Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az új bérletrendszer mellett a közösségi közlekedés bevételeinek 11-13 százaléka származhat majd a menetjegybevételekből, a G7 szerint így lassan a tömegközlekedés ingyenessé tétele is felmerülhet.
Összesen 20 milliárd forint bevételkiesést okozhatnak a közösségi költségvetésnek a bérleteket érintő változások a G7 számításai szerint. A veszteség fele, nagyjából 10 milliárd forint keletkezik a fővárosnál, ám hogy ebből mennyit kompenzál majd az állam, politikai akarat kérdése.
A lap szerint a fővárosnak az egyik legfájóbb pont a budapesti diákbérletek megszüntetése, az eddigi 5,8 milliárd helyett a 945 forintos diák-vármegyebérletekből csupán pár száz milliós bevételre számíthatnak. Az ingázás költségeinek csökkentése 9 milliárdos mínuszt jelent, ezen fele-fele arányban osztozhat Budapest a központi költségvetéssel.
A megmaradó bevételeket is nehéz megbecsülni, hiszen az új elszámolási rendszer egy kalapba önti a szolgáltatók jegybevételeit, amelyeket férőhelykilométer-alapon osztanak szét a MÁV-Start, a Budapesti Közlekedési Központ, a Volánbusz, a GYSEV és a MÁV–HÉV között. A G7 becslése szerint a Budapest-bérletek utáni bevétel 75-80 százaléka marad a fővárosnál, a Pest vármegyebérletekből 50, az országbérletekből 10-20 százalék bevételre számíthatnak.
Problémát az okozhat, hogy a közösségi közlekedés finanszírozása többségében nem a jegy- és bérleteladásokból történik. A cikk szerint 2024-ben a közösségi költségvetés költségeinek csak 11-13 százalékát fedezhetik menetjegybevételek, miközben közel ekkora rész származhat a szociálpolitikai menetdíjtámogatásból, és a jegybevétel több mint háromszorosa, közel 500 milliárd forint állami támogatásokból. A bevételek többsége így továbbra is ki lesz téve a kormányzat szándékainak.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.