szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Magyar Nemzeti Bank 42 millió forintos bírságot szabott ki a Vöröskő Kft.-re. Az Euronics áruházak üzemeltetőjénél az áruhitelezési gyakorlatok voltak problémásak, egyebek mellett nem nyújtottak megfelelő tájékoztatást a fogyasztóknak.

Célvizsgálatot végzett a veszprémi székhelyű Vöröskő Kft.-nél a Magyar Nemzeti Bank (MNB). A vizsgálat megállapítása szerint a cég nem tudta igazolni, hogy magánszemély közvetítői részére megfelelő szakmai továbbképzéseket biztosított. A többes ügynök felügyeleti adatszolgáltatása nem egyezett meg teljeskörűen a főkönyvi és analitikus nyilvántartásokkal. A szerződéses nyilvántartása nem volt alkalmas a közvetített pénzügyi szolgáltatási, illetve ügyfélszerződések utólagos ellenőrzésére.

A többes ügynök olyan ügynök, aki egyszerre több szolgáltató több termékének közvetítését végzi.

A Vöröskő Kft. emellett a vizsgálat során nem tudta dokumentumokkal alátámasztani, hogy a fogyasztóknak nyújtott hitelre – így különösen az áruhitellel kombinált hitelkártyákra – vonatkozó közvetítői tevékenységét megelőzően ténylegesen felmérte volna ügyfelei igényeit. A jegybank megállapítása szerint

különösen nagy fogyasztóvédelmi kockázatot jelent ez annak a sérülékeny fogyasztói körnek, akik idős koruk, illetve pénzügyi kvalifikáltságuk miatt nem látják át (vagy a tájékoztatás hiánya miatt nem is tudják), hogy pontosan milyen terméket közvetítettek nekik.

 

Szakít az Euronics lánc két üzemeltetője

Elválik egymástól az Euronics elektronikai lánc két üzemeltetője - közölte a Világgazdaság. A Vöröskő Kft. továbbra is Euronics név alatt fejleszti a hálózatot, míg a Bravotech Kft. az Expert beszerzési hálózattal állapodott meg.

A társaság nem őrizte meg az ügyféltájékoztatásra, valamint több esetben az ajánlat-átadásra vonatkozó dokumentumokat sem a jogszabály által előírt három évig. E fogyasztók így nem kaptak kielégítő mennyiségű – a termékek összehasonlítását lehetővé tevő – versengő ajánlatot, amely megkönnyíthette volna a számukra legelőnyösebb konstrukció kiválasztását.

A többes ügynök hiányosan vezette panaszkezelési nyilvántartását is, a szóbeli panaszokról felvett jegyzőkönyvekben egyes esetekben nem rögzítette a fogyasztói bejelentés alapos, határidőben történő megválaszolásához szükséges valamennyi adatot. A fogyasztók nem kaptak megfelelő tájékoztatást további jogorvoslati lehetőségeikről sem. Emellett hiányos volt a Vöröskő Kft. panaszkezelési szabályzata is, mivel az nem tartalmazott a jogszabályban előírt minden elemet.

Mindezek miatt az MNB kötelezte a többes ügynököt, hogy 90 napon belül írásban tájékoztassa a feltárt jogsértések megszüntetéséről. A jegybank 24 millió forint felügyeleti és 18 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!