Már javában tart a zöldítés a kereskedelmi ingatlanok piacán is
 

Már javában tart a zöldítés a kereskedelmi ingatlanok piacán is

Tomasz Jędruszakkal, a TriGranit szenior akvizíciós menedzserével egyebek mellett arról beszélgettünk, miért fontos, hogy a kereskedelmi ingatlanok megfeleljenek a nagyon szigorú környezetvédelmi kritériumoknak, mit lehet tenni az évtizedekkel ezelőtt felhúzott épületekkel, és hogyan lehet a ma még jelentős szén-dioxid-kibocsátó építőipari szektor emisszióját 2030-ra a mostani felére, 2050-re pedig nullára csökkenteni. És természetesen arról is szó esett, mit tesz a nagy célok teljesüléséért a maga részéről a TriGranit.

TriGranit TriGranit

A fulfillment logisztikai szolgáltatás hatékony, gyors és olcsó: ma már bárkinek elérhető
 

A fulfillment logisztikai szolgáltatás hatékony, gyors és olcsó: ma már bárkinek elérhető

A pandémia sok vállalkozás számára a véget jelentette, míg mások szinte kilőttek a mezőnyből. A magyarázat minden bizonnyal a rugalmasságban és a bátorságban rejlik, hiszen a gombamód szaporodó webshopok alig egy év alatt 45 százalékos növekedést értek el. A piaci változásokról Táncsics Andrással, az innovatív logisztikai szolgáltatásokat nyújtó Boxy Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.

Boxy Group Boxy Group




Sokan csalnak a katával és ideje áthangolni, de a kormány nem a finom változtatás híve
 

Sokan csalnak a katával és ideje áthangolni, de a kormány nem a finom változtatás híve

Abban mindenki egyetért, hogy a tételes adót fizetők akár többsége sem az adó eredeti céljának megfelelően fizeti a rendkívüli kedvező közterhet, de azok számára is visszaüthet, akik nem élnek vissza vele. A jelenlegi kata helyét átvehetné egy finomhangolt, érzékenyített közteher, de a kormány jó eséllyel marad a fűnyíróelvszerű megoldásnál.


Klímaszorongás helyett megoldások – a legfiatalabb generáció zöld elvárásai
 

Klímaszorongás helyett megoldások – a legfiatalabb generáció zöld elvárásai

Ma már nem elég a szelektív hulladékgyűjtés, a többször használt bevásárlószatyor ahhoz, hogy a jövő nemzedéke is úgy érezze: teszünk valamit azért, hogy a klímaszempontból apokaliptikus jövőképüket megváltoztassuk. A Z generáció azt várja, hogy ne csak az egyén, de a vállalatok is vállaljanak felelősséget a fenntartható jövőért. Elvárásaik nemcsak külföldön, de a hazai piacon is egyre erősebbek: míg a pszichológusok egyre több klímaszorongással, a generációról készült tanulmányok egyre aktívabb „zöld” fogyasztókkal találják szembe magukat.

Mastercard Mastercard

Mi lenne, ha a köztereinket nemcsak autótárolásra használnák, hanem visszaadnánk a közösségnek?
 

Mi lenne, ha a köztereinket nemcsak autótárolásra használnák, hanem visszaadnánk a közösségnek?

A parkoló autók helyén létesítendő teraszok témáját a Szabad Bisztró karolta fel, akik egy előzetes petíció gyűjtése után elindították a kampányteraszukat. A Király utcában üzemelő hely kerülethatáron helyezkedik, mivel az utca túloldala már VI. kerület, ahol támogatják a teraszok telepítését parkolóhelyeken. Az Anker közben Soproni Tamás polgármester segítségével is állandósultak a teraszok, mely az egyik helyi vendéglátós, Takács György kezdeményezésére történt, aki szerint a terasz a túlélés kulcsa az elmúlt évek deficitje miatt.

Ká Zoltán Ká Zoltán

Az álló kamion nem jó kamion
 

Az álló kamion nem jó kamion

Többéves csökkenés után tavaly ismét bővülésnek indult az európai közúti áruforgalom. Bár a vasúti vagy vízi szállítással kombinált megoldások súlya is jelentősen növekszik, a kamionos fuvarozás egyelőre a teljes szektor átlagán felül teljesít. A kapacitások azonban szűkösek, a fuvarpiaci szereplőket sok tényező sújtja – ebben a helyzetben nagy szerep jut a logisztikai szolgáltatóknak, amelyektől az ügyfél „mindössze” annyit vár, hogy az áruját gyorsan és hatékonyan célba juttassa. Bevált gyakorlatok az ágazat egyik meghatározó szereplőjétől.