Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A többségi tulajdonos, debreceni önkormányzat jövő heti testületi ülésén tárgyalják a repülőtér tavalyi gazdálkodását.
A debreceni önkormányzat 2018. októberében vette meg a korábbi tulajdonostól a repülőteret működtető cég 49,96 százaléknyi üzletrészét, és rögtön százmilliókat kell betolnia a cégbe. Hatalmas, az előző évinél kétszer nagyobb veszteséget termelt ugyanis 2018-ban a debreceni repülőtér - derül ki a debreceni közgyűlés jövő heti ülésére benyújtott, az mfor.hu által idézett előterjesztésből. Ráadásul, mint az a korábbi évek beszámolóiból tudható, a tavalyi mínusz az elmúlt évek legnagyobbja, igaz, a debreceni repülőtér eddig sem a nyereséges működéséről volt ismert.
A közgyűlés elé benyújtott előterjesztés szerint tavaly a Debrecen International Airport Kft. 428 millió forintos veszteséget hozott össze az előző évi 211 milliós mínusz után. Az előterjesztés szerint 2018-ban"a bevételek ugyan csak minimálisan csökkentek, azonban a személyi jellegű és az anyag jellegű ráfordítások jelentősen növekedtek az előző évhez képest, amelyek hozzájárultak a veszteség aktuális mértékéhez".
Tavaly egyébként 856,6 millió forint árbevételt könyvelt el a cég az előző évi 989 millió után. A számok alapján látható, hogy a cég tevékenységéből eredő magas összegű általános költségek a bevételekből nem térülnek meg - annak ellenére sem, hogy mind az utasszám, mind a műveletszámok növekednek -, ezért a veszteség finanszírozása pályázati úton elnyert támogatásokkal és a tulajdonosok által rendelkezésre bocsájtott kölcsönökkel valósítható meg.
A mostani félmilliárdot is megközelítő mínusz azonban már túl sok volt, és mélyen mínusz tartományba húzta a cég saját tőkéjét, ami -274,6 millió forintra zuhant az előző évi 123 millióról. Ezt pedig a számviteli törvények alapján mielőbb rendezni kell.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.