Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Az amerikai gyártó mélyrepüléséből az Airbus profitál.
Januárban egyetlenegy repülőgépet sem rendeltek a Boeingtól, erre 1962 óta nem volt példa. Az Airbus viszont rekordmegrendelést kapott: 274 új gépet vásárolnak az európai gyártótól. Az ok a Boeing 737 Max mélyrepülése: két Max 8-típusú gép lezuhanása óta nem szállhatnak fel, és egyelőre bizonytalan, mikor térhetnek vissza. Emiatt decemberben már a gyártást is felfüggesztették a Maxoknál, pedig ezekből volt a legtöbb megrendelése a cégnek.
Mindez a számokon is meglátszik: több mint 18 milliárd dollárjába került a Boeingnek a 737 Max gyászos szereplése. Kezdetben 9 milliárdot mondtak, de azután kiderült, hogy több mint a duplája a veszteség, a tavalyi évet emiatt veszteséggel zárta a Boeing.
Nem sokkal karácsony előtt tudatta a világgal a Boeing igazgató tanácsa, hogy megválnak Dennis Mullenburgtól, aki 35 évet húzott le a repülőgépgyártó cégnél. Utóda az igazgatótanács elnöke lett: David Calhoun. Akinek gyorsan csodát kellene tennie, mert a cég pénzügyi helyzete nem épp irigylésre méltó, nagy kérdés, hogy elvisel-e még egy veszteséges évet. Januárban 12 milliárd dolláros kölcsönt szereztek bankoktól – számolt be a CNBC. Kérdés, hogy ez mire elég, mert nincs olyan gépük egyelőre, mely felválthatná a földre parancsolt Boeing 737 Maxot.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Orbán Balázs egész Magyarország nevében óhajtotta ezt, és azzal biztatott, hogy Varga Juditnak sikerült.