedési kiadások listáján.

  • hvg.hu hvg.hu
Magyarországnál többet csak Luxemburg költött a közlekedésre

Magyarországnál az egész EU-ban csak Luxemburgban költött többet az állam GDP-arányosan közlekedésre 2016-ban – számolt az Eurostat. Nálunk a GDP 3,5 százalékának megfelelő összeg ment el a közlekedés fejlesztésére. Az európai lista élén amúgy is a mi régiónk áll: Csehországban szintén 3,5 százalékos ez az arány, utánunk pedig Szlovákia, Románia, Ausztria és Lengyelország következik a listán.

Ennek az egyik oka az, hogy egész mást jelent a magyar GDP 3,5 százalékát elkölteni közlekedésre, mint mondjuk a német 1,5 százalékát. Még fontosabb viszont, hogy az Eurostat az útépítéseket ugyanúgy ide számolja, mint a tömegközlekedés fejlesztését, ebben pedig valóban nagy fejlesztések voltak mostanában.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Jehan Paumero húszas évei elején, bordeaux-i bölcsészként jött Magyarországra 2003-ban, miután elfogadta egy pécsi gimnázium állásajánlatát. Előtte csak a Sziget miatt járt itt, de megígérte magának, hogy még visszatér – egy helyett végül több mint húsz évet maradt. Hogyan látja egy köztünk élő francia a magyarokat? Miért érzi itt szabadabbnak magát, mint otthon, és mi az, ami miatt közelebb érzi magához a magyar társadalmat? Mit gondolnak a franciák Magyarországról, és mit válaszol, ha nekiszegezik a kérdést, hogy milyen diktatúrában élni?